29 Reacties

12 dagen geleden

Hoi mama! Volgens mij geef jij in je bericht al aan dat jij je niet goed voelt om te werken. Jou gezondheid en dat van de kleine staat voorop. Als jij aan het werk gaat terwijl jij niet fit bent, ben je veel verder van huis met de gevolgen van dien. Ik zou het gesprek aangaan en de ziektewet in gaan. Denk aan jezelf! Anders loop jij jezelf misschien wel voorbij..

12 dagen geleden

Ik zou lekker de ziekte wet in gaan, dan krijg je ook 100% betaald ipv 70%(daarna pas verlof dagen opnemen) het is duidelijk dat ze niks om jou of de situatie geven, dus waarom zou je je schuldig voelen. Lekker blijven genieten met je babytje en vooral veel uitrusten voor je herstel, anders heb je kans op blijvende klachten..

12 dagen geleden

Hoe moeilijk het ook is… je bent niet verplicht om de leidinggevende in details uit te leggen hoe en wat… veel mensen doen dit wel maar ze kunnen je lekker naar de arboarts doorsturen en daar kan jij je verhaal doen. Precies wat je hier hebt opgeschreven ook aan de arboarts vertellen. Ook dat je buikpijn krijgt bij het idee alleen al… kan je er echt niet bij hebben hoor… wat naar dat je dit hebt moeten meemaken in je zwangerschap en dan nu ook weer! denk aan jezelf of eigenlijk… denk aan je baby… de baby heeft je langer nodig dan de aankomende maanden dus je moet op jezelf letten en daar kan je deze stress niet hebben. Bah bah… Oh en… mocht jij morgen wel weg zijn en een andere baan hebben dan redden zij het ook zonder jou. Is keihard maar je bent onmisbaar geloof me….

12 dagen geleden

Of je bent te ziek om te werken, dan ga je naar de bedrijfsarts. Je hoeft je werkgever niets te vertellen over jouw klachten, alleen ziekmelden en de bedrijfsarts bepaalt het verdere verloop. Of je besluit dat je deze baan niet meer wilt en zegt jouw contract op. Ik zou me niet ziekmelden terwijl je eigenlijk wil stoppen. Dat gaat jou en jouw werkgever onnodige energie kosten.

12 dagen geleden

Hier kun je echt je bedrijfsarts voor inschakelen! Zij maken die afweging of jij kunt werken of niet. Je werkgever krijgt overigens gewoon je loon vergoed door het uwv dus financieel dragen ze die kosten niet. Vervelend dat je baas zo ermee omgaat. Probeer rustig uit te leggen hoe je je voelt qua herstel en geef duidelijk aan dat je hiervoor met de bedrijfsarts in contact wilt komen. Doet ze dat niet? Dan echt gewoon zelf bellen en erachteraan!

12 dagen geleden

Ook in de ziektewet werk je toe naar re-integratie en weer beginnen met werken, dus dat zal je ook met de bedrijfsarts moeten bespreken. Dat is het enige nadeel als je er voor kiest je ziek te melden. Je moet helemaal niks - ook langskomen met je kindje moet je niet als je dat niet wilt. Klinkt overigens als een zeer giftige en vrouwonvriendelijke werk omgeving, dus ik zou ook zeker overwegen om te stoppen met deze baan…

12 dagen geleden

Gewoon ziekmelden en als ze beginnen over re - integratie dit zo lang mogelijk uitstellen dan re - integreren voor een paar dagen en zorgen dat je in de 2de lijn komt dan ga je uitstromen van deze werkplek en is het dus geen ontslag vanuit jou. Dit kun je overigens 2 jaar uitrekken. Ze hebben het je niet makkelijk gemaakt , zou het dus uitmelken.

12 dagen geleden

Reactie op Claudiiaa

Of je bent te ziek om te werken, dan ga je naar de bedrijfsarts. Je hoeft j ...
Als ze ontslag neemt, dan krijgt ze ook geen uitkering. Zou zonde zijn.

