34 Reacties
één maand geleden
Een situatie zoals deze is heel ingewikkeld omdat je nog van hem houdt en er misschien ook hele mooie en waardevolle momenten met hem zijn, waar je een hele andere kant van hem ziet. Ook hebben jullie misschien een mooie geschiedenis samen of is er een bepaald soort afhankelijkheid (financieel dan wel fysiek of emotioneel/mentaal), waardoor je aan hem gebonden bent en voelt.
Weggaan zal heel moeilijk zijn en je gaat hem misschien missen en het voelt mogelijk eng om een leven dat je kent achter te laten, maar het is het wel het beste wat je voor jezelf en je kinderen kan doen.
Zo’n man gaat helaas niet veranderen, niet zonder een lang en intensief therapietraject waar hij open voor zou moeten staan. Gun jezelf en de kinderen een rustige, liefdevolle omgeving, weg van hem. Je kan het, en weet dat je ook hierin niet alleen bent. ❤️
één maand geleden
Ik kan echt huilen om je bericht! Sterkte in welke keuze je ook maakt, deze is moeilijk. Maar blijf het meeste van jezelf houden, dat is nodig voor je kind en je verdiend het😘 kies asjeblieft voor een veilige situatie en tot volgende week wachten is echt lang! Je weet nooit wat er dan gebeurd en je vergeeft het jezelf nooit. Stel dat hij je wat aandoet waardoor je niet meer voor je kind kan zorgen. Ik vind het heel knap dat je het zo open durft te delen.
Sterkte lieve mama😘
één maand geleden
Meid ga alsjeblieft zo snel mogelijk bij hem weg. Nu praat je het misschien nog enigszins goed. Maar je bent niet alleen. Het zal alleen maar erger worden en je wil niet dat jou of je kinderen iets overkomt… als je het moeilijk vind vraag dan om hulp. Je bent niet alleen! En hij is het probleem niet jjj! Dus twijfel aub nooit aan jezelf! ❤️
één maand geleden
Toch wil ik nog een keer reageren, omdat dit me zo aan m'n hart gaat. Het is zo ontzettend knap van je dat je dit van je afschrijft en het ook met ons allen deelt! Je hebt voor jezelf de eerste stap gezet door het met ons te delen. Enige nadeel hiervan is dat wij allen je alleen door middel van deze berichten steun kunnen bieden en niet fysiek. Dat vind ik echt jammer, ook omdat je gewoon fysiek iemand moet hebben waar je dit ook mee kunt delen zodat je je niet alleen voelt. Het is te zot voor woorden dat je bang moet zijn voor de consequenties als je dit met iemand zou delen. Het is verdomme je recht om het met iemand te delen. Wat ik heel goed snap is dat je bang bent voor als het aan het licht komt en wat hij je dan aan zal doen. Je familie en vrienden zullen hier zeker wat van vinden en zorgen dat hij zich heel vervelend gaat voelen wat hij bij jou weer fysiek en mentaal gaat uiten. Is er iemand in je directe omgeving die je in vertrouwen kunt nemen zonder dat hij er gelijk mee geconfronteerd wordt? Zoals je ouders? Ben ook benieuwd hoe jong jullie zijn? Mocht je het met je ouders delen, wees dan duidelijk dat je met je kinderen een plek nodig hebt om te wonen zonder deze mishandeling, want dat is het. Misschien dat je tijdelijk tot je zelf wat vindt bij hun zou kunnen wonen, zodat je voor jezelf hulp hebt bij de kleine en je andere dochter en zelf tot rust kunt komen zonder dat je uitgescholden of geslagen wordt. Je geeft aan dat je van hem houdt, maar houdt je van het vertrouwde wat je kent of hou je echt van deze man die je slaat en je zodanig uitscheld waar ik het Spaans benauwd van krijg? Ik hoop dat er iemand is voor jou die fysiek aanwezig kan zijn voor jou. Je neemt je kinderen mee en laat ze daar spelen (,bij je ouders bijvoorbeeld en dan ga jij als hij naar zijn werk is je spullen bij elkaar zoeken).
één maand geleden
Lieve Melodie,
wat ontzettend verdrietig om te lezen wat je allemaal meemaakt. Niemand verdient het om op deze manier behandeld te worden, zeker niet door iemand van wie je houdt. Wat je beschrijft klinkt als een heel pijnlijke en zware situatie, en ik wil je laten weten dat je er niet alleen voor staat.
Misschien kan het helpen om hierover met iemand te praten die je kan ondersteunen, zoals een vertrouwenspersoon of een hulpverlener. Er zijn ook instanties en mensen die er speciaal zijn om je te helpen en samen met jou te kijken naar veilige stappen voor jou en je kinderen. Je verdient liefde, respect, en een veilige omgeving.
Sterkte, en weet dat er mensen zijn die naar je willen luisteren en je willen helpen.
Liefs,
Eliza
één maand geleden
Dit verdien jij niet. Wat ontzettend naar dat je dit moet doormaken, alleen.
Ga alsjeblieft op zoek naar een oplossing voor jou en je kindjes en maak dat je bij hem wegkomt. 🖤
Dat is zwaar en niet makkelijk, over een paar jaar zul je echter dankbaar zijn. Je hebt de mooiste jaren van je leven nog voor je en je verdient echt beter.
Krijg er zo’n naar gevoel van. Ga alsjeblieft weg bij hem.
één maand geleden
Ik lees dit en enige wat ik denk is. Dit verdien jij niet & je kleine & ga alsjeblieft bij hem weg want dit gaat nog erger worden. Zulke mannen veranderen nooit! En bescherm jezelf & je kleine asjeblieft ! Je heb geen man nodig om een kleine op te voeden geloof me 🩵🙏🏼
18 dagen geleden
Lieverd, dit wil je niet.. en nu denk je misschien ik kan dit niet alleen.. maar dit kan je wel alleen! Je bent sterker als dat je denkt. Dit moet je niet willen voor jullie kleintje. Schrijf alle positieve en negatieve dingen op. Als er wat gebeurt wat niet leuk is, stuur dit in een e-mail naar je zelf toe...
Dan ga je nog meer zelf beseffen dat dit niet oké is!
Bespreek dit met jou ouders.
En hopelijk kan je daar terecht!
Je kan dit meid!
Ik heb het zelfde gehad en mijn zoontje is nu 6.. woonde 4 jaar bij mijn moeder (in Haarlem is de huizenmarkt een drama) maar nu heb ik de liefste man ooit en een 2de kindje. Deze kraamtijd was zo mooi..
Kies voor je zelf, als die je nu al zo behandeld gaat het nooit beter worden.