7 Reacties

vorige maand
Wij hebben nog een peuter lopen dus het huis is al even babyproof haha. Wij hebben besloten kastjes geen slot te geven behalve die op ooghoogte met alle breekbare bakjes etc🤭 en die onder de gootsteen waar veel schoonmaakmiddelen staan. Verder kunnen alle kastjes gewoon open en hebben we tijd geïnvesteerd in nee zeggen en dat hij weet dat hij de kastjes niet zomaar open mag maken.
Traphekje hebben we beneden in de trapopening en boven in de deuropening van zijn kamer (die van onze dochter komt volgende week binnen).
Wij hebben een nieuwbouwwoning en de stopcontacten zijn al kindveilig, maar die moet je zeker niet vergeten als dit niet zo is. Ook zetten wij nooit hete dranken op de tafel waar ze bij kunnen, altijd op de keukentafel en dan ver van de rand, ze mogen daar ook niet in de buurt spelen als er bijvoorbeeld thee of koffie staat.
Verder goed opletten dat batterijen e.d. hoog liggen waar je kindje nooit bij kan en even je afstandsbediening etc bekijken hoe makkelijk het klepje open gaat voor de batterijen, zulk soort apparaten leggen wij ook weg zodat ze hier niet bij kunnen. (Speelgoed met batterijen zitten vaak erg goed vast, ook altijd even checken natuurlijk)
Verder even kijken of er veel kabels zijn van elektrische apparaten waar je kindje makkelijk bij zou kunnen en of je die weg kan werken of je moet ervoor kiezen om tijd en energie te stoppen in het verbieden van het aanraken hiervan.
Zodra je kindje zich gaat optrekken aan meuebels zou ik ook zorgen dat er even niks breekbaars/zwaars op staat ongelukjes gebeuren snel. Ook even kijken of je de salontafel bijvoorbeeld niet super gemakkelijk om kan gooien zodat je kleintje misschien onder de tafel terecht komt als hij of zij gaat proberen te staan.

vorige maand
Reactie op _xkb
Wij hebben nog een peuter lopen dus het huis is al even babyproof haha. Wij ...
Dank voor je uitgebreide reactie! Dit helpt zeker 😃

vorige maand
Reactie op carcor
Wat heb je gebruikt om kastje onder gootsteen op slot te zetten ?

4 weken geleden
Ik heb een hoek van een muur die op een plek zit waarvan ik denk dit kan lastig zijn. Weet niet of iemand bekend is met bescherming voor de hoek vd muur??