12 dagen geleden

Reactie op Amy318

Ik zou lekker de ziekte wet in gaan, dan krijg je ook 100% betaald ipv 70%( ...
Aanvullende tip, je krijgt die 100% alleen als je je ziekmeld direct de dag na je WAZO verlof. Ofwel, meld je niet pas ziek na je vakantie /ouderschapsverlof, want dan krijg je maar 70%..

12 dagen geleden

Reactie op Amy318

Ik zou lekker de ziekte wet in gaan, dan krijg je ook 100% betaald ipv 70%( ...
Nee het maakt ze ook allemaal niet uit, zolang ik maar zo snel mogelijk weer aan het werk ben. Ik ben een week eerder bevallen en mijn leidinggevende blijft volhouden dat ik dus ook een week eerder moet beginnen. Zo zie je maar dat ze zich hier niet over inlezen. Als ik de ziektewet in ga, dan zullen zij mij elke dag bellen om te vragen hoe het gaat en of ik al kan komen werken, dit deden ze tijdens mijn zwangerschap ook. Daardoor een hele hoop stress gehad en ben dus ook bang dat dit opnieuw zal gaan gebeuren.

12 dagen geleden

Reactie op juiceee

Hoe moeilijk het ook is… je bent niet verplicht om de leidinggevende in det ...
Nee ik ben zeker niets verplicht, helaas proberen ze het hier uit je te krijgen dat je gaat praten. En al je privé besproken dingen worden gedeeld met collega's in de pauze (dit weet ik omdat collega's mij dit vertelden). Daarentegen blij dat mijn moeder mee gaat, dan doen ze heel anders.

12 dagen geleden

Reactie op Claudiiaa

Of je bent te ziek om te werken, dan ga je naar de bedrijfsarts. Je hoeft j ...
Ik wil ook eigenlijk geen stress of extra energie hierin steken. Alleen is het vervelend dat ik dan met een reden ziek thuis zit, en als ik ontslag neem heb ik ook geen recht meer op geld terwijl ik het dus wel krijg als ik met mijn klachten ziek thuis blijf.

12 dagen geleden

Reactie op asil122

Hier kun je echt je bedrijfsarts voor inschakelen! Zij maken die afweging o ...
Ik kan er helaas niet zelf achteraan gaan. Dit heb ik ook geprobeerd tijdens mijn zwangerschap. Toen kreeg ik de arbo adviseur aan de telefoon en die gaf aan dat ik pas, ik dacht, na 7 weken een oproep zou krijgen voor de arboarts. Voor die tijd waren ze op mijn werk aan het pushen dat ik moest komen werken, ookal was het voor een paar uurtjes. Ik zal morgen zoals jij zegt uitleggen hoe ik mij voel en ik hoop dat ze er iets mee doen als ik aangeef met de bedrijfsarts contact te willen. Ben er nu al zenuwachtig voor..😫

12 dagen geleden

Reactie op matcha_1

Ook in de ziektewet werk je toe naar re-integratie en weer beginnen met wer ...
Uiteindelijk is de bedoeling ook om weg te gaan. Alleen wil ik er denk ik eerst voor zorgen dat ik tijdens de ziektewet kan herstellen zodat ik toch nog wat salaris mee kan pakken. Ik wilde vanwege deze situatie ook eigenlijk niet langsgaan op mijn werk, maar misschien wel verstandig om ze alvast in te lichten zodat ze voorbereid zijn dat ik na mijn verlof niet kom werken.

12 dagen geleden

Reactie op Noiyah

Gewoon ziekmelden en als ze beginnen over re - integratie dit zo lang moge ...
Daar heb je zeker gelijk in. Ik vind het erg jammer dat zij zeer slecht met mij zijn omgegaan, en nog steeds doen. Dat is voor mij ook een reden dat ik niet gelijk zelf ontslag wil nemen want dan heb ik helemaal geen geld meer. Het enige is dat zij mij elke dag gaan bellen hoe het met mij gaat etc. Het levert zoveel extra stress op met dat gedoe van hen.

