60 Reacties
één maand geleden
Reactie op anne55
Maar hoe doen jullie het dan met jullie kindje wegleggen? Laten jullie ze d ...
Ik heb hetzelfde probleem. Als we haar wegleggen is het niet sputteren of mopperen, maar echt krijsen als een speenvarken. Ze heeft heel veel last van buikkramp. Als ik alleen ben en echt even iets moet doen, doe ik haar in de draagzak. Soms slaapt ze dan, maar vaak huilt ze ook. Dan is ze in ieder geval wel bij me
één maand geleden
helaas hier nog geen dag ritme. Mijn kleine meid huilt de hele dag door en zet het op krijsen in haar bedje of in de box. en zelfs soms bij ons zet ze het nog op krijsen helaas. Probeer van alles om haar rustig te krijgen en een ritme te krijgen maar tot nu toe werkt niks. 😳 Slapen snachts gaat dan nog redelijk maar niet in haar eigen bed ze wilt dan wel het liefst bij mij in bed en tegen mij aan. Ze is vandaag 7 weken. wel 2 weken te vroeg geboren🩷 ze heeft ook extreem krampen waar ik al van alles aan heb geprobeert.
één maand geleden
Reactie op Ann02
Hoe doe je dat? Ons zoontje drinkt 90-100 per fles, en komt ook 8/9 x per d ...
Ik heb er niet echt iets bijzonders voor gedaan. Het is echt mijn dochter zelf die het dus volhoudt iedere 4 uur na een voeding. Als ze wel eens eerder komt dan geef ik haar vaak de speen eerst, omdat ze meer zuigbehoefte heeft dan honger. In de nacht slaapt ze daardoor wel eens een uur langer dan de vier uur.
één maand geleden
Verschilt heel erg.. m’n man werkt weer en is de meeste dagen naar kantoor. Dan ben ik alleen met de kids.. mijn dochter is 5 weken, ik heb nog een kindje van 2,5 en 6,5.. de oudste gaat naar school en de middelste gaat 2 dagen naar de crèche.. op de dagen dat ze naar de crèche gaat, wandel ik veel met de jongste en knuffel ik zoveel mogelijk met haar nu t nog kan 😅 ik breng de oudste altijd lopend naar school en neem dan ook de jongste mee.. afgelopen week ben ik met de jongste 2 lekker naar de stad gegaan en koffie gedronken bij een tentje waar ze een speelhoek hadden..
m’n jongste slaapt nog veel en hangt graag bij me, ik merk de laatste week dat ze steeds meer wakker is en ook contact zoekt met mij, maar ook met haar zussen, superleuk! Meestal is ze een uur wakker en dan klets ik tegen haar, lees een boekje, voeden, schone luier en dan valt ze vaak alweer in slaap. Als ik alleen ben, breng ik het huis dan een beetje op orde (als ze niet op mij slaapt 😅) en als m’n middelste thuis is, vind ik het leuk om dan wat met haar te doen, kleuren, boekje lezen, buiten spelen etc. In het weekend doe ik altijd iets alleen met m’n oudste en laat de andere 2 dan thuis..
één maand geleden
Reactie op Lauw1993
Ze drinkt tussen de 100-120 meer dan wat voor haar gewicht is, maar ze heef ...
Mijn dochter is 4 en halve week en drinkt 5 flessen van 120cc en 1 fles van 165cc (om 22 uur zodat ze ‘‘s avonds wat langer doorslaapt) ik kreeg van mensen te horen dat het te veel was maar ben “blij” om te horen dat er meer baby’s zijn die meer drinken dan voorgeschreven wordt ;)
één maand geleden
Reactie op BABY12MVSO
Mijn dochter is 4 en halve week en drinkt 5 flessen van 120cc en 1 fles van ...
Mijne ook hoor, ze drinkt ook al 2 weken 120 cc en is ruim 5 weken.. soms drinkt ze 150cc of zelfs 180, dat is ook meestal de voeding rond het avondeten. Ze komt dan vaak pas rond 01.00 uur ‘s nachts weer voor een voeding
één maand geleden
Hier nog alles behalve een routine. Ons kleintje is vandaag 5 weken oud.
In de ochtend word ik vaak wakker van een pruttelende baby (ze gaat eerst een uurtje geluidjes maken voordat ze echt klaarwakker is en gaat huilen om gevoed te worden). Dan sprint ik snel naar beneden om nog wat te ontbijten en onze katten eten te geven. De baby begint dan ook al snel te huilen dus dan sprint ik weer snel naar boven, maak mn haar vast om me wat frisser te voelen en ga dan de baby verschonen en voeden. Vervolgens gaat of manlief of ik de baby entertainen zodat ze niet weer onrustig gaat huilen en doet de ander iets in het huishouden. Rond de lunch gaan we wandelen en dan wordt ze gelukkig wat slaperiger en zodra we thuis zijn begint vaak het huilen weer 🙈 de rest van de dag is het op de bank zitten voeden en haar tussendoor kalm krijgen want ze wordt niet graag weggelegd. Manlief doet koken en ik ben dan meestal weer bezig met voeden. ‘s nachts slaapt ze gelukkig wel goed in en worden we ongeveer elke drie uur wakker omdat ze honger heeft. Zoals meerdere hier al zeggen, geen idee hoe ik een dag alleen met haar overleef als man weer gaat werken straks…als ze niet weggelegd wil worden, alleen maar bankzitten. In de draagdoek gaat ze huilen omdat ze dan honger krijgt door de nabijheid van mn borsten.
