29 Reacties

2 jaar geleden

Nee hoor, duurder is echt niet altijd beter. 😊 Zelf ben ik gek op de hydrofiel doeken van de Hema. Blijven erg lang mooi. En natuurlijk die van bijv lodger/Jolien zijn ook geweldig maar is het geld echt niet perse waard.

2 jaar geleden

Aankleedkussen zelf van de prenatal is echt hartstikke prima, die gebruiken we al 1,5 jaar voor mn dochtertje(: we hebben 2 hoezen van little dutch omdat ik die heel leuk vond, maar we hebben er ook 2 van prenatal zelf en die zijn ook net zo fijn. Hydrofieldoeken van de prenatal zijn naar mijn ervaring een beetje stug, die van de zeeman zijn heel fijn zacht en die van de action zijn ook heel fijn en niet duur, maar je merkt wel dat ze wat kreukeliger uit de droger komen dan bijvoorbeeld doeken van de Hema (die overigens ook heel fijn zijn).

2 jaar geleden

Wij hebben hydrofiele doeken van verschillende merken. Die van de primark vinden we het fijnst met afdrogen omdat die wat dunner zijn. Die van de Hema vind ik juist weer fijn in bed/kinderwagen en aankleedkussen. Waar ik nu wel op let met hoezen is dat ze op 60 graden gewassen kunnen worden. Wij kregen als tip van de kraamhulp hydrofiele doeken niet te strijken omdat ze dan minder vocht opnemen.

2 jaar geleden

Echt tips heb ik niet want ik word pas de eerste keer mama. Ik heb zelf heb van de prenatal een aankleedkussen gekocht en van Jollein de hoes, deze paste niet.. waardoor ik alsnog een aankleedkussens van Jollein heb moeten kopen. Ik zelf vond dit aankleedkussen wel steviger aanvoelen en heeft een hogere rand dan die van de prenatal en is ook iets groter😊

2 jaar geleden

Ik hou heel erg van bamboe-hydrofielen. Die zijn vaak lekker zacht. Wat betreft Jollein weet ik niet, ik vond die van prenatal in ieder geval niet zo fijn. Maar volgens mij hoef je niet per se dure te kopen.

2 jaar geleden

Wij hebben aankleedkussen van Hema, voldoet prima. Qua hydrofiele doeken ben ik het meest tevreden met HEMA, daarna Prenatal. Kruidvat (Bambino) niet zo, en Zeeman zou ik helemaal laten liggen. De andere merken heb ik geen ervaring mee. Wel wat beddengoed van Jollein, maar dat mag allemaal niet op 60 graden (krimpt 🙈). HEMA mag allemaal op 60 graden en ook nog in de droger als het nodig is 👍

2 jaar geleden

Voor een aankleedkussen maakt het merk echt niet zoveel uit als het maar stevig is. Hema of prenatal helemaal prima. Qua hydrofiele doeken merk je wat meer verschil maar ook daar bij de eerste vooral prenatal, Hema en Kruidvat van wat allemaal fijn was!

2 jaar geleden

Ik vind t aankleedkussen van prenatal niet zo heel erg stevig. Ik heb bonbebe, m’n zoontje is erg beweeglijk en ben bang dat hij met die van prenatal zo op de grond ligt. Hydrofiel kan ik vooral Hema aanraden, kwalitatief echt top!

2 jaar geleden

Oja ik heb hoeslakens en aankleedhoezen van jollein en was ze altijd op 60 graden en stop ze in de droger 😜

2 jaar geleden

Ik heb gewoon doelen van hema en zeeman en die zijn prima

2 jaar geleden

Thanks meiden! Ben weer wat wijzer geworden ☺️

2 jaar geleden

Hydrofiele doeken van Mushie zijn echt super fijn en blijven mooi en zacht. Ze zijn er in verschillende formaten. De XL is ideaal voor in het bedje over het hoeslakentje. Deze zijn ook vrij groot waardoor je ze goed tussen het matras en het bedje kunt stoppen.

2 jaar geleden

Wij hebben een aankleedkussen van Prenatal, die we straks voor ons 5e kindje gaan gebruiken. Die is nog helemaal mooi. Hoezen heb ik wel nieuw gekocht bij de vorige zwangerschap, omdat die ik had niet mooi meer waren. Hoezen van prenatal ook, gaan we nu nog een keer gebruiken. Ik heb een stapel simpele, witte hydrofieldoeken van de Hema en Zeeman, die vind ik prima om mee af te drogen, als spuugdoek en dergelijke. Ik heb ook een paar mooie hydrofieldoeken met een leuk printje voor in de kinderwagen bijvoorbeeld of op het aankleedkussen. Dat staat leuk, maar is niet echt nodig natuurlijk.

2 jaar geleden

De hydrofiele doeken van jollein vind ik heel fijn zijn lekker zacht. Nu bij ons 2de kindje gaan wij vooral voor de 115x115 cm doeken en niet de 60x60 die hebben we namelijk in overvloed gekocht bij de eerste en misschien 4 stuks gebruikt.

2 jaar geleden

Stomme vraag: die aankleedkussens hebben toch zo'n randje? Ik woon in Spanje en koop hier een kussen van 50x70. Een hoes van Jollein 50x70 past er dan toch gewoon prima op en sluit mooi aan?

2 jaar geleden

Wij vonden het aankleedkussen van Prénatal echt behoorlijk dunner dan die van Bebe Jou. Dus hebben we voor de tweede gekozen. Zie je ook wel op de foto’s terug als je deze vergelijkt. Die van Prénatal kost rond de 11 euro en die van Bebe Jou rond de 25 euro.

2 jaar geleden

Wij hebben die van Bebe jou

2 jaar geleden

Reactie op Kayleigh_xx

Wij hebben die van Bebe jou
Passen de aankleedhoezen van Jollein op Bebe jou? Ik zag dat het formaat aankleedkussen net iets anders is namelijk!

2 jaar geleden

Reactie op RenskeHL

Passen de aankleedhoezen van Jollein op Bebe jou? Ik zag dat het formaat aa ...
Yes die passen

2 jaar geleden

Reactie op Kayleigh_xx

Yes die passen
Super! Ik word soms gillend gek van al die verschillende maten die gebruikt worden haha! En Jollein en Meyco hebben juist zulke leuke!