Welke naam heeft jouw zoon of dochter? Noemen jullie hem/haar ook daadwerkelijk bij de naam?
Onze zoon heet Abel. Maar ik vraag me af of hij dat ooit zal weten 🤣 het zal mij niks verbazen als hij denkt dat hij kuikentje heet. Of kuikentjelief. Of kleinekuiken. Of mannie. Of Abelvriendje. Of kleine boef.
Ik ben benieuwd welke koosnaampjes jullie gebruiken voor jullie kinderen! Misschien heb je ook wel een leuke anekdote hoe die koosnaam tot stand is gekomen?
Kuikentje is hier in ieder geval tot stand gekomen in de weken dat zijn bilirubine waarden te hoog waren... het bleek een blijvertje! Haha
Mijn dochter heet Rosie, ook wel Rosie Dosie Dopneus (volgens dit format ook dingen als Rosie Dosie Dikbil/Poepbroek/pretbek/etc), Dosie, Muppet, Mopje, Dikkertje, Bollie, Muppie.. sommige dingen moeten we maar mee stoppen voordat ze snapt wat we zeggen hahaha
Ja hier ook😂 mijn zoontje heet Lyas en ik noem hem eigenlijk heel vaak boefje😂 zei laats nog tegen mn man dat we hem vaker bij zn naam moeten noemen. Anders denkt hij dadelijk dat hij boefje heet😂😂
Mijn zoontje heet Floris, en ik hoop dat hij geen minderwaardigheidscomplex oploopt omdat zijn 2-jarige broer hem steevast “sores” noemt (wat de eerste maanden wel een beetje klopte 🤭). En hij is mijn binkie!
Onze dochter heet Eva. In het begin had iedereen het hier (Duitsland) over Kleine Maus, dus zo hebben we haar ook vaak genoemd 🥰 mja nu ze groter is en lekker veel vetjes heeft noem ik haar ook wel mijn kleine dikzakje of fatty 🙈
Onze dochter heet Layla en heeft ook nog een prachtige tweede (Gracia) en derde (Elisa) naam, maar vaker klinkt het als: Layla popje, koekerella, snuitje/snuiterella, (s)tinky winky, frummela, poppedijntje, druifzilla. Veel van de bijnamen eindigen ook op een -a 🤣
Dyvano 10 jaar noem ik Willem, aapie, papi.
Jenaiyro 4 jaar noem ik sjaak, sjembek, meneer nee.
Amaiya 4 maanden; mami/momma, speknekje, meissie/princesa
Ik kan mijn Kids noemen hoe ik wil en ze luisteren. Mijn man MOET ze bij hun echte naam roepen 🤣😅
Wij zijn gemixt gezin van NL/brasil oudste donkere krullen wn bruin haar en de pigment van zijn oma /jongere papa versie. Broertje is bruin blond gekruld en pigment lichter en bruin groene ogen. Meid donker haar tot nu en blauw groene ogen.
Op de camping zijn er mensen na ons toe gekomen van hoe kennen jullie nou jullie jongens sjaak en Willem noemen. Die snapte er niets van. Die dachten op een gegeven moment denk ook raar huishouden
Ons zoontje zijn naam is: Niek , 2e naam; Hidde
Hoe wij hem voornamelijk noemen; Beertje, knuffelbeertje, grote stoere vent, lief mannetje, bolletje, Nicolaas 😅, lieveling, Lachebekkie, grote meneer, bank directeur (als die heerlijk onderuitgezakt met zijn buikje zit).
Mijn zoon heet Nolan, maar die noem ik vaak (de of mijn) knullie. Hij noemt zichzelf Noenoe (dreumes)
Ik noem hem ook vaak knappie, knappert, knapste jongen, schat, grote plop.
Mijn dochter heeft Milou.
Noem ik Miloutje, mopje, moppie, plop, plopje, knappie, knappert, knapste meisje
Hahaha grappig topic.
Hier toevallig laatst mijn vader die zei: “dalijk denkt hij dat hij Koekie heet”.
Zijn naam is James… 😂
Tja, het varieert:
Koekie, poepie, drollie (mama zit ook in de poep-en-plas-fase denk ik), chemische bom (poep ontoffingen tot en met), jengelkont, toetie…