één maand geleden
Onze jongen is van 4 september, dus 5 weken nu en hebben nog een dochter van bijna 4 (gaat nog naar de opvang 3x per week).
06:30 wekker voor mijn man en dochter, hij neemt dan alles op zich met betrekking tot onze dochter (aankleden,eten,wegbrengen).
07:00 een flesje 120ml
Vaak daarna wakker en dus lekker knuffelen, zelf ontbijten, wat in het huishouden doen en een uurtje wandelen. Tijdens het wandelen altijd in slaap.
Soms dan ben ik zelf nog moe of de baby dan blijven we na het flesje van 07:00 in bed tot ongeveer 09:00 en gaat de dag dan van start (eten,wandelen en knuffelen).
10:00 een flesje 120ml
Zelf douche en klaarmaken, zodat we wat kunnen doen zoals boodschappen of ergens even een koffietje drinken in combinatie met wat dingen nodig in een winkel. Vaak slaapt hij dan onderweg wel even.
Tussen 12 en 12:30 zelf wat eten.
13:00 een flesje 120ml en kan ik hem wegleggen voor een langer slaapje, vaak tot het volgende flesje en dus heb ik tijd voor mezelf/huishouden etc.
16:00 een flesje 120ml en lekker knuffelen tot we zijn zus gaan ophalen.
17:15 koken
17:45/18:00 eten
18:30 dochter klaarmaken voor bed en bed ritueel.
19:00 flesje 120ml en knuffelen
20:00/20:30 douche met baby en daarna klaar maken voor bed
22:00 flesje 120ml en slapen
Ergens tussen 02:00 en 04:00 komt hij voor een flesje van 120ml, we maken hem niet wakker in de nacht en overdag kiezen we daar wel bewust voor omdat wij dat fijn vinden voor iedereen “rust, reinheid en regelmaat”.
één maand geleden
Hier een hele tevreden baby van anderhalve week oud en eigenlijk doen we alweer van alles. Zijn vanaf de eerste week al gaan wandelen, lunchen, shoppen en vandaag ben ik voor t eerst even een uurtje alleen weg geweest terwijl mijn man bij de baby bleef. Ze lagen allebei prinsheerlijk samen te slapen toen ik terug kwam 🥰
Bij de eerste hielden we een strak rust, ritme, regelmaat schema aan en ik weet nog hoe slecht ik daar zelf tegenkon (ik ben juist van het improviseren en go with the flow).
Nu voeden we gewoon zodra ze hongersignalen laat zien, geen idee welke tijden dat zijn. Zo heb ik al op de wc van een restaurant en in de auto gekolfd en op de parkeerplaats gevoed 😅
Rusten doe ik als ze lekker wakker tijd heeft, heerlijk om gewoon alleen al te kijken naar al die grimassen.
En het huishouden of wat andere belangrijke dingen voor 't bedrijf, doe ik als ze lekker ligt te slapen.
Niks op de to-do list; dan doe ik zelf ook even de ogen dicht als ze slaapt.
één maand geleden
Reactie op LMvtE
Mijn dochter van 5 weken drinkt hetzelfde, en de jeugdarts bij het consulta ...
Ze zeggen volgens mij ook allemaal wat anders 🙈
één maand geleden
Reactie op Nr01
Heb echt precies hetzelfde!!
o echt vervellend he. ik had gisteren avond weer een meisje dat van 20:00 tot 23:00 het alleen maar op huilen en krijsen zetten omdat ze maar niet ging slapen. Merk wel wanneer ze overdags niet gaat slapen ze savonds meer last er van heeft helaas. probeer van alles eerde hielp wandelen ook maar dat is er ook niet meer .
één maand geleden
Reactie op amanda&menno
o echt vervellend he. ik had gisteren avond weer een meisje dat van 20:00 t ...
Jep precies hetzelfde, hij slaapt alleen bij mij. Als ik beweeg of hem wegleg wordt die wakker en is het krijsen. Heb alles geprobeerd qua voeding, flessen etc etc maar niks helpt. Iedereen zegt het hoort erbij maar ik zit soms 6 uur lang met een huilende baby dan word je wel gek hoor..
één maand geleden
Reactie op Nr01
Jep precies hetzelfde, hij slaapt alleen bij mij. Als ik beweeg of hem wegl ...
Zo herkenbaar..