9 Reacties

23 dagen geleden

Lieve mama heb geen tips voor je. Wil alleen zeggen je doet t goed en geeft alles. Heb geduld ook dit gaat voorbij probeer te relativeren en heel veel succes en veel liefs ♥️♥️

23 dagen geleden

Is het mogelijk om kwart voor 7 eerst te gaan douchen en aankleden? Fris de dag beginnen kan een hoop verschil maken. Verder zal het zoeken zijn naar de juiste balans en je mag daarin ook wel grenzen stellen naar je peuter. Is hij gewend om zelfstandige te spelen? Je kan een vast moment daarvoor inplannen. Zo heb jij even je handen vrij voor een ontbijt als je dochter slaapt.

22 dagen geleden

Ik begrijp je volkomen! Hier precies het zelfde momenteel… Het is pittig! De avonden zijn ook niet meer zo leuk vind ik🙉 Waar je voorheen naar uit keek, ben je nu blij als je in je bed ligt en al wat slaap kunt pakken. Wat voor mij echt werkt is de wekker wat eerder zetten en eerst lekker gaan douchen en jezelf klaar maken. Dan start je iig met een rustige frisse start… I know het liefst wil je zo lang mogelijk blijven liggen met zo weinig slaap… Maar je zult merken dat dit echt een klein stukje rust geeft. Hou je taai! Ik weet hoe het voelt♥️

22 dagen geleden

Ah wat een lieve reacties ❤️ bedankt

22 dagen geleden

Ik zag de titel van je topic voorbij komen, en had vandaag ook echt zo'n dag dat het totaal niet lukte om mijn geduld te bewaren. Mijn vriend slaapt ook graag overdag bij als hij de nachtvoeding heeft gedaan. Ik hen daar een beetje een hekel aan, want alleen met de twee kinderen vind ik echt zwaar. Vergelijkbare situatie, alleen is mijn zoon net een week na geboorte van mijn dochter 4 geworden. Wij verdelen het ook. En we roepen ook gewoon regelmatig hulp in, van mijn moeder en een vriendin en buurvrouw. Onze dochter huilt heel veel en dat is gewoon heel intens en vermoeiend. Das de enige tip die ik kan delen: vraag hulp! Zie het echt niet als een teken van zwakte, en speel geen mooi weer. Even een paar uurtjes een extra paar handen erbij is zo fijn. Kun je even ademhalen, plassen, douchen. En wat bij onze oudste het beste helpt is veel duidelijkheid geven, over het ritme van de week en wat we die dag gaan doen. Laten helpen met de baby waar mogelijk, maar ook 1 op 1 aandacht aan hem besteden. Daarvoor moet je zelf wel energie kunnen opbrengen, dus roep hulp in waar je kan. Succes!

22 dagen geleden

Herkenbaar 😚

22 dagen geleden

Hier een dochter van 3,5 en een zoon van 6 weken. Wij zijn toen hij 4 dagen was ook met koorts opgenomen in het ziekenhuis, ook twee nachten! Ik snap je dus helemaal. Echter knapte onze zoon daarna weer snel op gelukkig. Ook huilt onze zoon (nog niet) zoveel. Maar neemt niet weg dat je echt 0 tijd voor jezelf hebt. Ik vind het ook pittig….😅. Merk dat het bij mij wel helpt dat ik denk: als de baby ouder wordt, dan wordt het zoveel makkelijker. Althans dat houd ik mijzelf voor. Onze dochter was een huilbaby met koemelkallergie wat pas verbeterde na 6 maanden, dat vond ik zo ontzettend pittig dat ik nu echt probeer te genieten van de babytijd. Zelf probeer ik elke dag even naar buiten te gaan en pak ik eigenlijk altijd de draagzak erbij. Slapen doet onze baby nog niet in zijn bed en dat heb ik losgelaten. Dus overdag hup in de draagzak en dan loop ik met mijn dochter van 3,5 naar de speeltuin dichtbij. Daarnaast gaat ze 2 dagen naar de opvang en wil oma altijd bijspringen als het nodig is. ‘‘s avonds douche ik als mijn vriend thuis is. Soms heeft hij late dienst en dat vind ik wel erg lastig. Misschien kun je ‘‘s avonds ook douchen en een momentje voor jezelf pakken als je vriend thuis is? Ik doe vaak even kolven en dan geeft hij de fles. En hulp vragen als het kan! En elkaar hier hulp bieden helpt ook 🤪

22 dagen geleden

Herkenbaar hoor! Wij proberen ook echt afzonderlijk met de kids (3) tijd te pakken, dit werkt momenteel beter dan de hele tijd samen te zijn.

22 dagen geleden

Ik heb eentje van 3 jaar, eentje van 2 jaar en eentje van 5 weken.. we hebben afgesproken ik doe de baby en mijn man doet de peuters. Mijn man geeft 1x in de nacht flesje aan baby. Ik laat hem 2x per week uitslapen(maar als ze allemaal tegelijk wakker worden moet hij opstaan)en hij mij 5x laten uitslapen, Maar uitslapen lukt niet bij mij.. daarnaast halen de oma’s de peuters 5 dagen per week op in de middag. Dat geeft wat rust en tijd voor alleen de baby. Als ik wel een peuter en baby tegelijk heb, doe ik de televisie aan geef ik haar eten, daarna de trapdeur dicht , ga ik naar boven om rustig de baby drinken te geven en daarna laten slapen in zijn wiegje. Heel knap van je ! Ik vind dat je het heel goed doet! . De tijd zal snel gaan, vooral de babytijd vliegt voorbij. Gelukkig gaat het weer beter met je baby! Misschien wat hulp zoeken in je omgeving familie of vrienden ?