60 Reacties

één maand geleden

Ben zelf ook nog me draai aan het zoeken en sommige dagen gaat het beter dan andere en als ik even douchen ben en hij huilt dan laat ik 'm soms ook even gaan en dan ga ik tegen hem praten tijdens het klaar maken soms helpt dat hier wel...

één maand geleden

Ik ben m’n draai ook nog aan het zoeken. Ik breng nu best veel op de bank door, aangezien ik een baby heb die alleen op iemand wil slapen en ik oververmoeidheid wil voorkomen. Dus geef mij er maar aan toe 🫣

één maand geleden

Kleine hier van bijna 5 weken oud. Ik bekijk het echt per dag. Breng sinds 2 weken mijn oudste van 5 na school en ophalen enz. Probeer elke dag een stukje te lopen steeds iets verder. ( Kan nog niet te lange stukken lopen helaas door me onderrug na me snelle bevalling gevoelig) en zoals nu geniet ik er van dat die op me ligt en ik ff op de bank.. omdat deze voor me gevoel me laatste kindje is probeer ik echt meer te genieten en ook meer aan mezelf te denken... Gebroken nachten zijn niet niks. Partner die lange dagen maakt. Nog eentje van 5 die ook aandacht wil . En bij de eerste ging ik te snel en te vlug dingen doen ... Probeer ook elke dag iets in huishouden te doen al is het maar een wasje weg werken moet zeggen me man zegt ook joh kan ik toch doen in weekend... Maak je niet druk 🙈 En ik douche sochtends ff snel als me man de broodtrommel maakt voor de oudste en als die de deur uit is probeer ik te ontbijten en dan hup hup begint de school ronde weer en soms komt net niet uit met flesje...tis soms een gepriechel🤣🤣

één maand geleden

Als de kleine wakker wordt sochtends eerst voeden, verschonen en dan weer voeden. Dan even tussenin liggen en als ze helemaal uitgeteld is weer in de cosleeper. Dan ga ik mezelf klaarmaken / opfrissen om de dag te beginnen. Dan gaat ze mee naar beneden, soms weer voeden (borstvoeding op verzoek). En slapen zodat ik kan ontbijten. Dan gewoon de kleine volgen in slapen, eten etc. Tussendoor klein beetje huishouden (spoedkeizersnede gehad dus mag nog niet veel doen). Mijn man is nog wel thuis dus die verschoont haar nog vaak en laat de hond 3x per dag uit. Over 5 weken gaat hij weer werken, dan even kijken hoe het gaat.

één maand geleden

In de ochtend krijg ze om 8:00 een fles daarna blijven ik nog even in bed liggen tot 9:00. Meestal slaapt ze dan en kan ik douche en mezelf klaar maken. Gaan we daarna samen naar beneden en slaapt ze verder in de box zodat ik kan ontbijten. Hierna gaan we samen de hond uitlaten. Na het uitlaten is het vaak tijd voor haar 11:00 fles waarna ze in de box gaat slapen. Zodat ik wat huishoudelijke taken kan doen en lunchen. Om 15:00 maak ik haar wakker voor haar volgende fles. Samen gaan we dan weer de hond uitlaten . Daarna gaat ze slapen in haar eigen kamertje zodat ze even geen prikkels heeft. Ik pak dan vaak zelf ook even rust tot dat ik ga koken. Tenzij er bezoek komt. Meestal gaan we rond 18:00 zelf avond eten. Rond 18:30/19:00 wordt mijn dochter wakker en krijgt ze opnieuw een fles en is ze de rest van de avond beneden bij ons. Vaak komt er dan nog bezoek en sluiten we rond 22:30/23:00 de avond af met haar een fles geven en zelf te gaan slapen.

één maand geleden

Wauw wat heerlijk als je kindje overdag ook lekker in de box of eigen bedje kan slapen! Hier doet ze dat s nachts keurig, maar overdag wordt ze dan na een paar minuten wakker en is het krijsen Mijn dagen nu ongeveer, nu mijn vriend nog thuis is: Tussen 6 en 8 geeft een van ons de eerste fles, net hoe het uitkomt na de nachtvoeding. Daarna samen nog even blijven liggen in de slaapkamer. De ander staat om 7u op met onze zoon, ontbijten en naar school brengen. En laat bij thuiskomst de hond uit. Een van ons doet wat huishouden terwijl de ander de baby heeft. Daarna gaat degene die de nachtfles gedaan heeft, of het meest wakker is geweest met de baby, nog even slapen. De ander loopt rond met huilende baby met buikkramp, of kijkt met slapende baby op schoot tv. Soms komt er bezoek. Rond lunchtijd weer wissel van de wacht, ruilen we even zodat een van ons kan douchen. Dan doe ik wat huishouden met baby in de draagzak, of op de bank met slapende baby. Rond 14:30 haalt een van ons onze zoon op. De ander loopt dan even met de hond met de baby in de kinderwagen, als het lukt. De rest van de middag speelt een van ons wat met onze zoon terwijl de ander de slapende baby heeft, of met huilende baby rondloopt. Idem terwijl de een kookt. Ongeveer elke 3 a 4u geven we een fles, doen we om en om. Vaak is het van ongeveer 17 tot 21u flink huilen met buikkramp. We wisselen dan af wie er voor de huilende baby zorgt en wie voor onze zoon. S avonds zijn we samen met baby beneden, proberen we samen wat te ontspannen. Rond 22u krijgt ze nog een fles op de slaapkamer en gaat ze haar bed in.

