45 Reacties
7 dagen geleden
Dochter van 3900 gram en 13 weken (9 weken gecorrigeerd) drinkt zo'n 120ml x 7.
7 dagen geleden
Reactie op KimSJ
Ons zoontje is 8 weken en krijgt 6 flessen van 120+4 aangeboden, maar drink ...
Mijn dochter is 9 weken en heeft hetzelfde, drinkt nog steeds 120+4 en dan ook niet eens altijd op.
Ze komt nog steeds niet eerder dan 3 uur en slaapt in de nacht zo’n 5/6 uur achter elkaar.
Waren gisteren bij het bureau en ze zeiden ze komt vanzelf wel eerder als ze meer honger krijgt en dan kan je het gaan ophogen.
Ze woog nu 5500 (3400) met geboorte dus groeit goed.
7 dagen geleden
Riv is morgen 9 weken drinkt overdag 6 voedingen van 130-170ml. Snachts slaapt hij van 20.30-4/5/6 uur.
7 dagen geleden
Reactie op maloou3
En moet je haar wakker maken voor die 22:00 uur fles?
Ze ligt vanaf 18:30 in haar eigen bedje op haar eigen kamer en dan maak ik haar om 10 uur wakker voor haar laatste voeding dan hou ik haar daarna 20 minuten overeind tegen me (ze slaapt meteen weer) en dan leg ik haar weer terug in bed.
Ze slaapt dan vaak tot 6/7 uur. Als ze om 6 uur al wakker wordt dan haal ik dr uit bed en leg ik haar nog op mij en slaapt ze door tot 7 uur en dan start onze dag weer 😊
5 dagen geleden
Ons meisje is nu 9 weken + 4 dagen oud en drinkt flesjes van 150ml. De tijden wisselen soms nog hoor, maar we proberen toe te werken naar 07.00-11.00-15.00-19.00-23.00 en daar komt ze regelmatig bij in de buurt😊
Als dit lukt, super fijn. Maar we blijven toch haar behoefte vooral volgen. Wat ik me wel afvraag: stel ze zit op dit schema ongeveer en ze zou zich in de nacht bijvoorbeeld rond 4u toch melden met honger. Is het dan mss een optie om haar een flesje van bijvoorbeeld 90ml te geven?
5 dagen geleden
Reactie op AnoniemKinderwens
Ons meisje is nu 9 weken + 4 dagen oud en drinkt flesjes van 150ml. De tijd ...
Ohja zeker kan dat! Wij hanteren een beetje hetzelfde schema en bieden zelfs "maar" 60 aan in de nacht. Ons meisje heeft niet echt behoefte aan een voeding maar wilt even in onze nabijheid zijn en we merken dat ze aan 60 ook gewoon genoeg heeft. Je kunt zeker 90 eerst geven (deden wij ook) en dan altijd afbouwen over een tijdje als je merkt dat ze daar genoeg aan heeft 😊
5 dagen geleden
Reactie op Laukers
Ohja zeker kan dat! Wij hanteren een beetje hetzelfde schema en bieden zelf ...
Oh dat klinkt goed. Dankjewel voor je reactie! ☺️
5 dagen geleden
6x 165cc bieden we aan waarvan hij gemiddeld 135cc van opdringt. Als hij snachts nog wakker wordt voor een voeding krijgt hij 100cc. Hij is 10 weken