Hallo dames,
Ik ben even benieuwd hoe jullie omgaan met anderen (moeder, schoonmoeder, vrienden etc) die foto’s maken en delen van je kleintje.
Of wellicht is het helemaal niet iets waar je bij stilstaat.
De context:
Mijn ouders zijn al sinds de geboorte volop foto’s aan het maken en dan aan het delen met iedereen die ze kennen voor mijn gevoel. Via mail, via whatsapp. Heb er al meermaals wat van gezegd dat ik wil dat de foto’s voor hun zelf blijven maar niet gedeeld worden zonder mijn toestemming. Dit omdat ik vervolgens van verre tantes, neven etc hoor dat ze een video of foto hebben ontvangen en het gevoel heb niet te weten waar en welke foto’s van mijn kleintje terecht komen.
Nu ben ik benieuwd of ik overdreven reageer en dit gewoon op zijn beloop moet laten of dat er andere manieren zijn om hiermee om te gaan?
Ik merk dat bij elk bezoek het mij irriteert dat ze de mobiel pakken om foto’s te maken, juist omdat in het idee heb dat ze dit niet voor zichzelf doen maar om dan meteen weer ongevraagd op whatsapp te slingeren naar anderen. Het draait ook steeds om foto’s maken bij die bezoeken.
Is dit iets wat jullie herkennen? Of laat je het gewoon los en laat je familie / vrienden meer hun gang gaan? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.