10 Reacties

茅茅n maand geleden

In mijn vorige bevalling ben ik ingeknipt en was het enorm lang gevoelig/pijnlijk. Ondanks dat ik regelmatig het masseerde. Ik denk dat seks pas fijn/vanouds voelde na flink wat aantal maanden

茅茅n maand geleden

Ik ben vandaag precies 6 weken geleden bevallen maar heb nog geen seks gehad met mijn partner. Sowieso wacht ik altijd minimaal 6 weken om alles van binnen weer even de tijd te geven te herstellen, maar ik heb dit keer ook ingeknipt en ik durf eerlijk gezegd nog niet 馃槄

茅茅n maand geleden

Ik ben ook opgeknipt en na de controle bij 6 weken zijn we ervoor gegaan. Voelde niet anders eigenlijk dan voor de bevalling

茅茅n maand geleden

Ik was niet ingeknipt maar op 1 van de plekken waar ik gehecht was bleef het tijdens de seks wat strak en pijnlijk voelen. Ik kwam al bij een Bekkenfysio en zij vroeg hoe de eventuele sex was, waarop ik dus vertelde toch wat pijn te hebben. Ze heeft met masseren en dry needling het plekje behandeld en de ik achten verdwenen als sneeuw voor de zon! Wellicht dus eens informeren bij een Bekkenfysio?

茅茅n maand geleden

Poeh ik durfde het na mijn knip pas na 3 maanden weer en het was toen echt niet fijn.. Denk pas na een maand of 7/8 ofzo dat ik er geen last meer van had 馃槄

茅茅n maand geleden

Ik denk dat contact opnemen met de bekkenfysiotherapeut geen overbodige luxe is. Waarschijnlijk is je bekkenbodem te aangespannen en heb je hulp nodig om de juiste spanning te cre毛ren.

茅茅n maand geleden

Na mijn eerste bevalling durfde ik pas na 10 weken weer. Op 6/7 weken hadden ze ook nog wat 'weggebrand' wat zeer bleef doen. Het ging toen wel snel beter zelfs terwijl ik een knip en totaalruptuur had. Deze keer geen knip en n 2egraads ruptuur en nu durfde ik na 5 weken weer. Het is soms wat gevoelig maar gaat eigenlijk prima! De vorige keer is alles weer helemaal goedgekomen dus daar ga ik deze keer ook vanuit.

茅茅n maand geleden

Ik ben bij mijn vorige bevalling ingeknipt en smeerde het litteken elke dag in met littekencr猫me toen de hechtingen eruit waren.

茅茅n maand geleden

Oefff ik heb zoon pijn gehad door mijn knip bij de eerste, zelfs een tampon in doen deed mij zeer en is eigenlijk nooit meer geworden zoals het daarvoor was omdat ik ook bang was geworden voor de pijn. Deze zwangerschap liep ik bij de bekkenfysio vanwege pijn in mijn bekken en ik kreeg de vraag of de sex zeer deed vanwege mijn knip verleden, ik keek haar raar aan en zei ehm ja ik heb wel pijn. Blijkbaar komt dat door die knip, zelf heb ik nooit die link gelegd,, ze adviseerde me als het na deze bevalling nog zo is om langs te komen voor inwendige massage maar mogelijk zou deze bevalling het al kunnen verhelpen, en indd ik heb na deze bevalling helemaal geen last! Dus mijn advies ga naar een bekkenfysio die kunnen je helpen, als je angst cre毛ert wordt het alleen maar erger!

茅茅n maand geleden

Bij de eerste deed het ook z鈥檔 vreselijke pijn. We zijn de eerste paar keren gewoon gestopt, volgens mij de eerste x zelfs gehuild van de pijn. Duurde echt wel paar maanden dat dat gedeelte weer enigszins normaal voldoende, het klaarkomen voelde ook een tijd heel anders. Nu bij de tweede was ik dus mega gespannen en had er ZO geen zin in omdat het pijn zou doen. En wat denk je, echt maar een beetje last en het klaarkomen lukte ook gewoon weer normaal!