18 Reacties

één maand geleden

Ik had weinig bloedverlies en had vanaf moment 1 energie voor 10 ,maar mocht en kon de eerste 2 dagen nog niet zoveel

één maand geleden

Ik denk dat er betere verhalen zijn, maar de bevalling is nu 6 weken geleden en ik heb nog steeds pijn aan de wond. Ik kan wel een stukje lopen.

één maand geleden

Reactie op KikiVos1

Ik had weinig bloedverlies en had vanaf moment 1 energie voor 10 ,maar moch ...
* eenmaal thuis ben ik per dag kleine dingetjes gaan doen, moest bijna op de bank geplakt worden elke keer. Vanaf week 3 doe ik al regelmatig dingen in huis (ik Zit nu in week 5 na de ingreep)

één maand geleden

Ik heb nu ook 3 weken geleden een keizersnede gehad. Eerste week veel bloedverlies en nu bijna niet. Ik heb soms het idee dat ik alles kan doen maar helaas gaat dat niet. Probeer iets meer buiten te lopen maar ben na een klein half uur bekaf en duizelig en pijn. Sinds vandaag ook weer meer pijn aan de wond, ik voel het trekken precies waar de litteken eindigd. Daardoor kan ik weer wat moeilijker lopen. De nachten zijn wel moeilijk. Met borstvoeding steeds rechtop zitten. Hoop dat ik snel weer de oude ben. Mentaal ook niet helemaal lekker.

één maand geleden

Hoi. Bij mij was de huid. Buitenkant. Na twee drie weken wel beter. Was erg trekkerig gevoel en daarna werd het dus minder. Rond 3 a 4 weken begon bij mij echt pas de pijn in de spieren. Vooral aan de zijkanten. Heb soms een spijkerbroek aan maar daardoor ervaar ik ook meer pijn die dag. Dus eigenlijk nog steeds joggingbroeken of leggings aan. Nog steeds wel iets bloed verlies elke dag. Het is morgen 6 weken geleden. Elke verhaal is anders maar pas wel op met zwaar tillen ivm herstel hiervan.

één maand geleden

Lieve mama, Wellicht dat het helpt om arnica te slikken, dit voor sneller wond herstel. Je buik heeft wat te voortduren gehad is een grote wond, beurs en blauw. Ze kan wel wat hulp van binnenuit gebruiken ♡

één maand geleden

Bijna 7 weken geleden keizersnede gehad. De eerste 2 weken echt onwijs veel last gedaan. Daarna ging het elke week wat beter. Met 5 kon ik weer vanalles doen. Echter tillen is echt de boosdoener. Ik heb nog een peuter lopen van 2 jaar die ook nog regelmatig getild wil/moet worden. Als ik een dag met hem ben heb ik in de avond nog steeds pijn aan mijn wond 😬

één maand geleden

Bij mijn eerste keizersnede had ik heel veel pijn en last, uiteindelijk ook wondroos aan het wond gehad en was echt vreselijk allemaal. Duurde zeker die 6 weken die ervoor staan voordat ik een beetje wat kon en mijn energie was onwijs laag. Had ook bloedarmoede tijdens de zwangerschap en heb erg veel bloed verloren. Nu met mijn 2e keizersnede is het totaal anders. Ik had weer bloedarmoede (erger dan de eerste keer) en ook weer veel bloed verloren, wel iets minder dat de eerste keer. Ik heb de eerste 2 weken wel pijn gehad, maar kon wel al wat meer dan de eerste keer rond die tijd. En moet zeggen dat ik me nu (na 3 weken) echt goed voel, ik doe alleen geen zware huishoudelijke klusjes en til niet zwaarder dan mijn dochter. Het is dus echt per situatie verschillend geweest voor mij. Dit keer viel het me alles mee, vorige keer was het echt afzien. Ik hoop dat je herstel snel beter gaat en dat je je snel weer goed voelt!

één maand geleden

Vrijdag is het 8 weken geleden. Maar dankzij complicaties is mn wond nog steeds niet dicht en heb ik elke dag thuiszorg.

