17 Reacties

16 dagen geleden

Mijn dochter zit op 7 voedingen (bijna 7 weken) en drinkt vaak in totaal tussen de 20 en 30 minuten. Ik bied beide borsten aan.

16 dagen geleden

Hier ongeveer 10 minuten aan 1 borst

16 dagen geleden

Hier ook snel hoor. Denk Max kwartier bij elkaar. Soms langer soms korter. Hoe ouder ze worden hoe sneller. M’n dochter is 2,5 en die kan in een minuut een borst leegdrinken😉 Als je hem een keer extra weegt (misschien heb je thuis weegschaal of anders even inlopen bij cb) weet je het zeker. Maar als hij vrolijk is en goed plast en poept kan je erop vertrouwen dat het goed gaat. En misschien had hij een flinke groeispurt moeten maken om op z’n eigen lijntje te komen en komt hij nu wat minder aan.

16 dagen geleden

Mijn dochter, 7 weken, drinkt nog steeds 10 keer per etmaal. Wel steeds korter. Eerst 15/20 minuten per borst, twee borsten. Nu vaak maar 10 minuten en vaak ook maar 1 borst. Groeit goed.

16 dagen geleden

Hier 6 weken en wisselt tussen 2 tot 5 min per borst. Vaak 2 borsten maar niet altijd (vinden mijn borsten s nachts minder leuk als hij er maar 1 drinkt gezien hij er 's nachts soms bijna 8 uur tussen laat zitten). In totaal 8 tot 9 voedingen per 24 uur. Groeit goed was met 4 weken al 5,2 kg (geboren met 4,2 kg en 41+4)

16 dagen geleden

Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. Zolang hij genoeg plasluiers heeft en inderdaad alert en vrolijk is dan zit het wel goed. Hoe ouder het kindje hoe krachtiger hun zuigkracht is. Hierdoor hebben ze niet lang de tijd nodig om verzadigd te raken. Onze dochter drinkt overdag gemiddeld 20 min aan een borst en 5 a 10 aan andere borst. Snachts drinkt ze maximaal 20 min aan een borst en wilt ze de andere borst niet omdat ze al in slaap gevallen is. Soms helpt luier tussendoor verschonen maar vaak ook niet. Snachts doe ik andere borst vaak nog 5 min afkolven

16 dagen geleden

Ons dochtertje dronk vanaf dag 2 of 3 maar 1 borst per keer en ook max 5 a 10 minuten. In het begin heb ik me hier druk over gemaakt. Zou het wel genoeg zijn. Dat kon haast niet, zo kort en ook maar 1 kant. Net wat je zei, ze was wel alert, goede poep en plas luiers. Ik heb haar toen extra in de gaten gehouden qua gewicht en ze groeit keurig haar eigen lijntje. Ik ben toen kunnen gaan accepteren dat het zo is. Inmiddels is ze 2 maanden en drinkt nog steeds even kort en maar 1 kant, maar groeit nog steeds haar eigen lijntje. Ik zou zeggen hou het gewicht even in de gaten en gaat dit verder in het eigen lijntje en blijf je een alerte baby hebben met poep en plas luiers, is het helemaal prima!

16 dagen geleden

Reactie op maja94

Ons dochtertje dronk vanaf dag 2 of 3 maar 1 borst per keer en ook max 5 a ...
En in aanvulling nog. Ze drinkt momenteel 6x op een dag. En ze laat er savonds vaak eerst 6 a 7 uur tussen zitten, dan 4 a 5 en dan overdag komt ze om de 3 uur

15 dagen geleden

Klinkt heel goed! Op deze leeftijd kunnen ze beter drinken en doen ze er korter over. Heel nirmaal dus! Jullie doen t super!

15 dagen geleden

Hier 1 borst per keer 5-10 min en hij is al 7 kilo. Gewoon een snelle drinker 🤣

15 dagen geleden

Mijn dochter drinkt ook steeds korter aan de borst. In het begin was het ook rond de 20 minuten per borst en ondertussen is het niet eens 10 en heeft ze meestal geen behoefte meer aan de tweede. Als ik goed luistert naar hoe je kleine drinkt valt me op dat er veel minder pauzes tussen zitten. In het begin heeft ze naar 3 slokken altijd even een pauze gehad, nu drinkt ze gewoon door. Ze drinkt dus duidelijk efficiënter en de daadwerkelijke drink tijd is waarschijnlijk niet eens lager.

15 dagen geleden

Ik ben hier ook benieuwd naar! Mijn zoontje drinkt vaak maar 8 min aan 1 borst. Als ik hem dan nog een keer aanleg nog wel 3-4 min maar vraag me af of ik dat wel moet doen. De 2de borst drinkt ie vaak niet eens 5 min. Hij groeit verder als kool en is met 7 weken tegen de 6 kilo.

15 dagen geleden

Hier 10 min aan 1 borst. Hij is met 37 weken geboren, dysmatuur, met 2340 gram. Weegt nu met 8 weken 4660. Vorige week dronk hij nog 15 min maar ik denk dat ie ouder wordt en dus sneller hetzelfde binnenkrijgt.

15 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties ❤️! Stelt me echt enorm gerust.

15 dagen geleden

Hoe ouder je kindje wordt, hoe beter en efficiënter hij uit je borst kan drinken! De duur per voeding wordt dus korter. Aangezien hij genoeg poep en plasluiers heeft en aankomt, hoef je je geen zorgen te maken ❤️ Ook klinkt het alsof je productie super goed op hem is afgestemd! Hij drinkt je borsten goed leeg en hierdoor voelen ze ook zacht en leeg na de voeding 🤗

15 dagen geleden

Mijn meisje ook max. 15 minuten, soms 5! Groeit ook erg goed. Niet te druk om maken! Je borsten ontwikkelen zich en zijn zuigkracht ook, hij krijgt nu gewoon meer binnen in kortere tijd.

15 dagen geleden

Huh, hier steeds langer de laatste tijd 🧐 bijna 8 weken en soms uitschieters naar 35 minuten, laatst eens 45 minuten. Vraag me nu af wat ik verkeerd doe 🤣 maar ook soms dagen ertussen dat ze 12/16 minuten drinkt. Het verschilt per moment en per dag