33 Reacties
één maand geleden
Wat vervelend! Het klinkt heel herkenbaar. Onze dochter van inmiddels 3,5 heeft dit ook gehad. Hetzelfde, altijd lastig met de voedingen, eerst met bv later ook met de fles. Helaas werden wij pas na 5,5 maand doorgestuurd naar de kinderarts. Ze groeide wel goed (we waren echt de hele dag bezig met beetjes melk binnen te krijgen), dus het CB en de huisarts gooiden het steeds op dat we een ‘onrustige dochter’ hadden en ‘huilen hoort erbij’. Pas toen mijn partner met een filmpje naar de huisarts is gegaan, werden we doorgestuurd. We hadden gefilmd hoe ze deed als we de fles gaven. Eenmaal over op Pepti merkten we meteen verschil! Echt wat een verademing… rustig drinken, niet meer krijsen en zoveel meer rust! Dus mijn advies zou zijn: luister altijd naar je eigen gevoel, die klopt toch vaak als ouders! En laat je nooit zomaar wegsturen!
25 dagen geleden
Heel herkenbaar verhaal, op de slijmerige ontlasting na. Onze dochter heeft juist verstopping en harde keutels. Onze dochter groeit ook slecht. Vrijdag overleggen we met het CB en gaan we mogelijk ook dieetvoeding proberen.
Uit wat je leest maak ik ook op dat hij zich overstrekt. Wij zijn op advies van het CB naar een kinderfysiotherapeut en een osteopaat geweest. Althans, die kinderfysiotherapeut komt aan huis (ideaal!). Dat helpt erg om beter om te gaan met dat overstrekken en het voor een deel te kunnen voorkomen. Misschien heb je daar ook nog iets aan, naast de andere voeding. De kinderfysiotherapeut wordt gedekt in de basisverzekering
21 dagen geleden
Reactie op Valentina1998
Dankjewel voor je reactie en advies 🤍ik voel inderdaad aan alles dat hij n ...
Hoe gaat het ondertussen met de Pepti? Maakt dat al wat verschil.
19 dagen geleden
Reactie op Mies-Libra
Hoe gaat het ondertussen met de Pepti? Maakt dat al wat verschil.
Inmiddels zijn we een week verder en sinds gisteren merk ik ineens verschil. Hij drinkt zijn flesjes veel rustiger, hij drinkt meer, zijn ontlasting is niet meer 8x per dag dun en slijmerig met witte stukjes maar nu zo’n 4x per dag wat dikker zonder witte stukjes. Hij slaapt ook ineens sinds 3 dagen 4/5 uur achter elkaar in de nacht! Hij heeft ook veel minder krampen!
19 dagen geleden
Reactie op Valentina1998
Inmiddels zijn we een week verder en sinds gisteren merk ik ineens verschil ...
Wat super fijn!
19 dagen geleden
Ik weet hier persoonlijk niks van. Maar je zou geitenmelk poeder kunnen proberen. In china hebben ze het ook omdat de koe daar heilig is ofzo
18 dagen geleden
Reactie op Valentina1998
Inmiddels zijn we een week verder en sinds gisteren merk ik ineens verschil ...
Ik ben heel benieuwd hoe het bij jou gaat. Wij zijn afgelopen vrijdag gestart met pepti bij onze dochter van nu 9 weken. Meer om maar gewoon echt alles geprobeerd te hebben dan dat we echt dachten dat het allergie zou zijn (huilt en krijst heel veel, vaak verstopt, veel buikkramp en overstrekken, en groeit slecht). Op vrijdag kreeg ze ook de rota vaccinatie dus het loopt allemaal wat door elkaar . Gisteren hadden we een hele goede dag, ik viel echt van de ene verbazing in de andere. Nauwelijks gehuild, niet hysterisch, rustig gedronken en gepoept, zelfstandig geslapen, geslapen tijdens kort autoritje, vrolijk gekletst. Vandaag was het weer zoals voorheen, heel veel overstrekken en gillen en krijsen. Ik vind het zo frustrerend omdat de logica lijkt te ontbreken. Waarom gisteren ineens zó goed en nu niet meer?
Hoe ging dar bij anderen? In één keer beter of met ups en downs?
18 dagen geleden
Reactie op LMvtE
Ik ben heel benieuwd hoe het bij jou gaat. Wij zijn afgelopen vrijdag gesta ...
Verschil merk je pas echt na 14 dagen. (Kan wel iets eerder) en volgens mij zit in pepti wel nog koemelk alleen dan verknipt. Misschien kan je kindje helemaal geen koemelk verdragen. Daar heb je speciale voeding voor
17 dagen geleden
Reactie op anne55
Verschil merk je pas echt na 14 dagen. (Kan wel iets eerder) en volgens mij ...
Ok, goed om te weten. Ik had ook ervaringen gelezen van mensen die direct dezelfde dag enorm verschil merkten. Heb jij hier zelf ook ervaring mee?
Bij het CB gaven ze aan dat ze over twee weken een provocatie doen. Ik vind dat zelf voor mijn gevoel heel snel om weer van voeding te wisselen. Ze heeft het al zo zwaar, ik zou liever 4 weken rust willen. Aan de andere kant merk ik dat ze nu ineens zure oprispingen heeft waar ze echt last van heeft. Pff zo veel dingen om over te peinzen en waar je op hoopt. Kan er soms gek van worden. Als ze in ieder geval maar gaat groeien...
17 dagen geleden
Reactie op LMvtE
Ok, goed om te weten. Ik had ook ervaringen gelezen van mensen die direct d ...
Ja mijn kindje had eerst gewoon Kruidvat voeding. Heel veel zure oprispingen uiteindelijk ontstoken slokdarm en altijd buikkrampen, diarree en uitslag etc. Toen van de kinderarts verknipte voeding gekregen. De meeste kindjes kunnen die voeding wel verdragen maar ik merkte totaal geen verschil. Het leek eigenlijk alleen maar erger te worden. Toen kregen we weer andere voeding. Nu hebben we Nutricia neocate syneo en toen merkte we na een paar dagen wel echt een mega groot verschil geen krampen meer en niet meer zo krijsen etc. Zeker die oprispingen kunnen komen door een koemelk allergie.
En ik zou je ook niet te druk maken over wisselen met voeding. Het kan niet veel slechter worden dan het nu is zou ik maar denken. Als ze echt koemelk allergie heeft en straks andere voeding krijgt dan gaat het juist beter