20 Reacties

10 dagen geleden

Gebruikt hij speen? Onze zoon wordt soms wakker snachts, als ik hem speen geef dan slaapt hij door tot rond 6 a 7 uur smorgens (hij gaat tussen 8 a 9 uur naar bed, elke dag rond half 8 gaat hij in bad. Daar wordt hij ontspannen van. Na bad krijgt hij fles) hoeveel ml drinkt uw zoon? Misschien is het niet genoeg?

10 dagen geleden

Reactie op Janneke89

Gebruikt hij speen? Onze zoon wordt soms wakker snachts, als ik hem speen g ...
Ja hij gebruikt een speen. Maar het punt is dat hij gewoon echt wakker is nadat hij voor de 3e keer is komt (dus rond 8 uur 's ochtends). Hij heeft dan maar 1 tot 1,5 uur geslapen. Een speen werkt dan niet. Hij is dan vaak een uur of langer wakker en dan begint hij te huilen omdat hij honger heeft waarna hij na een halve fles in slaap valt..🙈 Wij hebben 'savonds ook het ritueel dat hij eerst lekker in bad gaat, daarna aankleden, voeden en naar bed. In slaap komen 's avonds gaat meestal wel goed gelukkig. Hoe oud is jouw zoon als ik vragen mag?

10 dagen geleden

Reactie op Janneke89

Gebruikt hij speen? Onze zoon wordt soms wakker snachts, als ik hem speen g ...
Oh ja en we maken dus 150ml maar dat drinkt hij meestal niet helemaal op.

10 dagen geleden

Het is lastig om erachter te komen of je het goed doet en hoe je het anders moet doen he... Herkenbaar! Is het bij jou altijd al zo geweest? Of is dit een fase (die hopelijk voorbij gaat)? Kun je, als hij in slaap valt na een halve fles, hem dan ook de luier verschonen waardoor hij wakker wordt en dan nog de tweede helft voeding geven? Is zijn bedje ook warm genoeg? Ik merk dat mijn dochter langer slaapt wanneer ze warmer is aangekleed.

10 dagen geleden

Reactie op Fenntje

Ja hij gebruikt een speen. Maar het punt is dat hij gewoon echt wakker is n ...
Mijn zoon is 9 weken oud, toen hij 6 weken oud kon hij langer doorslapen snachts met speen... Als hij slaap valt tijdens voeding, misschien is het idee om even laten boeren en dan doorgaan met fles geven? Als hij nog wakker is. Onze zoon drinkt al 180 ml😅

10 dagen geleden

Is die tijd misschien nog te vroeg om aan de nacht te beginnen? Onze dochter begint nu pas met, slapen rond 20:00 daarvoor was ze altijd wakker en legden we haar pas tegen 23:00u op bed. Ze is nu bijna 10 weken. In de avond slaapt ze vaak beneden maar dat wil ik straks ook boven proberen. Rond 22:00 gaan wij haar luier verschonen en haar pyjama en slaapzak aandoen. Ik leg iets in het bedje om warm te worden. Op bed voed ik haar en daarna valt ze in slaap. Ik leg haar slapend in haar warme bed. Ze slaapt dan minimaal 6 uur achter elkaar. Afgelopen nachten zelfs ongeveer 8 uur.

10 dagen geleden

Dit had ik deels geschreven kunnen hebben. Misschien de laatste fles later geven? Zo komt hij misschien ook later in de nacht. Van te voren in badje/douchen? Wij verschonen de luier wanneer er nog 40/50 in de fles zit (ze poept altijd tijdens de fles) en is dan weer wakker en bij het laatste beetje valt ze weer in slaap. Herken het wel dat overdag slapen lastig is voor de kleine en dus ook voor jou… ik typ met de kleine op m’n borst as we speak na haar 3 keer proberen weg te leggen. En als je dikkere voeding koest zodat hij langer verzadigd is? Wij gebruiken nutrilon en nu nutrilon content. Onzekere tijd he? Maar je doet je best en het gaat ook weer voorbij😘

10 dagen geleden

Een tip voor het in slaap komen: Yoga nidra luisteren! Kan via de Meditation Moments app. Je luistert ergens naar (begeleide meditatie) en valt binnen een paar minuten in slaa😅 Echt een aanrader!!

10 dagen geleden

Een tip voor het drinken om hem weer wakker te maken: Tussendoor verschonen, sokken en/of broek uit doen en alleen voeden in romper (is wat kouder en dus blijft hij wat wakkerder), even met je benen en armen wiebelen, even met de fles wiebelen, tussendoor laten boeren. Hopelijk helpt het!

