29 Reacties
22 dagen geleden
Ha Lieve Tess, Wat een ongelooflijke moeilijke tijd moet je doorgaan. Wat betreft het gedrag van je man kan ik eigenlijk niks zeggen of adviseren wat er nog niet gezegd is. En verder heb ik er geen goede woorden voor.
Wat betreft je kindje, baby's huilen echt niet voor niks. Ze doen dat omdat het hun enige communicatie middel is en er dus iets is wat je kindje van streek maakt.
Ik ben 2x met een spoed keizersnede bevallen (3,5 jaar en 8 weken). Met beide kindjes ben ik bij een cranio sacraal manueel therapeut geweest. In Barendrecht zit echt een life saver. Dat zou je nog kunnen proberen.
Heel veel sterkte en liefde voor jou en je kids.
21 dagen geleden
Ik ken iemand die ook zo’n huilbaby had. Natuurlijk is er dan wel iets aan de hand, want je baby huilt niet voor niets.
Een half jaar lang kwamen ze er niet achter wat er aan de hand was met haar baby.. zelfs de huisarts wist het niet.
Totdat zij zelf ging onderzoeken wat het kon zijn op Google, en het leek op de symptomen van verborgen reflux.
Toen is ze weer naar de dokter gegaan en die heeft haar baby medicijnen gegeven. Sindsdien werd het een vrolijke baby.
21 dagen geleden
Oef wat heftig, dit kan echt niet zo! Ik heb zelf een zoontje van net 4 en een dochter van 9 weken die ook heel veel huilt, en nog geen oplossing gevonden. Mijn vriend werkt veel vanuit huis, maar de dagen dat hij van huis is vind ik echt verschrikkelijk. Kan er vantevoren al zó tegenop zien. Voor die dagen heb ik een plan gemaakt dat er iemand komt om te helpen, om de dag op te breken. Anders is het gewoon echt niet te doen. Ik merk ook echt dat mijn dochter nog slechter te troosten is als ik er doorheen zit, en mijn zoontje reageert er ook op. Ze voelen je stress en nemen het over. Mijn tip is om echt om je heen te kijken naar wie je om hulp kan vragen, en je daar niet voor te schamen. (Schoon)ouders, familie, buurvrouw, vrienden. Als ze bijvoorbeeld je zoontje even mee kunnen nemen boodschappen doen, of een uurtje bij je zijn zodat jij kunt ademhalen/douchen/naar de wc, scheelt het al ontzettend. Ook als je man na werktijd wél zou helpen, zou je dit goed kunnen gebruiken! En hopelijk inspireert het hem om zelf ook wat meer te doen...
11 dagen geleden
Reactie op Floor1234
Lieve tess, wat jij normaal vindt, vinden wij ook normaal.. Gewoon thuis ko ...
Precies dit! Mijn vader had ook eigen bedrijf maar zat altijd om 18:00 bij ons aan tafel!
Mijn eigen man kan niet wachten tot zijn werkdag afgelopen is om weer thuis te komen bij ons. Helemaal verliefd op zijn kleine meisje!
Hij is wel meer avonden weg dan ik ben, maar dat is wel allemaal in overleg!