één maand geleden

Reactie op pegg1989

Kleine hier van bijna 5 weken oud. Ik bekijk het echt per dag. Breng sinds ...
Dat met de voeding die niet lekker uitkomt met halen/brengen naar school is idd echt lastig! Moet ik vanaf volgende week ook gaan doen (nu kan één van ons nog met haar thuisblijven). Hoe doe jij dat als je naar school moet terwijl je kleintje honger heeft? Slaapt die dan in de kinderwagen of auto door of sta je met een krijsende baby bij school?

één maand geleden

Hier wisselt het nog enorm per dag. Mijn dochter is nu 3,5 week en mijn man is sinds deze week weer aan het werk. Sochtends doet mijn man de ochtendroutine van de oudste van 2. Ik voed dan ondertussen de baby. Mijn man neemt haar daarna even over zodat ik mij kan douchen/opfrissen. Als het qua tijd uitkomt brengen we vervolgens samen de oudste naar de opvang. Daarna vertrekt hij naar zijn werk. Mocht de voeding net op dat tijdstip vallen blijf ik thuis met de baby. Mijn dochter slaapt niet tot nauwelijks in haar bedje of de box overdag. Dus meestal zitten we een groot deel van de dag samen op de bank, kijken we een serie of lees ik een boek. Als het lukt leg ik haar in de box zodat ik de was kan doen of alvast eten kan voorbereiden en zelf even kan lunchen. Verder probeer ik deze week 2 wandelingen per dag te maken. Sochtends een en smiddags. Vaak combineer ik er eentje met een bezoek aan de supermarkt. Die is 10 minuutjes lopen dus een perfecte afstand voor nu. Ik hoop de wandelafstand per week wat uit te bereiden. Einde middag maak ik als het lukt het eten klaar en haal ik de oudste op. Vandaag ging dat super. Maar dinsdag wilde de baby precies eten op het tijdstip dat ik net begonnen was met koken en de oudste gehaald moest worden. Stressssss!! Gelukkig kwam mijn man snel thuis en kon hij een deel van me overnemen. Morgen zijn we met z'n vieren. Dan maken we sochtends een klein uitstapje en doen we smiddags dicht bij huis iets. Volgende week voor het eerst met 2 kindjes thuis. Kan me nu nog niet voorstellen hoe ik die dag ga overleven....

één maand geleden

Reactie op L103

In de ochtend krijg ze om 8:00 een fles daarna blijven ik nog even in bed l ...
Hoe oud is je kindje als ik vragen mag? Super knap dat het jou allemaal lukt. Bij ons lukt het avond eten al meestal niet met z’n tweeën laat staan ontbijt en lunch😂 ook het huishouden doen is iets wat nu wat meer op de achtergrond is. Normaal heb ik echt bijna smetvrees, maar dat probeer ik nu echt los te laten. Ik krijg niet veel gedaan op een dag zelfs al zijn we met z’n tweeën…

één maand geleden

Reactie op anne55

Hoe oud is je kindje als ik vragen mag? Super knap dat het jou allemaal luk ...
Bij mij een zelfde soort schema. Dochter is 3 weken oud krijgt voedingen om: 2:00, 6:00, 10:00, 14:00, 18:00, 22:00. Tussendoor doe ik huishoudelijke klusjes en mijn vriend en ik eten altijd samen.

één maand geleden

Reactie op anne55

Hoe oud is je kindje als ik vragen mag? Super knap dat het jou allemaal luk ...
Mijn dochter is nu 3 weken. Dit ritme hebben we nu iets meer dan een weekje. Eerst deed ik voeden op verzoek maar ben daar wat meer structuur in gaan brengen en dat heeft enorm geholpen om zelf ook meer voor elkaar te krijgen op een dag en ook weer samen te kunnen eten.