10 dagen geleden

Oh dit had precies ons verhaal kunnen zijn. Zo irritant die halve flessen. Onze oudste deed dit ook. Slaaptekort wordt zooo onderschat door deze maatschappij. Maar helaas denk ik dat een goede of slechte slaper vooral ‘in het kind’ zit. Bij mijn oudste was ik geobsedeerd door alle instagram pagina’s van slaapcoaches, sites etc. Maar weet je, hoe moeilijk het ook is. Het komt vanzelf wel. Ze zijn nu nog zo klein, ik denk dat je ze nu nog niet echt in een ritme kunt dwingen. En wat betreft het slaaptekort. Mijn man en ik doen de nachten om en om. Als je de nacht vrij hebt slapen wij met oordoppen in de logeerkamer. Het is even ongezellig. Maar 2 uitgeputte ouders is al helemaal ongezellig.

10 dagen geleden

Reactie op Myrthe<3

Oh dit had precies ons verhaal kunnen zijn. Zo irritant die halve flessen. ...
Hier ben ik het helemaal mee eens. 8 weken is nog zo klein. Je kan nu rustig oefenen met een ritme, maar het duurt meestal wel even voor je kindje daar in mee gaat. En ritmes veranderen dan ook nog regelmatig weer. Misschien helpt het je ook wel een beetje om alle adviezen over ritmes los te laten en te weten dat dit er gewoon bij hoort. Schakel hulp in zodat eventueel overdag kan rusten .

9 dagen geleden

Ons zoontje is 10 weken en wij zijn bezig om een ritme te krijgen, maar.. Overdag wil hij niet in zijn bedje slapen.. met geluk slaapt hij 20 min en dan word hij onrustig. 'S nachts slaapt hij wel goed in zijn bed . Overdag slaapt hij wel rustig in de box / kinderwagen maar wil hem ook graag leren om overdag in bed te slapen. Herkenbaar? Tips? 🤭

9 dagen geleden

Reactie op Cherr777

Dit had ik deels geschreven kunnen hebben. Misschien de laatste fles later ...
Hee, ja gek he hoe je je soms herkent in iemand anders verhaal! Blijkbaar is het dus toch niet zo willekeurig wat ze doen ook al lijkt dat soms wel zo haha. En alles wat je zegt als tips doen we al🙈 Het gaat 's nachts gelukkig goed met slapen maar overdag niet. 'S nachts doen wij wel Nutrilon A.R., overdag niet. Omdat ik bang ben dat het zijn ontlasting teveel beïnvloed. En idd, het wordt beter, dat geloof ik ook. Vast wanneer ik weer ga werken haha 😆

9 dagen geleden

Hier precies hetzelfde! De slapeloosheid is bij mij echt mijn tol aan het eisen. Zit er soms flink doorheen (waarschijnlijk ook al die gekke hormonen). Vanaf deze week slaapt ons zoontje op zijn eigen kamertje en word ik niet meer wakker van zijn eerste voeding. Wellicht is dat een optie?

9 dagen geleden

Reactie op J_hp

Hier precies hetzelfde! De slapeloosheid is bij mij echt mijn tol aan het e ...
Hij ligt al op z'n eigen kamer maar ik word natuurlijk evengoed wakker als hij begint te huilen. Het enige wat ik kan bedenken is beneden gaan slapen. Wel bedankt voor het meedenken! En houd vol, het wordt beter..

9 dagen geleden

Reactie op J_hp

Hier precies hetzelfde! De slapeloosheid is bij mij echt mijn tol aan het e ...
Sla je die voeding dan over omdat je het niet hoort? Niet oordelend hoor, gewoon nieuwsgierig!

9 dagen geleden

Reactie op teeny

Sla je die voeding dan over omdat je het niet hoort? Niet oordelend hoor, g ...
Nee mijn man geeft de voeding. Ik kan dan verder slapen ik onze eigen kamer

8 dagen geleden

Reactie op LPVL

Ons zoontje is 10 weken en wij zijn bezig om een ritme te krijgen, maar.. ...
Inbakeren! En een donkere kamer ook voor het slaapje overdag. Dat helpt bij ons.

8 dagen geleden

'Ik wil hem graag een beetje ritme aanleren, voor m'n eigen rust' gaat met een baby niet zo gauw op. Een ritme is niet afhankelijk van vaste tijden; eten - slapen - wakker - eten - slapen etc. is ook een ritme, want het herhaalt zich. In je verhaal lees ik niks vreemds en je baby slaapt best wel goed voor zijn leeftijd. Misschien is het prettig om juist te kijken naar manieren waardoor jij weer sneller in slaap kan vallen.

8 dagen geleden

Ik denk dat je onnodig druk oplegt. Er bestaat geen ritme bij zo'n jonge baby. Ze geven zelf hun behoefte aan en daar kan jij op inspelen. Dat het nu allemaal niet werkt zoals je voor ogen hebt kan ook onrust geven en zorgen voor wakker liggen in de nacht. Voeden op verzoek, ook met fles en leren de signalen van vermoeidheid te herkennen lijkt me verstandig.