13 Reacties

vor einem Monat

Gevoelsmatig bijna niet. 🫠 de nachten gaat hij wel mooi, vannacht circa 2x 4 .. maar overdag amper. Paar hazenslaapjes maar vooral zijn kijkers helemaal open. En ervaar dan ook de onzekerheid zoals jij benoemt.

vor einem Monat

Reactie op Margot93

Gevoelsmatig bijna niet. 🫠 de nachten gaat hij wel mooi, vannacht circa 2x ...
Baby van 5 weken trouwens

vor einem Monat

Overdag is het drama. Ons zoontje van 7 weken wilt gewoon niet slapen, maar wordt wel heel onrustig als die niet slaapt. De nachten gaan echt heel goed al. Laatste voeding is rond 22:00/23:00 en hij blijft 6 t/m 8 uur liggen🙈 Maar overdag kan ik echt niks haha

vor einem Monat

Baby van 6 weken die overdag ook amper slaapt. Continu alert en rond kijken. Soms ook huilbuien vanwege oververmoeidheid 😅

vor einem Monat

Het stelt mij al gerust dat we in een zelfde schuitje zitten. 🥲 hoe doen jullie het overdag? Zodra ik hem wegleg begint gejengel al. Bewegen heeft wel beetje zin. Heb om te proberen zo’n zazu rocker besteld om te kijken of die met dat ding in de kinderwagen wil slapen, zodat ik ook even iets kan. Kom amper aan eten of toiletteren toe als mijn vriend naar kantoor is.

vor einem Monat

Hier ook sinds 2 dagen moeite met overdag slapen. Ik denk dat ze weer een stapje gaat zetten in haar groei. Maar zo frustrerend omdat ze helemaal op is als ze niet slaapt. Ik probeer steeds toch maar opnieuw, alles heel vrolijk zodat zij het leuk blijft vinden. Inbakeren, weinig prikkels door op dr kamertje dr gordijnen dicht te doen en dan pakt ze 15 minuutjes😂 soms lukt het nog om een goed uurtje op mij te slapen of in de wagen aan het einde van de dag. Creatief en flexibel probeer ik maar te zijn

vor einem Monat

Heel erg herkenbaar hier. Overdag slaapt ze soms goed en soms heel weinig.. om oververmoeidheid te voorkomen doe ik haar in het woomboo shirt en daar de draagzak overheen en mevrouw slaapt binnen 10sec 🥴.. als ik zeker ben leg ik haar soms over in bed of in der mandje.

vor einem Monat

Reactie op Margot93

Het stelt mij al gerust dat we in een zelfde schuitje zitten. 🥲 hoe doen j ...
Heel herkenbaar. Ik ben er zelf ook een topic over begonnen op dit forum. Iemand gaf mij de tip om je te verdiepen in de slaap cyclus. En dat heb ik gedaan en dat hielp enorm. Ongeveer na 25 min belanden ze in een diepe slaap en kan je ze vaak wegleggen. De ene keer slaapt ie dan 20 min (word ie wakker na een volgemaakte cyclus van 45 min) de andere keer valt ie weer in de volgende cyclus en ligt ie zo een uur. Eindelijk weer eens een beetje je handen vrij. Want ik zat continu met hem in de draagzak. Wie weet kan het je helpen

vor einem Monat

Hier ook een beetje radeloos af en toe. Ons zoontje is nu 8 weken. Snachts slaapt hij tussen de voedingen redelijk. Alleen komt hij nog wel 3 a 4 keer in de nacht. Hij slaapt dan wel snel weer in de cosleeper naast ons. Ik denk dat hij 9 a 10 uur slaapt snachts. Overdag probeer ik hem in zijn bedje te leggen, ik moet hem dan wel in slaap wiegen/sussen. Hier ook een donkere kamer en ritueeltje met een slaapliedje en knuffeldoekje die ik erbij betrek zodat hij hier hopelijk aan gehecht raakt. (Gezonde slaap associatie) Meestal na half uur of drie kwartier weer wakker. Het kost ook moeite om hem rond 18.00/18.30 in bed te leggen. Wellicht oververmoeid... ik probeer de schema's uit de boeken wat meer los te laten, want het frustreert zo erg als het niet lukt. Rond 3 a 4 maanden schijnt het slapen overdag makkelijker te gaan.. ik hoop het heel erg..

vor einem Monat

Hier ook overdag moeilijk weg te leggen. Probeer 1 slaapje per dag met wandelen. En de rest op arm of draagzak. Nacht daarintegen gaat goed. Heeft 6/7 uur tussen de fles en dan rond de 4,5/5 uur er tussen. En soms leg ik hem ook even wakker in de box en dan is hij maar eventjes wakker zodat ik even kan douchen /wasje aan kan zetten / eten maken voor mijzelf etc.

vor einem Monat

Wij hier ook onze 2e en wederom een alerte baby die weinig slaapt overdag. Wat bij de eerste goed heeft geholpen is dutjes (verlengen) in de draagzak. Ons meisje kan hier namelijk gerust 2u achter elkaar in slapen. Als het bedje niet lukt óf maar heel kort dan doe ik het dutje in de draagzak verlengen. Zo kan ik bijvoorbeeld toch nog even de keuken aan kant maken of de was vouwen, en heeft zij ook een goed dutje gedaan

vor einem Monat

Hier ook overdag veel wakker. Ik zie hem vechten tegen zijn slaap, maar hij geeft zich er niet aan toe. Het helpt als hij eenmaal slaapt (vaak op mij, met hulp van een speentje en wiegen en aaien tussen zijn oogjes) en hij slaapt vaster (vaak na 20 minuten) om hem dan boven op bed te leggen. Dan slaapt hij vaak wat langer. S nachts komt hij elke 2 a 3 uur voor voeding en heeft hij hetzelfde ritueel nodig, al duurt het in slaap vallen dan wel korter

vor einem Monat

Wij hadden bovenstaand probleem eerst ook, maar hebben gelukkig de oorzaak en oplossing gevonden. Schijnbaar kan ze beneden in de woonkamer niet goed haar rust vinden. Dan is ze of de hele tijd wakker of ze slaapt maar heel kort (15 min. max). Maar wat we nu doen is, op haar eigen kamertje voeden en vervolgens in haar ledikantje leggen (‘s nachts slaapt ze overigens gewoon bij ons in de cosleeper). Het kan zijn dat ze dan nog heel even wakker is/gaat huilen, maar we geven het een paar minuten de tijd en meestal valt ze dan toch in slaap 😊 en dan slaapt ze toch een goede 2,5/3 uur tot de volgende voeding. Dit heeft ons echt heel erg geholpen. Het is niet erg om ze even te laten huilen, kan namelijk ook van de vermoeidheid zijn. En als ze langer dan 10 min huilt of harder gaat krijsen dan is er vaak iets anders aan de hand (krampjes e.d).