één maand geleden

Hier probeer ik het volgende ritme: 06.30 baby wakker maken voor de fles 07.30 andere 2 (2 en 3 jaar) aankleden, haren doen. Zelf aankleden ect. Daarna naar beneden, baby meenemen. Eten, paarden buiten zetten & hond naar buiten doen. Als de baby nog rustig ligt vaatwasser uitruimen & was vouwen. Tussendoor even speentje geven. Vaak jammert ze wel in de tussen tijd. 09.30 uur er op uit met de kindjes 10.30/11.00 baby wakker maken voor de fles 12.30 thuis, baby in maxicosi laten slapen. Zelf lunchen, middelste naar bed brengen. 14.00 baby wakker maken voor de fles 15.00 middelste uit bed halen 15.15 baby in de draagzak 17.00 koken 17.30 eten, man is dan thuis 18.00 1 van ons geeft baby de fles, de andere ruimt op & doet de avond routine met de andere 2 kindjes 19.00 oudste in bed, baby omkleden 19.30 baby in slaap wiegen & op de bank zitten 21.30 ik ga douche & slapen. Mijn man houd de baby vast 23.45 baby laagste fles, meestal is ze daarna onrustig en legt mijn man haar in de wieg om 02.00 uur 03.00 baby wordt wakker maar heeft geen honger, bij mij in bed nemen en dan slaapt ze gelijk weer. Dus lieve zoete baby overdag, maar niet weg te leggen in de middag, avond & nacht 😅

één maand geleden

Tussen 7:00 en 8:00 voed ik de baby en leg hem daarna nog even terug in zijn bedje zodat ik me kan wassen en aankleden. Dochter (3) wordt meestal tussen 8:00 en 9:00 wakker, gaat zelf plassen en doet de kleertjes aan die ik vantevoren al heb klaargelegd. Haren kammen en tandjes poetsen doen we samen. Als zij gereed is haal ik de baby uit bed, die wordt ook verzorgd en eventueel (beneden) nog gevoed, daarna leg ik hem in de box. (Het zal in de tussentijd +/- 10:00 zijn.) Mijn dochter en ik ontbijten samen, daarna gaat zij even zelf spelen en verzorg ik de huisdieren. Als de baby het toelaat doe ik ook wat in het huishouden. Tussendoor speel ik samen met mijn dochter en/of ben ik met de baby bezig (verschonen, eventueel voeden, knuffelen etc.), het kan ook zijn dat we ergens op bezoek gaan, een afspraak ergens hebben of gewoon lekker gaan wandelen. Rond 13:00 lunchen we en om 14:00 gaat dochterlief nog een uurtje slapen, de baby gaat dan in de draagdoek of slaapt in de box zodat ik de rest van het huishouden kan doen. Rond 15:00 haal ik mijn dochter uit bed en hangen we nog even met zijn 3-tjes op de bank. Papa komt rond 15:30 thuis doet zich vervolgens even douchen, daarna neemt hij de kids over zodat ik langzaam aan het eten kan beginnen. Na het eten kan dochterlief nog even spelen/tv kijken en om 19:30 brengt een van ons haar naar bed. De avond gaat eigenlijk heel relaxed, de baby ligt of in de schommelstoel, of in de box, of bij ons in de armen. Rond 23:00 geef ik de laatste voeding en dan gaan we met zijn allen naar bed. De baby komt meestal 2x per nacht (rond 2:00 en 5:00) voor een voeding en om 7:00/8:00 begint de routine weer opnieuw!🤪 Sidenote: dit is op een dag waarop mijn dochter niet naar de peuterspeelzaal gaat, anders ziet de ochtend er iets anders uit, maar nog steeds prima te doen! Daarbij vind ik het moeilijk om alle voed momenten erbij te zetten daar ik voed op verzoek. De belangrijkste momenten staan er wel in. :)

één maand geleden

Rond 7:00 eerste fles, daarna is ze een uurtje wakker , ik kleed haar meteen om en zorg dat ze klaar is .rond 7.30 word mijn peuter van 3,5 wakker. Die kleed ik om en breng ik dan samen met de baby naar peuterspeelzaal of opvang. Dan om 10 uur weer een fles, tussen door slaapt ze in de box of kinderwagen. Om 13:00 weer een fles en leg ik haar in bed in haar eigen kamer. Soms kook ik ‘s middags al en rond 16:00 krijgt ze weer een fles daarna is ze vaak ook best wel wakker. Rond 18:00 eten wij en de baby om 19:00. Dan gaat mijn oudste dochter naar bed en zitten we meestal met de baby nog even beneden en die gaat rond 20.30 naar bed in haar eigen kamer. Dan gaan wij douchen en nog even tv kijken in bed en voed ik haar om 22;00/22:30 en dan komt ze meestal 1 keer in de nacht . En dan weer alles opnieuw 😜

