11 Reacties

11 uur geleden

Hier 11 weken. Ik kolf ook regelmatig waardoor ik zie wat ze drinkt. Vaak is dit rond de 160a180. Voeding om 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00.

3 uur geleden

Met borstvoeding geef je vaak langere tijd veel meer voeding dan met kunstvoeding. Dit vind ik wel de beste manier want het is de natuurlijke manier, zo ook voeden op verzoek. Ik snap wel dat je wat meer vaste tijden zou willen hebben maar die krijg je meestal niet met voeden op verzoek, vaak is het wel rond hetzelfde tijdstip. Dat hebben wij tenminste. In de avond voed ik ook meer zodat hij een buffer heeft voor de nacht want dan slaapt hij zo 6/7 uur door.

3 uur geleden

Onze zoon is 2 maanden en ik zit gemiddeld op 9-10 voedingen per dag. Ik geef borstvoeding op verzoek ☺️

3 uur geleden

Hier 9 weken en bij mij echt nog complete chaos. Zit tussen de 8 en 11 voedingen per dag. We hadden een soort ritme, toen ook 6/7 voedingen maar nu sinds een week echt totaal niet meer (sprongetje?) en drinkt hij soms maar kort en komt hij elke 2 uur.

2 uur geleden

Geef je nog nachtvoedingen? Ik merk juist dat ze hier goed gaat op wat minder voedingen overdag. Ze drinkt erg onrustig en moet dan altijd poepen dus met wat meer tijd ertussen lijkt ze wat rustiger te zijn. Het enige wat vaststaat is dat ze tussen half 7 en 8 uur de dag begint en de eerste voeding krijgt en vanaf daar is het ong. iedere 3.5 uur nu. Tussen half 6/6 gaat ze vaak naar bed (voor de tijd alleen contact slaapjes 😅) maar dan lukt het zelf in slapen wel en laat ik haar gewoon komen wanneer ze wil. Structuur lijkt me fijn maar ik merk ook dat hoe meer ik het wil hoe vervelender ik het vind dat het er niet is. Dus ik probeer het daar waar het kan maar zoveel mogelijk los te laten. Zelf eet en drink ik ook niet op vaste tijden denk ik dan maar..

2 uur geleden

Baby van 8 weken. Ik voed op verzoek en dat komt neer op ongeveer 7x per dag, waar totaal geen ritme in zit 😅. Enige vaste moment dat ik niet op verzoek voed is voor het slapen. Dan voed ik sowieso om half 11/11uur ongeacht of hij een uur geleden nog voeding heeft gehad. Soms drinkt hij dan nog best veel, soms haast niks. Voor ons werkt dit wel, want hij slaapt de nacht nu door.

2 uur geleden

Reactie op ymsvw

Hier 9 weken en bij mij echt nog complete chaos. Zit tussen de 8 en 11 voed ...
Hier hetzelfde,

2 uur geleden

Hier 9 weken en ik voed op mijn verzoek. 07.00 - 10.00 - 13.00 - 16.00 - 19.00 - 23.00 ik zat eerst op 7 voedingen maar merkte dat ik hem echt moest pushen in de avond en hij dronk soms 2 minuten per borst dus ik ben daarmee gestopt. Mocht hij eerder wakker zijn of echt honger hebben wijk ik natuurlijk van dit schema af. Maar over het algemeen zien onze dagen er zo uit. Ik voed op mijn verzoek omdat we in het begin zijn opgenomen in het ziekenhuis huis en daar kon ik alleen maar kolven en kreeg hij een fles om de 3 uur stipt. Ik ben daar eenmaal thuis mee verder gegaan en pas na 2 weken kon ik live voeden. Eerder komt hij ook niet

één uur geleden

Reactie op zara6

Hier 11 weken. Ik kolf ook regelmatig waardoor ik zie wat ze drinkt. Vaak i ...
Mag ik vragen wanneer je kolft? Want ik wil ook gedeeltelijk gaan kolven maar de baby drinkt naar mijn gevoel me borsten leeg.

één uur geleden

Reactie op blessing1

Mag ik vragen wanneer je kolft? Want ik wil ook gedeeltelijk gaan kolven ma ...
Waarvoor wil je kolven? Als je het wilt doen ipv de live voeding zelf geven dan kun je kolven op het moment dat je kindje zou drinken. Dan zie je ook ongeveer wat je kindje zou drinken. Bij mij is dit overigens met 11 weken rond de 120/140 denk ik. Als je een voorraadje wilt opbouwen dan zou je bijvoorbeeld na je ochtend voeding 1.5 uur later kunnen kolven. Dit is dan niet een volledige voeding maar alle beetjes maken samen ook weer een voeding voor straks op de opvang bijvoorbeeld!