33 Reacties

één maand geleden

Het is trouwens geen spruw en ik heb ook al meerdere spenen en flessen geprobeerd ! Niks werkt !!

één maand geleden

Zou best kunnen. Mijn zoontje had dit ook en ik ben voor de zekerheid begonnen met een koemelkeiwit, soja en eivrij dieet. Kost veel tijd aan verpakkingen lezen in de supermarkt maar hij is een stuk rustiger nu. Als hij 8 weken is ga ik langzaam weer wat proberen en kijken hoe hij daarop reageert

één maand geleden

Lees mee hier echt precies hetzelfde.. Hier zei het cb verborgen reflux begonnen met indikken maar werkt ook niet echt.. Woensdag heb ik afspraak bij de ha en volgende week met prelogopodiste. Mag ik vragen hoe de ontlasting van jouwn zoontje eruit ziet? Vanochtend had mijn dochter gele ontlasting met echt opgehoopte stukken ertussen leek het wel..

één maand geleden

Herkenbaar verhaal van mijn tweede precies hetzelfde. Dat was duidelijk koemelkallergie. CB nam hier gelukkig mij wel serieus, ik kreeg meteen een doorverwijzing naar de kinderarts wie dit ook constateerde met alles wat bij een KMA past die heeft toen Pepti op recept geschreven. Hierna had ik een heel ander kind.

één maand geleden

Reactie op BoBo29

Lees mee hier echt precies hetzelfde.. Hier zei het cb verborgen reflux beg ...
Ohhh zo vervelend hè als niks dan werkt !! De ontlasting van mijn zoontje is vanaf de geboorte al geel met witte stukjes.

één maand geleden

Reactie op joajoe2022

Herkenbaar verhaal van mijn tweede precies hetzelfde. Dat was duidelijk koe ...
Bedankt voor het delen van jouw ervaring! Wat fijn dat je gelijk serieus bent genomen en dat pepti heeft geholpen!!

één maand geleden

Reactie op Hannekelalala

Zou best kunnen. Mijn zoontje had dit ook en ik ben voor de zekerheid begon ...
Super fijn dat dit werkt voor jullie! Wat een zoektocht is het toch hr

één maand geleden

Reactie op joajoe2022

Herkenbaar verhaal van mijn tweede precies hetzelfde. Dat was duidelijk koe ...
Na hoelang gebruik van pepti merkte je eigenlijk verschil? Ik wil vandaag pepti gaan proberen

één maand geleden

Bij mijn eerste ook koemelk allergie. Toen zei het cb ook dat het geen koemelk allergie kon zijn. Heb zelf pepti gehaald en na 1 fles merkte we al verschil. Gewoon proberen hoor, baat het niet dan schaadt het niet. Hoop dat het verschil gaat maken voor jullie 🙏🏻 Nu hebben wij het juist andersom. Kindje met veel spugen, obstipatie, ongemakken. Gelijk bestempeld als koemelk allergie, ‘want zus had het ook’. Krijgt nu Neocate maar ik heb het idee dat dit helemaal geen koemelk allergie is. Super frustrerend

één maand geleden

Reactie op Valentina1998

Na hoelang gebruik van pepti merkte je eigenlijk verschil? Ik wil vandaag p ...
Eigenlijk meteen al!

één maand geleden

Ik heb ook een baby van ruim 6 weken met krampjes. Maar dat is eigenlijk niet al tijdens de fles maar later pas (krijgt ook een rood hoofd). Wij hebben nu sab simplex wat we extra geven. Dit lijkt enigszins te helpen, want ze huilt minder met de krampjes, maar krijgt af en toe nog wel een rood hoofd. Cb zei al test dat uit en als het niet goed werkt dan pepti van nutrilon proberen. Wij zitten nog een beetje in dubio wat we doen. Ik denk nog even sab simplex.. krampjes horen er ook bij natuurlijk. Misschien helpt pepti voor jouw kindje wel.

