7 Reacties
13 dagen geleden
Ik ben hier ook net mee begonnen. Nog geen succesverhaal helaas, maar ik kan wel vertellen wat wij doen.
Na de voeding hou ik haar omhoog en spelen we even. Zodra ik merk dat ze moe begint te worden gaan we naar boven. Dan trek ik haar slaapzakje aan, doen we de gordijnen dicht en als ze lekker rustig / half slaperig is leg ik haar in bedje. Dan blij ik erbij zitten en als het nodig is zuigt ze op mijn pink (wij geven geen speentje), wrijf ik over haar buikje of over haar hoofdje. Als ze slaapt sneak ik weg.
Tot nu toe is ze hier dan na een paar minuutjes al weer wakker.. maar we blijven oefenen!
13 dagen geleden
Heb ik ook gehad met onze tweede baby. Het komt vanzelf, maar blijf proberen. Het ochtenddutje lukte hier als eerste in zijn eigen bed. En dat heb ik verder uitgebreid.
13 dagen geleden
Onze meid is nu bijna 8 weken. Maar vanaf week 5 zijn wij begonnen met dutjes boven in de ledikant.
Eerst na de voeding als ze in slaap was gevallen in de ledikant met slaapzakje aan. Steeds het zelfde liedje aan op de babyfoon.
Ze slaapt daar nu in de ochtend gemiddeld een uur tot 2 uur. En waar ik eerst haar helemaal in slaap moest neerleggen gaat het nu ook als ik het muziekje aan zet en even laat sussen.
Het kost zeker in het begin veel tijd met wennen. Maar wat bij onze meid goed werkt is steeds de zelfde routine. Eten, samen knuffelen en spelen tot ze moe is, schone luier, in de slaapzak in bedje liggen, samen muziekje luisteren en sussen en dan met speen. En dan kan ik naar beneden lopen en valt ze zelf in slaap.
12 dagen geleden
Reactie op DaphnetjeV
Onze meid is nu bijna 8 weken. Maar vanaf week 5 zijn wij begonnen met dutj ...
Wat fijn! Als ze dan na 15-30min weer wakker was, probeerde je her dan nog opnieuw? Of sliep ze dan op andere plek verder en dan bij het volgende slaapmoment eerst proberen? Of deed je eerst paar dagen bijvoorbeeld ochtendslaap en en dan na paar dagen ander moment erbij? Voor het eerst mama dus nog onwijs aan het zoeken hoe het aan te pakken😅
12 dagen geleden
Reactie op Frea08
Wat fijn! Als ze dan na 15-30min weer wakker was, probeerde je her dan nog ...
Vooral in het begin werd ze na 15/30 min weer wakker, en dan probeerde ik het wel opnieuw. Maar dit was niet altijd een succes.
Maar als ze dat nu doet is het vaak een verloren speen, of het muziekje is te snel gestopt dus dan moet die weer aan.
Het is natuurlijk altijd even zoeken wat voor jou kleine handig is.
Misschien een andere gekke tip die ik ooit heb gekregen:
Als er bepaalde liedjes zijn die je in de zwangerschap veel hebt geluisterd kan het zijn dat de kleine daar ook rustig van word buiten de buik.
12 dagen geleden
Reactie op DaphnetjeV
Vooral in het begin werd ze na 15/30 min weer wakker, en dan probeerde ik h ...
Ja ik doe dat ook idd, vaak verloren speen. Ging tot vorige week goed, vanaf eergisteren is het drama… hopelijk komt dit weer goed want ze slaapt zo slecht en ik ben moe haha