10 Reacties

vorige maand
Lijkt me heel lastig. Het enige wat ik mij zou kunnen bedenken is dat je 100 procent zeker wil weten of je baby allergisch is voor de katten. Ik weet niet of jullie iets van een vakantie gepland hebben of misschien een paar dagen weg gaan. Een allergie zou in principe over moeten gaan zodra je weg bent van het gene waar je allergisch voor bent.
Ik weet wel dat je er over heen kunt groeien, maar hoe lang dit precies duurt weet ik niet.
Verder geen tips sorry lijkt me echt vreselijk. Heb zelf ook drie katten ..

vorige maand
Reactie op anne55
Lijkt me heel lastig. Het enige wat ik mij zou kunnen bedenken is dat je 10 ...
We zijn een midweekje naar landal geweest in januari maar dit betrof een huisdieren huisje met toch wel aardig wat honden haren. Hier hebben we geen verbetering gezien in zijn eczeem toendertijd…

vorige maand
Reactie op AffectieveKristal827007
We zijn een midweekje naar landal geweest in januari maar dit betrof een hu ...
Lastig zeg! Katten kun je ook niet even naar een pension brengen, want de haren en huidschilfers zitten natuurlijk ook overal. Stom dat ze niet gewoon een allergie test kunnen doen. Heeft je kindje geen koemelk allergie?

vorige maand
Ik heb zelf een allergie voor katten (en hooikoorts, huisstofmijt allergie enzo). Ook van kinds af aan al maar het was wel een allergie die opbouwde. Pas als tiener kreeg ik er zoveel last van dat het mn leven beperkte. Toen bleken deze allergieën uit een bloedtest. Het kan dat je kindje allergisch is voor katten, maar volgens mij is dit wel best zeldzaam zo jong ivm dat opbouwen.
Heeft je kindje ook andere klachten zoals vaak verkouden, niezen, loopneus enzo?
Ik zou, om meer zekerheid te hebben, een tijdje weggaan van de vermeende bron, de katten dus. Een huisje boeken ergens waar nooit huisdieren zijn geweest. Of misschien naar ouders of familie. Kijken of het dan wegtrekt.
Eczeem zou ook koemelkallergie kunnen zijn. Als jij dat wel eet, kun je het doorgeven in je borstvoeding. Geitenmelk geeft vaak ook een reactie.

vorige maand
Oh nee dat zou wel heel naar zijn!
Onze beide kids hebben helaas ook eczeem. Koemelk allergie lijkt het niet te zijn, maar is ook nooit op getest.
Onze dochter is nu bijna 2 jaar en 4 maanden en met haar ben ik hier echt heel veel voor bij de huisarts geweest. Ze wilden mij, in eerste instantie, geen hormoonzalf geven want “ze had daar echt te veel plekken voor”. Na een keer of 5 kreeg ik dit gelukkig wel en ook een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Ze was toen 14 maanden en ook daar wilden ze niet testen, want “ze groeit er waarschijnlijk overheen” en “ze moeten gericht op iets kunnen testen”. Dus als je denkt dat het aan tomaten ligt bijv. dan kunnen ze dat testen.
Inmiddels dus een hele tijd verder, en ik heb best wel een aantal keer mijn verdenkingen gehad, maar niks waarvan ik het nu echt “zeker” denk te weten.
Heel veel kindjes hebben blijkbaar eczeem, maar het kan echt zo vervelend zijn. Onze dochter kon soms echt van de jeuk niet slapen.
Uiteindelijk is het advies hier: hormoonzalf smeren als het echt opvlamt en anders altijd vet houden met een goede zalf. Niet te vaak in bad en hopen dat het over gaat 🤞
Succes en hopelijk wordt het snel minder!

vorige maand
Reactie op Smus
Oh nee dat zou wel heel naar zijn!
Onze beide kids hebben helaas ook eczee ...
En welke zalf gebruiken jullie om de huid vettig te houden? Wij hebben eigenlijk al van alles geprobeerd met gemengde resultaten..

vorige maand
Reactie op AffectieveKristal827007
En welke zalf gebruiken jullie om de huid vettig te houden? Wij hebben eige ...
Hebben jullie creme en badolie van Grahams al geprobeerd? Ik was echt sceptisch, hadden ook alles al geprobeerd.. maar nu door deze combi, hypoallergene voeding (Nutramigen) en af en toe zalf vd dokter (Enlidel) is de huisarts eczeem nu heeel rustig.
Vette zalf kan onze dochter echt niet tegen, sluit teveel af en krijgt ze juist opvlamming van.

4 weken geleden
Weet wel dat geitenmelk ook nog steeds sporen van koemelk bevat. Wil je koemelkallergie helemaal uitsluiten dan zou je pepti moeten proberen.
Hier is wel gezegd dat baby’s echt nog te jong zijn om symptomen te tonen van een kattenallergie.
Wil je het zeker weten zou ik idd hetzelfde aanraden als benoemd ‘weekend weg in een huisdiervrije omgeving’.