32 Reacties

vorige week

Dit vraag ik mij ook heel erg af! Mijn zoontje eet 150 gram fruit en 200 gram (avondeten) Water laat ik hem tussendoor wat drinken, maar hoeveel dat precies is weet ik niet

vorige week

Reactie op anne55

Dit vraag ik mij ook heel erg af! Mijn zoontje eet 150 gram fruit en 200 ...
Hij wordt volgende week 7 maanden
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorige week

Wow wat eten jullie kindjes al goed! Die van mij lust graag een hapje fruit of groente, maar niet meer dan 3 ijsklontjes, soms maar 2. Dat is denk ik zon 50 tot 70 gram ofzo? En dat dan 1x fruit en 1x groente. En soms een proefje van iets anders, zoals onze smoothie, en lepeltje zelfgemaakte kippenbouillon, dat soort dingen.

vorige week

Onze zoon (3e kindje) eet in de ochtend bij z'n flesje een half broodje, zonder beleg. Later in de ochtend fruit, ik pak meestal 1 of 2 stuks. Dit gaat in de blender en hiervan neemt hij waar hij zin in heeft. Het verschilt per dag. Tussen de middag mag hij weer een half broodje en een flesje. Avondeten doe ik ook op gevoel. En dan kijk ik wat hij hebben wil. Inmiddels zijn we voorzichtig wat vlees aan het introduceren, nog door z'n gepureerde hapje heen. Voor het slapen doet hij dan nog een flesje. Water probeert hij af en toe, maar ik merk ook dat hij hier nog erg aan moet wennen en weinig blij van wordt.

vorige week

Lijkt mij veel, maar ik zou je kindje volgen in wat het wil. Mijn baby krijgt volledig borstvoeding en 1 ijsblokje groenten sinds 2 weken (toen ze 6 maanden was). De komende weken blijft dat nog zo en dan komt er 1 ijsblokje fruit bij. Brood pas vanaf 8 maanden en water ga ik ook nog niet geven. Is alleen maar lege vulling. Ze leren het vanzelf. Bij mijn oudste ook zo gedaan en hij drinkt echt goed water.

vorige week

Onze baby eet ongeveer 80-100gr fruit en 120-150gr groente per dag. Dat is veel meer dan onze oudste deed op deze leeftijd. Water en thee willen nog niet zo erg lukken maar gelukkig heeft ie nog volle plasluiers.

vorige week

Hier maar een half ijsblokje fruit of groente per dag en dat gaat er moeizaam in. We blijven het gewoon aanbieden, maar het zal dus iets van 5 gram per dag zijn😂. Water of thee beginnen we nog niet aan. Mn kleintje is 6 maanden en ik geef volledig bv

vorige week

Hier doe ik alles op gevoel nooit wat afgewogen enz. Ook geen ijsklontjes vormen ik heb nu alles in cupcake vormpjes 🤣 dus zijn wat grote porties en een keer eet die alles op andere keer niet.. En elk kindje is anders hè ☺️Onze drinkt nog 5 flessen..tussendoor slokjes water bij ze fruit hap groente hap.. of maisstengel.. en de porties van de groente en fruit heb ik ook nooit gewogen enz... Kijk gewoon na wat hij nodig heeft... brood vind die nog niet echt interessant dus we zien het wel.. laatst wel korstje brood geprobeerd sabbelde die gewoon op.. is bijna 7 maand nu..

vorige week

*Ze gaan vanzelf steeds meer eten en drinken als ze er aan toe zijn elk kindje is zo anders daar in... Dat komt echt vanzelf wel.. *onze drinkt nog 4 flesjes van 180 en 1 van 150 dus hoeft niet echt water te drinken nog..maar dacht ga eens kijken wat die er van vind ..

vorige week

Als jou kindje voldoende gehad lijkt te hebben, is dat prima. Onze zoon krijgt nog maar 3 flessen van 180. Fruit z’n 120 gram met thee, meestal drinkt hij dan z’n 50cc. Tussendoor water (ook wel z’n 50cc, soms ook wel meer) Groente al z’n 150 a 200 gram. Tussendoortje af en toe een maisstengel.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: veilige hechting en op vakantie met je baby

