13 Reacties
één maand geleden
Wij hebben dit ook gehad. Ze was na een tijdje zo oververmoeid/overprikkeld dat ze continu huilde en niet te troosten was. Wij hebben toen de draagzak ingezet en dat is echt fantastisch, maakte voor ons het verschil. Nu slaapt ze nog steeds niet zonder ons maar ze slaapt wel in de draagzak overdag.
één maand geleden
Hi, ik heb dit ook gehad met mijn dochtertje van 4 weken. Ze sliep daarvoor goed in de box of in onze armen, vanaf toen niet meer. Ze heeft toen ze 4 weken was een week veel gehuild en raakte oververmoeid. ‘s nachts slaapte ze gelukkig wel goed. Ben haar toen gaan inbakeren met een Meyco Swaddle en white noise aan in een donkere slaapkamer. Zonder inbakeren slaapt ze ook niet goed, slaat ze zichzelf continu wakker. Sindsdien slaapt ze super goed, hoef ik weinig tot niks te doen om haar in slaap te krijgen. Wellicht dat dit voor jullie kindje ook werkt :)
één maand geleden
Ook gehad. Ze leek heel ontevreden. Maar toen zijn we begonnen op advies van het consultatiebureau om haar overdag haar slaapjes in het love to dream slaapzakje te laten doen. 's nachts deden we dit al en dat ging goed. Dus de arts van het consultatiebureau stelde voor om dit overdag ook toe te passen. Ze zei dat dit helemaal niet erg was en dat je zo kan voorkomen dat je in een negatieve spiraal belandt en de baby oververmoeid raakt. Wij doen het nu als volgt: fles, verschonen, spelen/wakkertijd en na ongeveer 1.5 uur doen we haar slaapzakje aan en slaapt ze tot de volgende voeding. En dit gaat echt super goed, dag en nacht verschil met eerst ☺️
één maand geleden
Reactie op Happy7720
Dit heb ik zojuist geprobeerd. Hij ligt nu te slapen in de paco inbakerdoek ...
Vast wel en een tip doe inbakeren bij elke slaapje hij zal tegenstribbelen en huilen maar hou het vol mama je kan hem oppakken en troosten en er bij blijven tot hij in slaap valt dit heeft bij ons gewerkt
één maand geleden
Reactie op Gozde1997
Vast wel en een tip doe inbakeren bij elke slaapje hij zal tegenstribbelen ...
Vanmiddag 2,5 uur in bed geslapen in de inbakerdoek. Om 18:00 uur weer naar bed gedaan maar tot heden (19:40) nog steeds wakker… we wiegen, houden hem vast, troosten hem.. maar hij blijft wakker/huilen. 😢
één maand geleden
Reactie op Happy7720
Vanmiddag 2,5 uur in bed geslapen in de inbakerdoek. Om 18:00 uur weer naar ...
Heb je white noise geprobeerd? Iets van een geluid dat de baarmoeder simuleert. Dit kan je op Spotify wel vinden. Dit werkte bij ons in combinatie met de pacco doek echt heel goed. Wij kregen als tip de 5 s methode. Als het aanhoud zou ook zeker wel langs de kinderarts gaan.
één maand geleden
Herkenbaar hoor! Zowel bij mijn dochter (nu 3,5) als nu bij mijn zoontje van 6 weken. Grote verschil is denk ik voor mij dat ik nu m’n verwachtingen heel anders heb en dat ik de kleine man heel graag bij mij wil dragen omdat ik weet dat deze fase ook weer over gaat. Op het forum lees je kindjes die zo 3 uur slapen en makkelijk, maar laat je niet gek maken hoor, dit geldt echt niet voor iedereen. Bij mijn dochtertje was ik veel bezig met oefenen in eigen bedje, wat lastig ging. Ik was meer bezig met in slaap krijgen en houden, dan ontspannen 😉 Bij mijn zoontje ‘oefen’ ik in de ochtend in zijn eigen bedje (lakentje strak, white noise). Als het lukt is het super fijn en anders stop ik hem gewoon weer in de draagzak, ook goed voor nu!