38 Reacties
vorig jaar
Het zou vast kunnen helpen deze methode voor sommige ouders. Ik blijf er zelf altijd bij en laat hem in z'n bedje liggen en houd m'n hand op zn buik en z'n hoofdje. Ik praat/zing tegen hem totdat hij rustig is, dan ga ik weg en valt die verder zelf in slaap (mijn zoon is 11 weken). Dat is waar ik me prettig bij voel, duurt vaak ongeveer 10 minuten. Als die erg overstuur is, pak ik hem op natuurlijk. Maar ja,, elk kindje en ook de thuissituatie is weer anders dus wat voor ons werkt hoeft niet voor een ander gezin te werken:)
vorig jaar
Ik doe sinds gister hetzelfde en de slaapjes zijn langer en in zijn eigen bed. Ik vind het super fijn aangezien hij niet in zn bed liep eerder.
vorig jaar
Ik vind het wel goed klinken. Hier valt ze alleen in slaap met haar speen overdag. Tot op heden slaapt ze in de box. Ik wil dit wel veranderen. Alleen weet niet hoe. Onze meid drinkt om de 3 uur overdag ongeveer. In de ochtend rond half 9 en laatste rondfles 20.30 uur. Maar overdag slaapt ze heel slecht.
vorig jaar
Ik merk dat dit werkt bij mijn zoon. Was altijd anti-laten huilen maar hij heeft even tijd nodig om prikkels te verwerken en toe te geven aan de slaap. Hij krijst dan niet, maar pruttelt/huilt en valt daarna in slaap. Werkt beter dan heel lang in slaap wiegen. En hij kan nu, na een tijdje oefenen, ook zelfstandig in slaap vallen
vorig jaar
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar deze methode is niks voor mij. Ik laat hem niet huilen, ook niet 5 minuten of 1 minuut. Ik wieg hem elk slaapje in slaap en dan slaapt hij op mij. Maar dat werkt voor mij ook. Ik zou me er niet goed bij laten voelen om hem te laten huilen.
vorig jaar
Overigens doe ik het op aanraden van de kinderarts omdat mijn kindje nogal temperamentvol is en ze zei dat hij dan ook tijd met zichzelf nodig heeft om alle prikkels te verwerken
vorig jaar
Wij doen dit ook wel eens. Werkt hier ook regelmatig. Als hij echt heel erg overstuur is haal ik hem uiteraard uit zijn bedje
vorig jaar
Ik vind deze methode vrij vroeg om toe te passen voor een kindje van 3 maanden.
Op deze leeftijd kunnen ze zichzelf nog niet zo goed troosten en hebben echt comfort nodig van papa of mama. Iedereen moet doen waar hij zich prettig bij voelt maar ik zal dit pas toepassen met 4/5 maanden
vorig jaar
Reactie op Cosiness
Heb je misschien een duidelijke foto of kan ik deze folder online ook ergen ...
vorig jaar
Mijn dochter heeft een week in het ziekenhuis gelegen vorige week. Ze lag aan allemaal snoertjes en slangetjes, dus ik kon haar niet wiegen etc. Maar kon wel haar heel goed in de gaten houden. Nu weten we precies hoe ze in slaap valt.
We leggen haar in bed, gewoon met gordijnen open en deur open, in een slaapzakje. Na 1-3 minuten gaat ze wat jengelen, dan krijgt ze een speen. Met speen in jammert/huilt ze wat en dan slaapt ze binnen een paar minuten. Zo koppelt ze ook haar slaap in de nacht, even jengelen. Voordat ik op haar kamer ben vanuit onze slaapkamer met sloffen en een badjas aan, slaapt ze alweer 😅
vorig jaar
Ik heb een paar jaar geleden gewerkt op de kinderafdeling met oa onrustige baby’s en daar werkten we eerst ook met zo’n methode. Echter was de neonatoloog bezig met een alternatieve methode bedenken (ik ben weggegaan dus geen idee of die alternatieve methode er uiteindelijk is gekomen) omdat laten huilen gewoon echt schadelijk kan zijn op de lange termijn. Op de korte termijn lijkt het te werken want ze zijn stil en vallen uiteindelijk in slaap maar ze leren dan eigenlijk dat er niemand (of pas heel laat komt) als ze verdrietig zijn. Dat vind ik persoonlijk (en als pedagoog) hartverscheurend en pas ik dan ook niet toe. Het enige moment waarop ik mijn dochter soms laat huilen is als ze opeens honger heeft en ik snel flesje moet maken. Maar ook dan probeer ik haar of mee te nemen (maar dat gaat lastig als ze wild is haha) of anders tussendoor haar even troosten, zodat ze misschien wel wat langer moet wachten op dr flesje, maar wel weet dat ik haar altijd kom troosten als ze verdrietig is.
Zelf hou ik me niet heel nauw aan de wakkertijden maar kijk ik naar de slaapsignalen van mijn dochtertje. En ze hoeft van mij niet in haar bedje te slapen overdag. Na de 2e fles van de dag maken we haar klaar voor de dag en na de 1 na laatste fles leggen we haar in bed. Ze valt overdag of ergens zelf in slaap (bijv als ze even in de wipper zit of als we wandelen) of ze slaapt op mij (of haar vader). Ze slaapt zo voldoende op een dag en ik vind het zo prima eigenlijk.
Ik begrijp overigens wel als mensen soms zo wanhopig zijn omdat hun kind niet wil slapen dat ze op deze methode overgaan omdat het kindje dan eindelijk slaapt. Het is dan ook geen verwijd ofzo want ik geloof dat iedereen het beste wil voor zijn of haar kindje en dat iedereen kijkt naar wat hij of zij nodig heeft, echter is dit gewoon niet mijn (persoonlijke en professionele) visie.
vorig jaar
Reactie op steef16
Hoelang laten jullie je baby jengelen, zeuren? Mijn baby kan dit best lang ...
Geef je dan ook weer de speen? Mijne doet het maximaal een minuut of 7 denk ik, en vaak geef ik tussendoor de speen even terug en dan is het met 1 a 2 minuten klaar
vorig jaar
Ik doe dit ook & werkt perfect. Meestal is het even jammeren voor het slapen gaan: maar als ie echt overstuur is pak ik hem op. Maar 9 van de 10 keer werkt deze methode wel bij mij ook
vorig jaar
Ik doe het niet, loop een paar minuten, dan 20 min in m’n armen laten zitten en ze is compleet uit en haar dutjes zijn bijna altijd een uur of langer 😊 geen gehuil verder.. Dan neem ik liever 5 minuten extra. Zelf ben ik geen voorstander van laten huilen omdat onderzoek laat zien dat dit op lange termijn schadelijk kan zijn.
vorig jaar
Reactie op steef16
Speen gooit hij er vaak weer uit. Het is niet echt huilen namelijk. Maar al ...
Je zou het eens kunnen proberen. Zet je een wekker met 10 minuten. Ik dacht eerst ook dat mijn zoon eindeloos zou gaan jengelen en uiteindelijk steeds harder zou gaan huilen, maar verbaasde me echt. Het was best snel klaar. Wel jezelf even afleiden door naar de wc te gaan ofzo, want als je ernaast blijft zitten wachten zijn het hele lange minuten ;)
vorig jaar
Wij hebben deze methode bij onze dochter (nu 2 jaar) toegepast en doen het nu ook bij onze zoon (14 weken). Onze dochter is echt een super slaper, zowel overdag als ‘s nachts en onze zoon slaapt ‘s nachts goed en overdag wordt het steeds beter.