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over het belang van een veilige hechting, en hoe jij je band met je baby kan versterken. Verder hebben we het over oefenhapjes, tips voor op vakantie en een nachtje weg zonder je baby.

vorige week

Reactie op Mirjam124

Hier maar een half ijsblokje fruit of groente per dag en dat gaat er moeiza ...
Hier precies dit.

vorige week

Hier ook 100 g fruit en 100 g groente. Ik geef geen water/thee alleen borstvoeding

Reactie op zara6

Als jou kindje voldoende gehad lijkt te hebben, is dat prima. Onze zoon kr ...
Welke fles laten jullie afvallen? Welk tijdstip?

vorige week

Hoe bieden jullie water/thee aan? Gewoon in een fles? Of een overgangsbeker / tuitbeker? Hij vindt water hier echt super lekker, en melk gaat hij niet zo goed op. Geen echte allergie maar wel intolerantie. Maar tot op heden drinkt ie water wel echt alleen maar losse slokjes. Fruit gaat er hier echt in als een trein. Eet gerust 150gr. En groenten ook wel tussen de 75 en 125gr. Ik merk hier (reflux baby) dat hij juist goed eet als ik hem 8+ of 12+ potjes geef. Ik denk door de grovere structuur. Of gewoon aardappels met groente prakken, verdraagt hij ook beter dan glad gepureerd. Hij heeft overigens wel altijd ingedikte flessen met jbpm, dus is dat hele dunne ook gewoon niet gewend

vorige week

Reactie op Mirjam124

Hier maar een half ijsblokje fruit of groente per dag en dat gaat er moeiza ...
Zelfde ervaring hier. 6 maanden en wil maar weinig van de hapjes weten. We proberen bijna elke dag een blokje, maar als er 2 lepeltjes ingaan is het een overwinning. Ik probeer rustig af te wachten totdat ze er klaar voor is

vorige week

Haha, 5 gram fruit en 5 gram groente als ik het red. Geen water of thee, vind ik nog niet nodig. Hij zal er vanzelf wel meer van gaan eten, maak mij er zeker niet druk om.

vorige week

Onze meid is 6,5 maand. Krijgt in totaal 3 flesjes. Ochtend, middag en voor de nacht. Rond 10:30 krijgt ze 180g fruit en rond 18:00 krijgt ze 180g groente. Over de gehele dag biedt ik haar slokjes water toe, dit biedt ik aan in een melkfles of in een tummelbeker. CB vondt dit schema goed, niet te veel en niet te weinig

vorige week

Reactie op Mamaseptember2024

Welke fles laten jullie afvallen? Welk tijdstip?
Hij krijgt om 7.00, 12.30 en 19.00 een fles. (11.30 een boterham)

vorige week

07.00u fles 200cc 09.00u potje fruit (180-200gr) 11.00u fles 200cc 14.00u 2 boterhammen zonder korst, 1 met zuivelspread of hummus en 1 met appelstroop of pindakaas 15.30u bakje yogolino yoghurt 17.30u potje warm eten (200gr) 18.30u fles 200cc + 1 beker water of thee (200cc) verspreid over de dag. Zoontje is nu 6 maanden en is van begin af aan al een goede eter geweest.

vorige week

Reactie op Myrthe<3

Hoe bieden jullie water/thee aan? Gewoon in een fles? Of een overgangsbeker ...
mijn dochter verborgen reflux gaat ook veel beter op de groente en fruit van 8 en 12 plus Cb vond dit helemaal prima ook omdat ze al grove stukken brood en avond eten at. nu is ze 7 maand. Water drinkt ze uit een flesje met rietje van de prenatal het merk munchkin. ze is er gek op. geen lief hebber van melk ze drinkt 2 keer 150 cc opvolg melk