42 Reacties

één maand geleden

Met een week. Begonnen met 54 kilo. 11 kilo aangekomen in de zwangerschap en inmiddels na 6 weken 53 kilo.

één maand geleden

Na de eerste paste ik pas na 9 maanden weer in de meeste broeken en pas na een jaar weer in mn spijkerbroeken. Nu paste ik na 3 weken weer in de meeste broeken. Heb niets anders gedaan dan bij de eerste. 🤷‍♀️

één maand geleden

Reactie op L1310

Na de eerste paste ik pas na 9 maanden weer in de meeste broeken en pas na ...
Overigens was ik in beide gevallen de kilo's snel kwijt. Maar dat zegt weinig over of je weer in je kleding past.

één maand geleden

Van 66 kilo naar 96 kilo gegaan in de zwangerschap. Vooral in het begin bijna 14 kilo bijgekomen door problemen met mijn schildklier. De rest was echt door de zwangerschap. Na 1 week was ik al 14 kilo kwijt. Maar daar zit ik nu nog steeds op. Dus ik vrees dat die overige kilo’s wat hardnekkiger zijn😅

één maand geleden

Mijn bevalling eindigde in een keizersnede. Dat is 4.5 week geleden. Ik heb nog niet geprobeerd om mijn oude broeken weer aan te trekken. Lijkt me niet zo fijn zitten. Daarnaast vind ik mijn buik eigenlijk ook nog best fors. Ookal zit ik 2 a 3 kilo boven het gewicht wat ik voor de zwangerschap had.. meer mensen die nog best wel een buik hebben? Het is een beetje zo'n flubber buik ofzo..

één maand geleden

Tijdens mijn zwangerschap ben ik ‘maar’ 8 kilo bijgekomen. Ons meisje woog bijna 4,6 kilo bij de geboorte en ik had enorm veel vruchtwater. Ik zat na mijn bevalling meteen 2 kilo onder mijn startgewicht en toch pas ik nergens in. We zijn inmiddels 4 weken verder. Zo zie je maar dat kilo’s niet zoveel zeggen, ik heb echt een blubberbuik overgehouden aan mijn zwangerschap en het litteken van keizersnede werkt ook niet echt mee. De meeste broeken doen pijn en lijkt alsof dat gebied echt dikker is (misschien vocht?). 🙈 Wel een prachtige dochter, dus ik ga maar in joggingbroeken wonen.

één maand geleden

Eigenlijk direct. In het begin van mijn zwangerschap ben ik gecontroleerd doorgegaan met afvallen en hier pluk ik nu de vruchten van. Met als gevolg dat al mijn broeken beter passen dan ooit, maar (ik heb mijn gehele zwangerschap in yogabroeken gelopen) ik hou nog steeds heel veel van rondlopen in mijn yogabroeken. Na mijn eerste zwangerschap duurde het wel een week of 5 voor ik weer terug was op mijn oude gewicht en weer mijn broeken aankon. Ik heb toen wel vooral gelet op wat ik at en ben een rondje extra gaan lopen met onze kleine man.

één maand geleden

Ik kon met een week weer m’n eigen kleren aan en nu 2 kilo lichter dan voor de zwangerschap. Dit had ik bij onze eerste ook. Ik ben toen best wel veel afgevallen mede door de borstvoeding denk ik

één maand geleden

Herkenbaar.. ik ben denk ik zo’n 17 kilo aangekomen. Na de bevalling was ik gelijk al 7 kilo kwijt, maar ik blijf daar nu op steken. Nu nog zo’n 10 kg te gaan dus. Omdat ik er toch leuk bij wilde lopen, en ik de vorige zwangerschap ook hard voor m’n kilo’s moest werken, heb ik afgelopen weekend 3 nieuwe jeans gekocht en die zitten heerlijk. Ben weer een ander mens!

één maand geleden

Reactie op feyre

Tijdens mijn zwangerschap ben ik ‘maar’ 8 kilo bijgekomen. Ons meisje woog ...
Heel veel daarvan trekt nog wel bij na verloop van tijd. En inderdaad, kilo's zeggen niet zoveel.

