55 Reacties
20 dagen geleden
Kom ik weer met mijn vragen 😂 Hebben jullie niet het gevoel veel te missen de dagen zonder de baby?
19 dagen geleden
Tot zijn eerste verjaardag ga ik 2 dagen werken. 1 dag kdv en 1 naar mijn ouders.. daarna waarschijnlijk weer 3 dagen werken en 2 dagen kdv
19 dagen geleden
Ik ga 26 uur werken. Dat zijn 3 dagen in de kinderopvang. Om de week 1 dag naar schoonouders en andere week 1 dag naar ouders. Andere dag gaat ze elke week naar kdv. De 3e dag is mijn man vrij (die werkt ook vak op zaterdag dus is daardoor doordeweeks 1 dag vrij). Dan ben ik alsnog 4 dagen in de week met haar, dus hoe ik er nu naar kijk denk ik dat dat oke is. Daarentegen is het financieel ook wel handig dat ik nog werk. Kunnen we wat relaxter leven 😉.
19 dagen geleden
Reactie op Babymamaaa
Kom ik weer met mijn vragen 😂 Hebben jullie niet het gevoel veel te missen ...
Is denk heel persoonlijk. Ik heb gekozen voor 6 maanden vrij ivm borstvoeding en jou reden, ik wil gewoon heeeeel erg genieten omdat het waarschijnlijk mn laatste kindje is. Als ik me verveel ga ik wel lekker de hort op met hem.
Elke moeder heeft zo haar redenen vroeg of laat te gaan werken. Maar zou wel als tip geven: je kan het maar 1x doen. Als je na 2 maanden denkt.. wil nog heel graag thuis blijven trek dan optijd aan de bel bij je werkgever! Je kan gewoon nog weken onbetaald verlof opvragen.
Ik heb naast ouderschapsverlof het aangevuld tot de 6 maanden met onbetaald verlof. *2 weekjes ofzo waren dat.
Ik krijg veel verbaasde reacties.. 6 maanden ???
En daarna zeggen ze vaak.. ja gelijk heb je.. haha dat valt wel echt op!
19 dagen geleden
Trouwens het is bij mij 20 uur in de zorg als ik weer ga starten. Vanwege mn relatief kleine contract was het voor mij niet nodig om het verspreid te doen dus vandaar het half jaar in 1x
19 dagen geleden
Ik ga waarschijnlijk beginnen met 24 en dan na een tijdje naar 32 uur.
19 dagen geleden
Tot aan de zomervakantie ga ik 3 halve dagen werken. Ik werkte er 4 maar neem 1x in de week ouderschapsverlof op.
Ik werk in de peuteropvang.
Mijn man werkt nu nog 5 dagen en 1x pm een weekend die gaat vanaf januari 4 dagen werken neemt ook 1 dag in de week ouderschapsverlof op.
19 dagen geleden
Ik werk fulltime. Het eerste jaar neem ik 2 dagen ouderschapsverlof op. En na het eerste jaar 1 dag ouderschapsverlof. Dus over 2 jaar ga ik pas minderen op contract en naar 32 uur 😄
19 dagen geleden
27 uur (3×9)
Ik werk normaal 35 uur, 32 urig contract en zo spaar ik continu 3 uur compensatieverlof. Vanaf januari zet ik ouderschapsverlof (100% vergoed) in op elke donderdag waar ik normaal 8 uur werk en dat gaat door tot hij 1 jaar wordt. 🥳
Daarna ga ik kijken of ik sowieso minder ga werken dus 27 uur.
19 dagen geleden
Op contract 32 uur, maar totdat mijn zoontje 1 jaar wordt neem ik 8 uur ouderschapsverlof op. Dus dan werk ik 24 uur.
Op maandag past mijn zus op.
Op dinsdag naar de gastouder.
Op woensdagochtend is mijn man thuis.
Op woensdagmiddag past mijn moeder op.
Op donderdag en vrijdag ben ik lekker thuis.
Na het eerste levensjaar ga ik kijken hoe ik de uren verder inzet. Ik ga in ieder geval niet meer dan 24 uur werken.
19 dagen geleden
14 uur, manlief werkt in ploegen en ik werk om zijn diensten heen zodat er altijd iemand bij de kinderen is.
18 dagen geleden
16 uur per week. 1 dag is mijn man thuis (hij werkt 4x9u) en 1 dag gastouder. Heb bij mijn zoontje meer gewerkt, toen ging mijn zoontje naar 2 oppasadressen. Ik vond dat echt verschrikkelijk en ben heel blij dat we nu maar 1 dag oppas nodig hebben. Ik vind in deze fase er zijn voor de kinderen het allerbelangrijkste. Werken komt later wel weer!
16 dagen geleden
Ik studerr nog dus ga fulltime aan de slag weer. Kleine blijft bij mijn man die door chronische rugklachten bijna niet kan werken en momenteel geen werk heeft. Wel probeer ik 1-2 dagen per week thuis te ‘werken’ aangezien ik alleen nog maar onderzoek moet doen en stages lopen.