één maand geleden

Reactie op Valentina1998

Na hoelang gebruik van pepti merkte je eigenlijk verschil? Ik wil vandaag p ...
Het klinkt wel als koemelk allergie. Mijn baby heeft het ook. Maar in pepti zit nog steeds een klein beetje koemelk. Mijn baby kan helemaal niet tegen koemelk dus krijgt speciale hyper allergene voeding van de apotheek. Hiervoor had hij dus wel de verknipte variant, maar toen bleef hij nog steeds huilen en heel veel krampen hebben. Sinds dat hij deze voeding heeft gelukkig niet meer. Dus mocht pepti niet helpen dan kan het ook zijn dat hij helemaal geen koemelk kan verdragen. (De meeste baby’s kunnen een kleine hoeveelheid wel verdragen)

één maand geleden

Wij zitten middenin de peptitest. Nu precies een week bezig en het lijkt langzaamaan beter te gaan! Wel minder ontlasting (eens per 3 dagen) en zijn scheetjes en ontlasting stinken enorm haha. Infacol en sab Simplex deden hier niks voor de kramp.

één maand geleden

Heel herkenbaar! Ik had precies hetzelfde met mijn dochtertje. Het consultatiebureau schoof ook alles af op krampjes. Wij hebben een afspraak gemaakt bij de huisarts en die snapte ons vermoedde voor koemelkallergie. We hebben nutrilon pepti voorgeschreven gekregen en merkten na de 1e fles al verschil. Nu lijkt het weer even iets minder te gaan, maar dan kan ook komen door het sprongetje waar ze in zit. Luister vooral naar je eigen gevoel, als je denk dat het niet goed is.

één maand geleden

Reactie op Vlindertje92

Heel herkenbaar! Ik had precies hetzelfde met mijn dochtertje. Het consulta ...
Het kan ook zijn dat pepti niet genoeg is. Dit lijkt bij koemelk allergie vaak in het begin te helpen en het effect zakt dan weer af. Kan zijn dat je eigenlijk over moet op neocate. Dat was bij ons ook het geval. Goed in de gaten houden!

één maand geleden

Reactie op Minoesch96

Wij zitten middenin de peptitest. Nu precies een week bezig en het lijkt la ...
Ik ben benieuwd hoe het nog verder gaat bij Jullie! Hopelijk blijft het beter gaan 🍀

één maand geleden

We zijn gisteren middag iom cb gestart met pepti. Ik merk nog geen verschil maar ik moet geduld hebben. Ik ben beniwued hoe het over 2 weken gaat. Ik hoop zo dat dit gaat werken voor onze kleine man.

één maand geleden

Lieve Valentina, Wat vervelend dat de 1e weken overschaduwd worden hierdoor. En dat het CB zegt dat het erbij hoort. Dat is zeker niet het geval. Volg je moedergevoel, dat is meestal een hele goede raadgever. Mijn beide zonen (3,5 en 7 weken) hadden/hebben geen duidelijke koemelkallergie. Maar op kruidvat extra care ( met deels opgeknapte eiwitten) doen ze het vele malen beter dan gewone nutrilon. Bij hun kwam het vooral terug in ontlasting en heel slecht slapen. Ik hoop dat de pepti verschil gaat geven voor jullie kindje. Dat hij zijn rust kan gaan vinden en je er meer van kan gaan genieten.

één maand geleden

Reactie op Mies-Libra

Lieve Valentina, Wat vervelend dat de 1e weken overschaduwd worden hierdoor ...
Dankjewel voor je reactie en advies 🤍ik voel inderdaad aan alles dat hij niet tegen de voeding kan. Wat fijn dat jij de juiste voeding voor jouw zoontjes hebt gevonden. !

één maand geleden

Mijn zoontje had vandaag ook zwart slijm in zijn ontlasting, is dit voor iemand herkenbaar met kma ?