15 Reacties
één maand geleden
Consultatiebureau zei tegen ons op deze vraag: in de nacht is de max. 6 uur en overdag 5 uur. Dit I.v.m. dat baby's hun suikerspiegel nog niet stabiel genoeg is ongeacht hun gewicht en lengte.
Ze raadde ons dan ook aan als er 6 uur tussen zit hem echt even te wekken en overdag dus eigenlijk ook.
Wel heerlijk dat je kindje zolang door sliep zeg! Ik weet eigenlijk ook niet per wanneer het wel zou kunnen I.v.m. die suikerspiegel van de kleintjes.. 🙈
één maand geleden
Reactie op SaJes
https://www.24baby.nl/baby/slapen/wakker-maken-voeding/#:~:text=Je%20kindje ...
Top dankje!!
één maand geleden
Reactie op SaJes
Consultatiebureau zei tegen ons op deze vraag: in de nacht is de max. 6 uur ...
Dat meende ik me ook te herinneren, vandaar dat ik schrok. Hij slaapt niet altijd zo lang hoor, zal te maken hebben gehad met het prikje van dinsdag, maar het was wel even fijn qua nachtrust haha
één maand geleden
Reactie op JelineB
Vanaf welke leeftijd mogen ze wel gaan doorslapen? Na 2 maanden pas?
Volgens de link die SaJes deelt mag het inderdaad na 2 maanden.
één maand geleden
Reactie op JelineB
Vanaf welke leeftijd mogen ze wel gaan doorslapen? Na 2 maanden pas?
Ja.. in die link staat dat inderdaad wel! Ik had dus ook dat ons zoontje ineens veel langer sliep en dat was toen het antwoord van hef consultatiebureau ons zoontje zelf was met 4 weken al 4,9 kilo.. en nog gaf ze dat advies🤷♀️
Zelf ga ik er vanuit als het zo nu en dan gebeurt het heus niet erg is.. maar het advies was van haar echt om te wekken voor voeding
één maand geleden
Wij hebben dit ook gister met de jeugdarts besproken en die zei in de context van onze baby; lekker laten liggen. Ze groeit goed, komt overdag ook aan 6-7 voedingen en elke voeding is voor haar een trigger om in darmkrampjes en reflux te schieten. Het is dus ook juist belangrijk dat zo’n lijfje wat rust krijgt ‘s nachts.
Daarnaast geeft ze het echt wel aan als ze honger heeft, heb ik wel gemerkt;)
Dus zo verschillen inderdaad de adviezen maar elk kindje is ook anders en de groei is hierbij denk ik wel erg belangrijk.
22 dagen geleden
Dit topic is al van even geleden. Ik heb ook de luxe van een doorslaper. Mijn zoontje is inmiddels 8 weken en krijgt volledig borstvoeding op verzoek. Hij werd dysmatuur geboren met 2696 gram. Na een week was hij over zijn geboortegewicht en mocht ik op verzoek geven. Hij krijgt altijd tussen 19.00 en 20.00 voeding en gaat dan naar bed. Na 3 weken was zijn avondvoeding al opgeschoven van rond 23.00 naar na 0.00. En dit schoof daarna eigenlijk steeds verder op. Toen hij ruim 5 weken was woog hij 4136 gram. Hij had een flinke inhaalslag gemaakt. De kinderarts zei zelfs dat hij niet overvoed moet worden. De laatste dagen slaapt mijn zoontje van 20.00 tot 4.00! 8 uren achter elkaar dus. Ik heb hem de afgelopen 2 dagen wakker gemaakt omdat ik bang ben dat zijn bloedsuikerspiegel te laag wordt. En ik heb gelezen dat dat niet goed is voor de hersenen. Ik heb geen idee hoe laat hij zou komen als ik hem laat liggen.
Mijn zoontje krijgt 6 voedingen per dag, weegt nu 5 kilo, heeft voldoende plas en poep luiers, is direct helder als ik hem wakker maak, voelt warm en is overdag vrolijk. Wat is wijsheid? Wakker maken na 8 uren slaap of laten liggen en zelf laten komen. Hoe doen jullie dat? Aanstaande donderdag moeten we naar het CB en zal ik het daar ook navragen.
22 dagen geleden
Toevallig zit ik met dezelfde vraag. Je leest overal 6 uur, dus ik maak mijn zoontje wakker na 6 uur slapen, maar ik ben benieuwd of dit inderdaad nodig is. Ik ga het ook even aan het cb vragen.
22 dagen geleden
Wij laten hem gewoon liggen nu. Hij komt echt zelf voor voeding en drinkt overdag voldoende.
22 dagen geleden
Reactie op Minoesch96
Wij laten hem gewoon liggen nu. Hij komt echt zelf voor voeding en drinkt o ...
Hier hetzelfde. Ze krijgt tussen 21 en 6 meestal geen voeding. Ik maak haar wel max 6 uur ‘‘s morgens wakker en houd dus ongeveer 9 uur aan. Het is zeker niet dat ze ook zo lang slaapt overigens, na die laatste voeding kan het met krampen en verwerken wel tot 00 duren voor ze in haar diepe slaap is beland.
🙏
22 dagen geleden
Blijkbaar al een topic van wat langer geleden..
Maar schroom niet gewoon lekker laten slapen😊
Ze komen zelf wel als ze echt honger heeft.. een ander doet er een moord voor dat hun kind door slaapt.
En zeker als ze goed blijven aankomen, lekker laten liggen.
Mijn kleine is nu 8 weken maar slaap al een paar weken 7-8 uur door.
Ze krijgt een fles van 150ml