Dag,
Ik weet niet welk ritme we moeten aanhouden voor onze zoon van bijna 8 weken. We doen nu: rond 20.00/20.30 uur slapen, maar het wordt ook weleens 21.00 uur of later als het niet meteen lukt om hem in slaap te krijgen. Hierna slaapt hij soms 5 uur en soms tot wel 6,5 uur. Mijn vriend doet deze nachtvoeding, wat dus om 1 .30 uur kan zijn maar ook om 3.30 uur. Hierna slaapt onze zoon altijd nog een blok van 2,5 tot 3 uur maar nooit langer. Dus soms komt hij alweer om 5.00 uur maar afhankelijk van zijn 1e wakkertijd dus ook weleens rond 6.30 uur. Ik doe deze voeding. Hierna slaapt hij nog 1 tot 1,5 uur maar niet langer.
Het punt is dat ik slecht in slaap kom als ik snachts wakker wordt. Ik word dus vaak al wakker bij de 1e voeding, waarna ik niet meer kan slapen, ook al kan ik blijven liggen. M'n brein start op en het nadenken begint..Soms lig ik wel 2 uur wakker en dan komt onze zoon een uur later dus alweer. Na deze voeding lig ik weer lang wakker en tegen de tijd dat in bijna slaap gaat vaak de wekker van m'n vriend en dan slaap ik pas weer als hij de deur uit is. Waarna onze zoon meestal al gauw weer komt. Ik heb dus weinig slaap. Overdag slaapt hij slecht, tenzij hij op mij ligt of in de wandelwagen buiten. Ik krijg hem met moeite 1x naar zn bedje overdag maar dan moet ik ieder kwartier heen om hem opnieuw in slaap te krijgen. Overdag bijslapen is dus geen optie voor me.
Qua voeding maken we telkens 150ml wat hij soms wel opdrinkt en soms niet. Zit voor m'n gevoel nog geen logica in. Ik merk wel dat in de ochtenden hij vaak na een halve fles al in slaap valt (op mij) waarna hij na een uur alweer wil drinken om vervolgens weer een halve fles te nemen.. Ik word er moedeloos van en weet niet meer welke adviezen ik moet opvolgen. Moet ik het voedingverzoek in de ochtenden uitstellen door afleiden? Maar hij gaat dan op een gegeven moment zo hard huilen.. Wakker maken na halve fles is zo goed als onmogelijk, ik krijg de 2e helft er niet in. En toch wil hij na een uur tot 1,5 uur alweer opnieuw drinken.
Wat doe ik fout? Ik wil hem zo graag een beetje ritme aanleren, voor m'n eigen rust..
Herkent iemand de situatie misschien en is er een oplossing of zie ik iets over het hoofd?
Bedankt!