55 Reacties
één maand geleden
Sinds nummer 1 werk ik 3 dagen, manlief 4 en daardoor hebben we maar 2 dagen opvang (op ma & vr zodat er veel mama&papatijd tussenzit). Ik vind 3 dagen heerlijk, heb ze om en om zodat ik altijd max 1 dag bij mn kindjes weg ben. We wilden max 2 dagen opvang en voor de rest zelf. Succes met de keuze!
één maand geleden
Ik werk 36 dagen verdeeld over 4 dagen bij een jeugdzorg instantie als voogd. In maart keer ik weer terug en dan zal ik 3,5 dagen per week werken tot aan juli. Onze oudste dochter gaat 3 dagen naar kdv, 1 dag naar oma/opa en 1 dag ben ik thuis met haar. Onze jongste zal vanaf maart 2 dagen naar kdv gaan, 1,5 dag naar oma/opa en 1 dag is ze met mij en haar zus thuis. Vanaf juli gaan we kijken hoe en wat.
Ik vind mijn baan ontzettend leuk en haal daar echt voldoening uit. Voelt eigenlijk niet als werk. Ik vind het belangrijk dat ik niet (financieel) afhankelijk ben van mijn man. Daarnaast vind ik het ook belangrijk dat ik straks een mooi pensioen heb opgebouwd.
één maand geleden
Zelf werkte ik nu 5 dagen, maar ik ga straks naar 3 dagen per week. Één dag naar mijn moeder, één dag naar mijn schoonmoeder en totdat onze kleine bink 1 jaar is één dag per week met papa. De overige dagen is hij met mij. Vanaf 1 jaar gaat hij één dag per week naar kdv.
één maand geleden
Ik heb altijd 40 uur gewerkt als glazenier (het maken van glas in lood ramen). En blijf dit ook 40 uur doen. Het eerste jaar heb ik wel om de maandag nog verlof. Dus t eerste jaar werk ik 4 om 5 dagen.
één maand geleden
Ik ga contractueel 3 dagen werken (werkte eerst 4) maar zal het eerste jaar elke week een dag opnemen (ouderschapsverlof). Mijn man doet hetzelfde, werkt 5 dagen maar neemt elke week een dag op. In het eerste jaar zorg ik dus 3 dagen, mijn man 1 dag en 1 dag opvang. Als hij 1 is zal dit waarschijnlijk 2 dagen opvang worden, 2 dagen voor mij en 1 dag voor mijn man (hij zal dan minder gaan werken)
één maand geleden
40 uur op papier, maar neem 1 dag ouderschapsverlof op.
1 dag mama, 1 dag papa, 3 dagen opvang
één maand geleden
24 uur! 3 dagen in de week ma/woe/vrij zijn me werkdagen op de boerderij! ( Ook zorgboerderij) Dit waren me dagen ook voor dat ik zwanger was. Werk af en toe ook in weekend als ze me nodig zijn.. me man werk fulltime dus 3 dagen is prima om nu te werken vind ook heerlijk om straks weer in jan aan de slag te gaan ☺️
De kleine gaat die 3 dagen na de opvang.. ze broer zit daar dan ook op de bso dus dat is fijn kan ik ze beide te gelijk ophalen!
één maand geleden
Moet wel zeggen onze eerste was 2.5 maand toen hij voor eerst na opvang ging en dat was wel even een dingetje voor mezelf tranen gelaten hoor hij was zo klein... Deze kleine man is 4 maanden als die na de opvang gaat.
Moet eigenlijk midden dec al werken maar neem wat extra vakantie dagen op omdat er niet eerder plek is op de opvang! Fijn dat dat ook zo kan met me werk.
Ben benieuwd als ik deze voor eerst weg moet brengen wordt vast weer huilen 🤣.
één maand geleden
Ik ga weer volledig terug in februari, dat is voor mij 32 uur net als hiervoor. Ik heb mijn 9 weken ouderschapsverlof vast geplakt aan mijn bevalverlof en ben dus lang thuis. Wanneer ik weer aan de slag ga neemt mijn partner de 9 weken verdeeld op zodat hij drie dagen per week werkt (nu 4 om 5). Dat betekent de kleine van februari tot ongeveer zijn eerste verjaardag 2 dagen per week naar de opvang gaat, daarna 3.
één maand geleden
32 uur. Ik werk in de zorg dus het is makkelijker te regelen. Maandag zal ze naar mijn schoonmoeder gaan en woensdag naar de kinderopvang. Op donderdag en vrijdag heel eventjes naar mijn ouders totdat mijn man thuis is, als ik weg moet voor werk vanaf 16u. En om het weekend werken natuurlijk
één maand geleden
Ik ga na mijn verlof 28 uur werken tot zijn eerste verjaardag. Ik vind dat ieder van mijn kinderen een mamadag verdient. Na mijn zoontjes 1e verjaardag ga ik waarschijnlijk 3,5 dagen werken tot mijn eerste zoontje naar de basisschool gaat.
één maand geleden
Ik ga 3 dagen werken, ik werk als leerkracht in het basisonderwijs.
Mijn man gaat 4 dagen werken. En beiden grootouders passen 1 dag op.
één maand geleden
ik ben nu 16 maanden thuis met mijn zoontje en nu ook met ons dochtertje. ik had nooit verwacht dat ik het zo fijn zou vinden voor mezelf maar vooral ook voor de kinderen. en nee ik ben niet 7 dagen per week alleen thuis ik ben veel op pad, maar wel in rust . als we een druk weekend gehad hebben kan er heerlijk thuis bijgekomen worden van de drukte en moei oververmoeid alweer naar de opvang. ben trouwens niet tegen de opvang!
ik vindt het een voorrecht dat wij het financieel zo kunnen doen. maar als de kinderen tzt op school zitten ga ik zeker weer aan t werk
één maand geleden
Bij de eerste ben ik van 36u naar 32 gegaan. Dit 1,5 jaar gedaan en achteraf was het voor mij iets te gek. Moet ik wel zeggen dat mijn voormalige werkgever vrij stug was in werktijden en er van afwijken niet echt bespreekbaar was.. daarna ben ik elders gaan werken waar ik mijn eigen tijd indeel en mijn eigen afspraken maak voor 20u per week met daarnaast een studie. Dit pak ik in februari weer zo op en heb ik de afgelopen periode als heel fijn ervaren. In de praktijk werk ik meestal 2,5/3 dagen en daarnaast een dag en avonden als de kinderen slapen de studie afronden.. de oudste gaat straks naar school en de baby 2 dagen naar de gastouder en een dagje naar opa en oma.