60 Reacties

één maand geleden

Ik heb een draagzak, op momenten dat hij echt alleen maar dichtbij wil zijn draag ik hem daar in, met momenten dat ik hem in de box probeer te leggen

één maand geleden

Reactie op KikiVos1

Ik heb een draagzak, op momenten dat hij echt alleen maar dichtbij wil zijn ...
Ja deze heb ik onlangs aangeschaft van tula free to grow maar hij zakt er helemaal in weg..

één maand geleden

Reactie op JackieRay

Ja deze heb ik onlangs aangeschaft van tula free to grow maar hij zakt er h ...
Een draagdoek ipv draagzak is echt top voor de kleintjes!

één maand geleden

een draagdoek die je zelf kan knopen is voor nu ook wel erg prettig! Vaak zijn ze voor bepaalde draagzakken net even te klein

één maand geleden

Wat bij ons zoontje helpt is zijn slaapplek een beetje voorverwarmen dmv een kersenpittenzak. Dan gaat ie van warm bij ons, naar een warme slaapplek. Dat kan zijn nestje zijn, co sleeper, kinderwagen. Maar werkt ook nietaltijd hoor. Ik wacht meestal totdat hij in een diepe slaap is voordat ik hem weg leg. Het liefst slaapt hij ook op ons. Is ook heel normaal nog dat ze graag bij je zijn in deze fase. Maar snap je volkomen dat je je handen niet vrij hebt. We hebben ook nog een dochter van 3 rondlopen. Als ik met beide kindjes alleen thuis ben dan moet ie soms maar even huilen. Ik kan mezelf niet in tweeën delen...

één maand geleden

Als een draagzak te groot is, kan je womboo buidelshirt proberen. Ik lees ook heel veel goede verhalen over de moonboon wieg en hangmat. Wel duur… Eventueel te huren.

één maand geleden

Ik zou wel beginnen met gewoon wat dingen doen. Leg je zoon even op bed en kleed jezelf naast bed rustig aan, dan maar met wat tranen. Kun je naar de supermarkt wandelen? Zo ja, zoon in de wagen en lekker gaan. Behoefte om even een half uur onder de douche te gaan staan? Pak dat moment en draag je zoon over aan je man. Dit geldt ook voor de nachten; verdeel de last zodat ook jij wat kan slapen. Een kind van 3.5 week zoekt veel nabijheid, dat is normaal. Dit betekent echter niet dat je jezelf moet vergeten c.q. voorbij moet lopen. Je kan die nabijheid bieden en voor jezelf zorgen.

één maand geleden

Gebruik je white noise? Hier gaat hij ook huilen zodra je hem weglegt, maar als ik dan white noise erbij leg(moet wel redelijk hard staan) wordt hij rustig.

één maand geleden

Reactie op Krsj1994x

Gebruik je white noise? Hier gaat hij ook huilen zodra je hem weglegt, maar ...
Ja standaard in de nacht als die onrustig wordt.. maar dit helpt niet. Misschien ook wat harder zetten haha

één maand geleden

Reactie op Zwaantjee

Ik zou wel beginnen met gewoon wat dingen doen. Leg je zoon even op bed en ...
Ja je probeert het huilen zoveel mogelijk te beperken maar ik leef al 3.5 week in mijn pyjama met een knot op mijn hoofd. 😣 We hebben de dag al zo’n beetje verdeeld. Mijn man doet de avondfles en ik de nachtfles en de vroege ochtendfles en dan hij de latere ochtendfles weer, die is vaak rond 8 uur. Ik ga in de avond rond 10 uur naar boven en dan slaap ik tot mijn man ons zoontje in de co sleeper legt (deze is al voorverwarmd) en soms slaapt die dan en soms wordt die meteen wakker met huilen aan toe. Dan slaapt die alleen nog maar verder als die bij mij is. Ik heb dan geslapen van half elf tot ongeveer half 1 snachts en dat waren mijn uurtjes. In de ochtend na 8 uur slaap ik dan nog even tot 11 uur sochtends en dan weer de hele dag door.. mijn man en ik slapen apart dus hij pakt sws een goede nachtrust maar gaat vaak na de ochtend weer naar boven om te slapen.

één maand geleden

Kan je ook hulp van omgeving vragen? Even 3 uurtjes overdag dat zij even knuffelen en jij en je man kunnen slapen

één maand geleden

Reactie op JackieRay

Ja je probeert het huilen zoveel mogelijk te beperken maar ik leef al 3.5 w ...
Deze verdeling klinkt niet eerlijk. Als jij gemiddeld van 22.30 uur tot 00.30 uur slaapt en je man van 00.30 tot 08.00 uur, dan zou ik jullie zoon na de nachtfles bij je man brengen zodat jij weer even kan slapen. 22.30 - 00.30 jij slaapt, man zorgt 00.30 - 03.00 man slaapt, jij zorgt en geeft nachtfles 03.00 - 06.00 jij slaapt, man zorgt 06.00 - 08.00 jij zorgt en geeft vroege fles, man slaapt 08.00 - 10.30 man geeft latere ochtenfles, jij slaapt Om 10.30 uur ga je lekker douchen en aankleden zodat je fris begint met de rest van de dag. Je man kan eventueel nog even slapen tot 12.30 uur. Vanaf dat moment zou ik samen de rest van de dag oppakken. Als jij met jullie zoon bezig bent kan hij iets in het huishouden doen of andersom. Dit betekent dus ook dat er ruimte ontstaat dat jij even alleen naar de supermarkt kan gaan.