één maand geleden

Hier wordt ze wakker tussen 5u-6u voor een voeding, tegen 7u sta ik op met de andere 2kindjes , maak ik de boekentassen klaar geef ze ontbijt en maak ik ze klaar voor school , tegen dan is de baby er weer voor een voeding , soms is het kledij aandoen van de jongens terwijl ze op men benen ligt te drinken 😂 tegen 8u30 vertrekken we naar school tegen 9u ben ik dan terug thuis. Terug een voedingsmoment en dan gaat ze meetstal slapen. Ik probeer dan zoveel mogelijk in het huishouden te doen en al wat van het eten klaar te hebben. Tegen de middag kruipen we dan samen in de zetel eet ze en slaapt ze bij mij. Om 15u vertrek ik weer om de jongens te gaan halen. Vaak slaapt ze dan terug tot 17u en dan begint ze te clusteren 😅 tegen 18u gaan we allemaal in de douche ik met de baby en de oudste zoon en papa met de middelste zoon. om 19u30 gaan de jongens slapen en kruipen we verder op de bank om verder te clusteren. Tegen 22u gaat ze meetstal slapen en dan komt ze een 2 tot 3 keer in de nacht nog

één maand geleden

Hier is het echt elke dag anders 🤣 heb 4 kids , 9 jaar , 8 jaar , 3 jaar en 3 weken. Gelukkig gaan de 3 oudste naar school. Mijn man werkt vaak met de nacht dus heel veel hulp heb ik niet. Soms als de nacht moeilijk verloopt sta ik wel eens te laat op voor school 🤣🤣 meestal staan we om 7 u op om de grootste klaar te krijgen mijn man slaapt dan nog met de baby. 8.20 vertrekken naar school. Rond 9 u terug en dan is meestal baby al wakker. Dan even opfrissen of een badje. Drinken en terug 'proberen' slapen leggen. Dan denk ik ja ik ga ook slapen. Dan begin je met de was , strijken , vouwen 🤣 zo gaat eigenlijk heel mijn dag voorbij tot 15u tot ik de kids moet gaan halen ! Dan huiswerk eten , tussendoor baby voeden en verversen. En ja er komt nog al wat stress bij te kijken 🤣 maar al bij al lukt het wel. Alleen het stil zijn van de kinderen lukt nog niet zo goed en baby schrikt soms wakker.. Het is even zwaar maar ze zijn zo alweer 6 maanden oud 😪

één maand geleden

Reactie op Lauw1993

Bij mij een zelfde soort schema. Dochter is 3 weken oud krijgt voedingen om ...
Maar hoe doen jullie het dan met jullie kindje wegleggen? Laten jullie ze dan huilen? Of vinden ze het niet erg. Onze baby liet zich de eerste 4 weken echt niet wegleggen. Begon dan eigenlijk vrijwel meteen te huilen. De laatste week gaat dit een stuk beter en krijg ik ook wat meer gedaan. Maar het is wel vaak zo dat als we gaan eten dat hij net begint te huilen ook al heeft hij geen honger, maar net dan wil hij graag bij ons zijn😂

één maand geleden

Reactie op anne55

Maar hoe doen jullie het dan met jullie kindje wegleggen? Laten jullie ze d ...
Ik moet wel zeggen wij hebben tot nu toe een makkelijke baby. Ze slaapt overal, maar vooral in haar eigen bedje. Wij hebben het flesje eind vorige week opgehoogd en daardoor kwam ze zelf om de vier uur voor een flesje. Soms kan ik het voor de nacht rekken naar 5 uur of 6 uur. Voor de rest huilt ze bijna niet tenzij het om een flesje is. Ze begint nu last te krijgen van krampjes en dan kijken we altijd eerst lukt het om haar te troosten in haar eigen bedje. Zo niet dat pakken we haar op en leggen we haar als ze rustiger is weer terug, maar ik laat haar zeker niet huilen.

één maand geleden

Hier wisselen de dagen enorm. S ochtends starten we rustig op. Met mijn dochter van bijna 4 en zoontje van bijna 6 weken kroelen we eerst nog wat in bed. Dan ga ik haar eten geven et cetera. De kleine man is dan even tevreden tot hij moe word. Dan gaan we wandelen met de kinderwagen of ik stop hem in de draagzak. 2 x per week gaat de oudste naar de opvang. Dan ga ik lekker met m naar bed nog. De dagen dat ie thuis is probeer ik ook weg te gaan. Hij slaapt alleen in de draagzak of kinderwagen zolang we echt lopen. En mijn peuter heeft enorm veel energie dus weggaan is eigenlijk het makkelijkst. Alleen het huishouden schiet er nogal bij in. 😅 Hopelijk kan ik m binnenkort ook soms even wegleggen. Ook om de peuter weer echt even 1 op 1 aandacht te geven. S nachts slaapt de baby bij mij in bed en belanden we regelmatig bij de peuter die ook nog niet doorslaapt. 🤣

één maand geleden

Reactie op Lauw1993

Bij mij een zelfde soort schema. Dochter is 3 weken oud krijgt voedingen om ...
Hoeveel cc geef je je kindje van 3 weken?