13 Reacties
één maand geleden
Mijn schoonouders hebben de Kona. Ik persoonlijk vind dat de Kona weinig kofferruimte heeft in vergelijking met de grootte van de auto. En kinderwagen (wij hebben de maxi cosi plaza+) past erin. Maar daarmee is het ook gezegd. Nu met een kinderwagen hebben je weinig keuze. Maar zou straks wel een compactere buggy aanschaffen die minder ruimte in beslag neemt
één maand geleden
Hoi! Wij hebben begin dit jaar een Hyundai Kona gekocht, vlak na dat we erachter kwamen dat ik zwanger was. Mooi, dachten we, meer laadruimte dan onze Peugeot 208. Ook wij kozen voor een Joolz kinderwagen (de Day 5). We gingen er vanuit dat het wel mooi zou passen in onze auto.
Nou 😅 het valt toch best wel tegen in de praktijk. We kunnen het onderstel plat neerleggen, maar dan is er vrij weinig ruimte over. We kunnen het ook op z’n zij kantelen, hoedenplank halen we er dan uit. De kinderwagenbak moeten we dan kwijt op de achterbank. Beetje jammer, we hadden eigenlijk gewoon een station moeten kopen haha.
Ik heb een collega die zo’n wagen in een c1tje propte. HOE DAN? Hoe kan men dan nog z’n eigen shit mee nemen + kind?
één maand geleden
Reactie op marjofijn
Hoi! Wij hebben begin dit jaar een Hyundai Kona gekocht, vlak na dat we era ...
Nou in een C1 kun je echt verrassend veel kwijt 😄 we zijn er zelfs mee op kampeervakanties geweest. Zonder kinderen dan. Nu hebben we een Kona, en het valt idd tegen dat je niet eens zo veel meer kwijt kunt dan in zo'n klein autootje. De Mutsy Evo past er in, moet de hoedenplank er wel uit
één maand geleden
Reactie op marjofijn
Hoi! Wij hebben begin dit jaar een Hyundai Kona gekocht, vlak na dat we era ...
Wij hebben een Seat Mii😂 echt verschrikkelijk. De bak gaat in de kofferbak en het onderstel op de (ingeklapte) achterbank. Luiertas bij mij op schoot (bijrijder) terwijl ik al met mijn knieën in mijn nek zit doordat mijn stoel helemaal naar voren moet door de maxicosi. Verder kan er ook echt niks mee.
Kona klinkt voor mij dus echt al als een droom😂. Meer on topic: Logischerwijs zijn wij aan het sparen voor een nieuwe auto, maar de Kona is voor ons wel afgevallen. Wij willen echt gaan voor een auto waar we de komende 10 jaar mee vooruit kunnen en met oog op de toekomst en eventueel de wens voor nog een kindje vinden we de Kona niet groot genoeg.
één maand geleden
Super bedankt voor alle reacties! Fijn om jullie ervaringen te horen :)
25 dagen geleden
Die kinderwagens nemen zoveel ruimte in he... Wij hadden een Opel astra, daar kon dan nog wel wat bij. En dan hadden we nog een dakkoffer voor als we echt langer weg gingen.
Maar afgelopen voorjaar toen ik zwanger was hebben we toch de auto ingeruild. Met al een peuter en een hond en dan een baby op komst... komende jaren zal die wagen dus nog wel mee moeten...
Wij zagen problemen ontstaan voor de vakanties 😅
Wij zijn uiteindelijk gegaan voor de Dacia Jogger. Wat een ruimte!! En wel even een eat leukere prijsklasse dan andere auto's van dat formaat.
Kan hem zeker aanraden. Hij rijdt top. Wij kunnen de komende jaren even vooruit, zelfs mocht er nog een 3e kindje bij komen 😄