één maand geleden

Misschien helpt het nog als je hem ga inbakeren? Of een inbakerslaapzak. Onze meid wilde ook alleen op ons slapen en sinds dat we haar inbakeren slaapt ze wel in haar eigen bedje

één maand geleden

Ik herken het dat je je kindje niet weg kunt leggen. Dit had ik vooral bij de eerste. Nu ik een tweede heb en soms alleen met ze ben moet ik de jongste toch soms even neerleggen om iets met de oudste te doen. Ik kan bijvoorbeeld niet naar de baby toe als mijn zoontje in bad zit. Ik zeg dan telkens: is mijn baby op een veilige plek? Zo ja, dan moet ze maar even wachten totdat zoontje uit bad is. Dit geldt ook als ik even naar de wc moet of douchen enz. Oudste in de wipstoel en jongste in co sleeper. Soms moet je ze gewoon even neerleggen om voor jezelf te zorgen. En ja, als de baby huilt in de supermarkt of de dreumes heeft een driftbui, maak ik me daar ook echt niet meer druk over. De meeste mensen begrijpen het wel en de mensen die gekke blikken geven geef ik geen aandacht. En babies maken heel veel lawaai als ze slapen. Dan denken we soms dat ze wakker zijn maar zijn ze gewoon druk aan het slapen en maken we ze vaak zelf wakker. Als de baby in de box ligt wacht ik altijd even een paar minuutjes voordat ik haar oppak want dan blijkt ze toch te slapen. Pas als ik zie dat ze echt wakker is (dit hoor ik aan haar huiltje) pak ik haar pas op.

één maand geleden

Je kunt proberen. Dit schema te volgen. 8 uur kindje verschonen, voeden, spelen. 9 uur kindje weer naar bed. Houd je kindje niet langer wakker dan 1 uur. Kindje slaapt 3/4 uur, 12 uur kindje verschonen, voeden, spelen. 13 uur weer naar bed. Vervolg deze stappen steeds opnieuw. En inbakeren kan veel verlichting bieden.. Je moet er even door heen maar het komt goed lieve mama.. Blijft je kindje nou huilen na een voeding en zoeken, probeer dan eens iets meer voeding aan te bieden..

één maand geleden

De draagdoek en later de draagzak helpt hier. We hebben sinds kort ook de MoonBoon aangeschaft vanwege hetzelfde probleem en ook nog een zoontje van 3,5 . Die werkt ook top!

één maand geleden

Hier ben ik erachter gekomen dat ze op haar buikje fijn slaapt. Overdag leg ik haar als ze op mij in slaap is gevallen slapend op haar buikje over in de box. Ik check haar dan regelmatig. Snachts durf ik dit nog niet aan en slaapt ze dus meestal bij ons. Als ik haar op haar rug leg wordt ze direct wakker en is het huilen...

één maand geleden

Reactie op MamaJ2009

Hier ben ik erachter gekomen dat ze op haar buikje fijn slaapt. Overdag leg ...
Sinds vandaag zijn wij hier ook mee begonnen, ze slaapt zoveel beter op haar buik! Hebben we ook af en toe even samen tijd vrij, heel fijn. Het is op zich niet verwonderlijk..ik ben zelf een buikslaper, ons zoontje is een buikslaper, mijn vader (haar opa dus) is een buikslaper ...ze past er dus prima bij. In de nacht mag ze het pas als ze zelf naar haar buik kan draaien

één maand geleden

Ik wilde reageren maar ja…. Ik had mijn handen niet vrij 😂. Mega herkenbaar dit! Mijn zoontje is vandaag 1 maand oud en het is heeerlijk maar ook mega pittig tot nu toe. Ik lig ‘s nachts met hem op mijn borst, omringd met een voedingskussen. Soms leg ik hem met succes in een nestje tussen onze hoofdkussens in. Hij heeft veel krampjes en reflux, dus plat liggen is vaak heel vervelend voor hem. Kan dat ook meespelen bij jullie kleintje? Ik heb hem nu voor het eerst in een draagdoek trouwens, en het is gelukt lunch te maken, wat was te vouwen en koffie te zetten! :P Zeker een tip, vooral als je man straks misschien weer gaat werken? Overigens, ik zou het vooral aangeven als je het niet trekt en even een momentje voor jezelf nodig hebt… Ik geef borstvoeding en dat komt dus allemaal op mij aan, en hoewel ik nauwelijks iets voor mezelf kan doen en weinig slaap, is douchen en mezelf een beetje aankleden wel iets wat lukt, omdat ik aangeef dat dat nodig is. Even mn haren wassen is dan een momentje voor mezelf, en dan heeft mijn vriend baby duty. Meestal is dat meteen na een voeding zodat ik echt even gemist kan worden.

één maand geleden

Reactie op Mies1235

Ik wilde reageren maar ja…. Ik had mijn handen niet vrij 😂. Mega herkenbaa ...
Wat een fijne doek lijkt me dat! Welke is dat?