één maand geleden

Ik ben 3,5 week geleden bevallen en zit nog 1,5 kg boven m’n startgewicht, maar m’n normale broeken zitten nog totaal niet lekker. M’n buik is onderin nog echt niet zo plat als het was 😜

één maand geleden

Ik ben 4 weken geleden bevallen, paste na 1 week weer in mijn kleding/spijkerbroeken, maar het zit bij mijn buik allemaal nog wel wat strakker, die is nog wel een stuk voller dan voorheen. Ik ben ook nog enkele kilo's zwaarder dan voor de zwangerschap, was nu totaal zo'n 11-12kg aangekomen. Bij mijn zoontje 2 jaar geleden ging het ongeveer hetzelfde, de resterende kilo's en mijn buik zijn heel geleidelijk weggetrokken en ben altijd 1 of 2 kg zwaarder gebleven dan voor mijn eerste zwangerschap (en borstvoeding blijven geven tot in 3e trimester vorige zwangerschap). Ik denk dat het heel normaal is dat je lichaam nooit meer helemaal de oude wordt en dat vind ik prima :)

één maand geleden

Bij mijn eerste (10 jaar geleden) kon ik tijdens de zwangerschap zelf mijn normale kleding tot het eind aan. Bij mijn tweede (inmiddels 2.5 week) durf ik het nog niet aan vanwege een keizersnede en het litteken daarvan, maar ik heb wel mijn oude broek (los) aangepast en ik zou hem inmiddels wel aankunnen na 2 weken, hiervoor niet. Maar tot het litteken wat minder gevoelig is draag ik nog mijn positielegging, ondanks dat die te los zit.

één maand geleden

Ik kan alles aan behalve mijn broeken mijn buik is nog te opgezet helaas…. Maar ik kwam dan ook van een echt platte buik. Ik ben bijna 5 weken verder. Sporten gaat nog niet want alles is nogal hectisch haha

één maand geleden

Voor de zwangerschap woog ik 66 kilo, aan het eind 86 en nu 76.. kindje is ruim 4 weken oud. De vorige keer paste ik mijn kleding snel weer, binnen een maand. nu echt nog lang niet.. Ik voel me echt niet prettig meer in mijn zwangerschapsbroeken, maar twijfel of ik nieuwe broeken moet kopen.. Wie weet pas ik mijn eigen kleding over een maand weer, misschien nooit meer.. Overigens zijn truien nu ook mijn beste vriend.. mijn blousjes die ik na de vorige zwangerschap heel fijn vond passen nu bij mijn borsten niet..

één maand geleden

Reactie op MamaJ2009

Voor de zwangerschap woog ik 66 kilo, aan het eind 86 en nu 76.. kindje is ...
Doe jezelf een plezier en koop 2 of 3 nieuwe broeken die lekker zitten en mooi staan. Je voelt je direct beter als je kleding goed zit. En als je binnen een maand die tien kilo toch kwijt bent verkoop je ze door op Vinted 😄

één maand geleden

Reactie op L1310

Doe jezelf een plezier en koop 2 of 3 nieuwe broeken die lekker zitten en m ...
Hele goede tip, ga ik doen ♥️

één maand geleden

van 64 kilo naar 85 kilo gegaan… ik ben 5,5 weken geleden bevallen en zit nu op de 71… ik pas echt nog helemaal niets van mijn oude kleding.. en leef echt nog in jurken.. ik weet dat het tijd nodig heeft maar het maakt me soms best wel onzeker.. ik heb best een zware bevalling gehad (vacuümpomp) maar mijn herstel gaat eigenlijk super goed. dus ben vanaf dag 5 rustig aan beginnen te wandelen, dit heb ik tot nu toe opgebouwd naar ongeveer 50 min per dag. hopelijk vanaf volgende week weer naar de sportschool. en kom ik gauw weer terug in shape. ik weet dat mijn lichaam iets fantastisch heeft gemaakt, wat super bijzonder is. maar toch maakt mijn flubber buik mij best onzeker hebben meer mensen hier “last” van

één maand geleden

Reactie op britt0923

van 64 kilo naar 85 kilo gegaan… ik ben 5,5 weken geleden bevallen en zit n ...
Herkenbaar hoor! Ik ben herstellende van een keizersnede wat super goed gaat en ik kan ook echt alweer flinke stukken wandelen (4,5 week geleden). Ik had gehoopt dat ik mijn kleding snel weer aan zou kunnen, omdat je vaak ook hoort dat de kilo’s eraf vliegen bij borstvoeding. Helaas heb ik echt nog wel een flinke weg te gaan en heb ik nog een behoorlijke buik. Rationeel weet ik dat het niet gek is dat die buik er zit na 9 maanden een mini mensje groeien, maar soms maakt het inderdaad onzeker. Ik probeer er nu vooral neutraal in te staan: ik hoef mijn lijf nu even niet mooi te vinden, maar kan het nog steeds waarderen voor wat het heeft gedaan. En hopelijk kan ik over een aantal maanden weer trots in de spiegel kijken.

één maand geleden

Hier van 60kg naar 76kg gegaan en zit na 3 weken nu op 65kg. M'n borsten zijn nog een paar cupmaten groter dan voor de zwangerschap en m'n buik is nog slap waardoor sommige kleding nog wat strak zit of bij de knoop niet goed sluit. De meeste dingen pas ik gelukkig wel weer, zo fijn om weer meer keus te hebben in je garderobe.