23 Reacties
17 dagen geleden
Hoe oud zijn jullie kids? Mijn dochter is nu bijna 6 weken en weegt inmiddels 4, 9kg en drinkt 6x150ml. Vanuit cjg is ons verteld minimaal 150x lichaamsgewicht en max 200x lichaamsgewicht. Aangeraden ongeveer 180x lichaamsgewicht maar niet meer dan een liter per 24 uur. Je zou dus max 6x 165 kunnen aanbieden, stopt je dochter als ze genoeg heeft? Mijn dochter stopt als ze vol zit en drinkt ze dus ook niet altijd op maar zit altijd goed qua ml op een dag
17 dagen geleden
Reactie op Lisa dj
Jaa onze dochter drinkt het zo leeg! Lijkt geen stop te kennen haha. Groeit ...
Haha hoe snel heeft ze dr flessen leeg? Mn dochter zit vanaf geboorte op de +1 lijn ze groeit goed maar wel zoals al verwacht. Ze schrokt dr flessen ook echt leeg ze dronk ze in 10 min leeg dus de aller kleinste speen voor de fles gekocht en nu doet ze er 15/20 min over afhankelijk van hoeveel pauzes we dr "verplichten" maar dan geeft ze wel beter aan als ze vol zit
17 dagen geleden
Mijn dochter is 8 weken en drinkt 7 X 120 ml totaal 135 met 4 schepjes.
Ze drinkt niet altijd haar flesje leeg.
Ook slaapt ze de nacht soms 5.5 tot 6 uur en dan krijgt ze soms een flesje iets eerder. Ze weegt 5200 gram
16 dagen geleden
Onze zoon is 8 weken, weegt 6,1 kilo en krijgt 5 of 6 keer 135 ml (afhankelijk of hij ‘s nachts wel of niet doorslaapt) en 1 keer 165 ml. Hij lijkt sinds een aantal dagen na 2.5 uur al te komen voor voeding en vraag me af of we niet al standaard 165 ml kunnen gaan aanbieden (en dan fles eraf), zeker als ik naar zijn gewicht kijk en vergelijk met wat anderen op deze leeftijd aanbieden… pas over een week weer afspraak bij CB
16 dagen geleden
Reactie op Clue_lessx
Onze zoon is 8 weken, weegt 6,1 kilo en krijgt 5 of 6 keer 135 ml (afhankel ...
Kan je denk ik gewoon proberen hoor. Ik volgde dan echt het kindje ipv CB. Als ik merkte dat m’n zoontje eerder kwam voor een fles (na 2/2,5 uur) of een uur na een fles meer wilde, dan ging ik langzaam ophogen. Ze geven vanzelf aan wanneer ze vol zitten.
En je kindje is wat groter, dus kan best hoor 😊
16 dagen geleden
Ons zoontje is 5kg en krijgt 6 a 7x 165ml aangeboden. Hij drinkt dit meestal niet op. Gemiddeld zitten we op zo'n 900ml per dag. Cb zei dat we dit voorlopig zo mogen blijven aanbieden.
14 dagen geleden
Reactie op Lisa dj
Ah beter! En groeit hij daarop niet te snel?
In de eerste weken groeide ons zoontje niet zo goed. Ik denk dat Cb (en wijzelf) blij zijn dat de kilo's er nu aanvliegen haha. We mogen aankomende weken niet gaan verhogen, dit is voorlopig echt de max.