12 dagen geleden

Reactie op MaSk

Aanvullende tip, je krijgt die 100% alleen als je je ziekmeld direct de dag ...
Oh goeie tip, dat wist ik niet! Meld ik mij dan ziek bij mijn leidinggevende? Of moet ik daarvoor zelf contact opnemen met uwv?

11 dagen geleden

Je bent niet verplicht om aan te geven wat je ziekte is, dus ook bekkenpijn etc hoef je niet aan te geven. In principe mag je werkgever er niet toe verplichten om het te vertellen. Als je een afspraak met de arboarts wil zou ik dit ook zwart op wit zetten. Dan kun je altijd terugkoppelen naar de email oid mocht er moeilijk gedaan worden omdat ze zouden zeggen dat jij niks aangeeft ofzo. Ik heb vorig jaar ook deels in de ziektewet gezeten en heb geleerd alles zwart op wit te zetten (niet natuurlijk inhoudelijk over ziekte) maar wel dat je dingen hebt aangegeven en afspraken. En zo te horen kun je beter een andere werkgever zoeken maar dan zou ik eerst de ziektewet ingaan en echt herstellen voordat je weer fysiek zwaar werk gaat doen.

11 dagen geleden

Reactie op Flowergirl1994

Daar heb je zeker gelijk in. Ik vind het erg jammer dat zij zeer slecht met ...
Je kan wel degelijk de bedrijfsarts zelf inschakelen hoor ! Maar ze mogen je niet elke dag bellen , zou dit echt via de bedrijfsarts laten lopen en het ook gooien op mentale problemen.

11 dagen geleden

Jee wat een akelige situatie... ik weet inderdaad ook, door ervaring in de ziektewet, dat de werkgever niet medisch inhoudelijke info mag vragen, en de bedrijfsarts mag deze informatie ook niet doorgeven aan de werkgever. Je zou dit eens kunnen doorlezen: https://www.juridischloket.nl/werk-en-inkomen/ziekte-en-zwangerschap/ziekteverzuim/#veelgestelde-vragen Op deze pagina staat denk ik nuttige informatie voor jouw situatie, en ook staan onderaan die pagina een paar antwoorden op veelgestelde vragen, misschien dat het je al sterkt om voor je het gesprek morgen hebt, alvast te weten wat je rechten en plichten zijn. Ik zou er dus voor waken om in te gaan op waaróm je je ziek moet melden, en vooral aangeven dát je je ziek moet melden en dat er een bedrijfsarts ingeschakeld dient te worden. Het waarom gaat hem of haar niets aan. Heel veel succes. Laat je horen hoe het gesprek is gegaan?

8 dagen geleden

Reactie op JN1316

Jee wat een akelige situatie... ik weet inderdaad ook, door ervaring in de ...
Hoi hoi, even een kleine update.. ik ben langs mijn werk geweest met mijn moeder samen en het viel mij reuze mee. Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik mij lichamelijk nog niet goed voel en de huisarts hiermee bezig is. Ik kreeg alleen een reactie dat het vervelend is en er werd over de fysio gesproken. Daarna eigenlijk als enige de vraag hoe ik het straks voor me zie met werken.. Dus heb aangegeven dat ik geen 5 dagen meer wil werken, maar eerder neig naar 2 dagen. Mijn leidinggevende wilt het één en ander uitzoeken qua regeltjes i.v.m verlof. Er werd gevraagd hoe ik mijn verlof wil opnemen. Zij gaan er vanuit dat ik alles in 1x opneem na mijn zwangerschapsverlof, terwijl ik dus eigenlijk eerst de ziektewet in wil gaan om te herstellen. Ik vind dat ik moet genieten van de kleine tijdens mijn verlofdagen, en dat gaat niet als ik teveel last heb. Ik wil dan eerst zo goed mogelijk herstelt zijn. Ik denk, dat als ik in mijn eentje naar mijn werk toe was gegaan, het gesprek misschien wel anders was geweest maar ze zich toch iets hebben ingehouden.