8 Reacties

gisteren

Bij ons helpt het heel erg om het woordje nee of niet te vermijden en te benoemen wat hij wel mag: Zet die kaars maar terug. Leg dat boekje daar maar neer etc.

gisteren

Wat wij doen is het kind uit de situatie halen en een keer nee te zeggen . Als die in de afvalbak zit dan halen we haar weg van de afvalbak, zonder uitleg, zonder reactie, alleen met nee. Tuurlijk moeten we dit wel 200 keer herhalen maar uiteindelijk heeft ze geleerd dat in de afvalbak of kattenbak zitten niet mag. Door consequent haar uit de situatie halen en er verder geen aandacht aan geven. Ik geloof er niet in dat straffen en uitleggen bij een kind van niet eens 1.5 haar werken.

Reactie op Daan2705

Bij ons helpt het heel erg om het woordje nee of niet te vermijden en te be ...
Ohja. Idee kan ik me voorstellen. Zit alleen te denken in de praktijk hoe je dat doet als hij iets niet mag. Stel je voor hij zif aan de tv, zeg je dan? Ga maar met je auto spelen ipv aan de tv zitten bvb? Of als hij de speen afpakt van zn broertje?

Reactie op banana91

Wat wij doen is het kind uit de situatie halen en een keer nee te zeggen . ...
Ja dit proberen wij ook vaak. Alleen de keuken is bvb open dus hij staat echt binnen 5sec weer bij de prullenbak. En ons jongste zoontje ligt vaak in de box of babynestje waar hij bij kan. Onze dreumes loopt gewoon de hele benedenverdieping door zegmaar haha

gisteren

Reactie op Opnaareen2ewondertje

Ohja. Idee kan ik me voorstellen. Zit alleen te denken in de praktijk hoe j ...
Zeggen; dit doen we niet en vervolgens laten zien wat wel mag. Dat het 5 seconde later gebeurd is heel logisch, dit moet je soms tientallen keren herhalen. Als je boos wordt geef je ‘meer’ reactie dan anders, dit vinden kinderen interessant en leuk. Je moet juist zorgen dat goed gedrag leuk is en beloond wordt en dingen die niet mogen niet meer interessant zijn. Dit kost tijd en veel energie.

20 uur geleden

Reactie op Opnaareen2ewondertje

Ohja. Idee kan ik me voorstellen. Zit alleen te denken in de praktijk hoe j ...
Bij de tv kan hij hier niet (maar heeft hij ook 0,0 interesse in.) En speen afpakken gaan we in mei zien haha. Maar dan probeer ik het om te buigen naar, kom eens kijken wat mama voor leuk boekje heeft bijv. Meestal werkt dat heel goed, maar ik moet wel zeggen dat onze zoon goed luistert naar ons

19 uur geleden

Hoe oud is je zoontje ☺️

18 uur geleden

Reactie op Lynn96__

Hoe oud is je zoontje ☺️
15 maanden :)