één maand geleden

Hier ook 3 weken na de keizersnede. Gisteren 1,5 km gewandeld en ongeveer de hele dag vriendin over de vloer gehad. Toen wel iets meer last in de avond, maar pijn kan ik het niet echt noemen. Vandaag voel ik de uiteindes met het wandelen een klein beetje trekken en daarnaast jeukt het een beetje bij de wond. De hechtpleisters zitten er ook nog op, zouden er vanzelf af moeten vallen maar vind dat ook maar lang duren. Morgen een afspraak staan bij de fysio om ook eens te vragen wat voor oefeningen enz je wanneer weer kunt gaan doen en ook qua wandelen enz wat goed is. Ik weet dat het per persoon verschillend is, maar dat vind ik dus erg lastig. Ik mis een beetje de richtlijnen en oefeningen, vooral omdat ik niet echt meer last heb ervan maar wel bang ben om bijv als de hond een keer trekt en ik span m’n buikspieren aan of dat dan niks ‘kapot’ maakt 🤷‍♀️ dus ben benieuwd morgen.

één maand geleden

Ik heb ook bijna 7 weken een spoedkeizersnede gehad. De eerste 2 weken kon ik niks, daarna langzaam iets meer. Die 6 weken staan er niet voor niks, ookal is je wond wellicht van buiten mooi geheeld van binnen heeft dat wat langer nodig. Langzaam kleine beetjes opbouwen maar echt stapsgewijs. Ik had al snel geen pijn meer aan de buitenkant, maar van binnen nog wel. Nu nog steeds een vochtkwabbel en gevoelig rondom de wond. Ik vind het vooral mentaal heel zwaar..

één maand geleden

Ik ben bijna 4 weken terug bevallen met een spoed keizersnede onder volledige narcose. Ik heb best veel bloed verloren en slik daar nu Gentle Iron voor. Dat werkt onwijs goed. Ik herstel goed maar ik probeer me ook echt aan de adviezen te houden kwa tillen en huishouden. Doe wel kleinere taken als wasjes draaien, en opvouwen en opruimen. Koken. Stoffen. En oefen met kleine stukjes lopen. Aan het einde van het litteken zit het ankertje. Daar hechten ze de wond af. Die trekt soms wel wat meer. Ik masseer elke dag mijn litteken en de huis er om heen tegen onderhuidse verklevingen en ik smeer mijn litteken met litteken zalf. Werkt onwijs goed. Dus miss tips.

één maand geleden

Nu 3 weken terug. Na 5 dagen liep ik al kleine rondjes achter de wagen en deed ik wat kleine dingen thuis. Ben vandaag al weer op de fiets geweest naar de nagelstyliste. Doe bijna alles weer thuis wel op wat rustiger tempo.

één maand geleden

Reactie op Lin214

Ik heb ook bijna 7 weken een spoedkeizersnede gehad. De eerste 2 weken kon ...
Mag ik vragen wat je mentaal zwaar vindt eraan? 😊

één maand geleden

Reactie op _xkb

Mag ik vragen wat je mentaal zwaar vindt eraan? 😊
Naast dat ik door de pijn niet heb kunnen genieten van de eerste weken en de bevalling als traumatisch ervaren heb, voel me echt verminkt, lelijk en niet meer mezelf met dit litteken.. 😒

één maand geleden

Reactie op Lin214

Naast dat ik door de pijn niet heb kunnen genieten van de eerste weken en d ...
Ahhw wat vervelend om te horen! Ik had dit na mijn eerste keizersnede ook dat ik me lelijk en verminkt voelde. Ben ermee aan de slag gegaan en heb dat gevoel nu echt niet meer. Heeft me best wat tijd gekost hoor, maar als je een keer erover wil kletsen, mag je me altijd een berichtje sturen! Hoop dat je je toch snel weer beter voelt🫶🏻

één maand geleden

Hier 7 weken geleden een spoedkeizersnede. Sinds een week heb ik af en toe dagen dat ik niet voel dat ik geopereerd ben ! Maar vaak de dag na zo’n goede dag heb ik weer pijn. Dus het is helaas nog niet over

één maand geleden

Nu 6,5 week geleden. Sinds 5 dagen geen pijn meer! Al eerder een paar pijn vrije dagen gehad maar toen teveel gedaan waardoor weer pijn.