31 Reacties

11 dagen geleden

Mijn zoon van nu 3 heeft nooit een speen gekregen en duimen doet hij ook niet. 2e zoontje tor nu toe ook geen speen en geen duim. Zou hij gaan duimen heb ik liever dat hij een speen neemt 😅

11 dagen geleden

De kans op duimzuigen is er altijd wel omdat ze op die manier zichzelf zullen proberen te troosten. Verder kan ik je helaas niet helpen

11 dagen geleden

Reactie op KikiVos1

De kans op duimzuigen is er altijd wel omdat ze op die manier zichzelf zull ...
Op zich lijkt een duim me ook wel wat praktischer, want dan hoef je niet steeds de speen terug te doen en kan ze zichzelf inderdaad troosten.

11 dagen geleden

Reactie op Becky96

Mijn zoon van nu 3 heeft nooit een speen gekregen en duimen doet hij ook ni ...
Oeh, dus nooit een speen kan dus wel!

11 dagen geleden

Reactie op AnnieFannie

Oeh, dus nooit een speen kan dus wel!
Ja kan zeker! Ken wel meer kindjes zonder speen en die niet aan het duimen zijn. Voor al bij jezelf blijven en als je kindje er niet om vraagt ook maar niet aan beginnen haha

10 dagen geleden

Onze oudste heeft geen speen gehad en is ook niet gaan duimen! Baby nu heeft wel een speen en ik vind het echt vreselijk, wou dat we er nooit aan waren begonnen 😅 Zou het dus vooral zo houden als ik jou was!

10 dagen geleden

Onze dochter krijgt geen speen. We hebben hier meerdere reden voor. Voornamelijk omdat mijn man en ik het net een kurk vinden die je gebruikt om je kind stil te krijgen.

10 dagen geleden

Ik heb mijn baby ook geen speentje gegeven en daar ben ik heel blij mee, alleen hij weigert nu wel de fles 🙈 geen idee of dat in verband staat met elkaar …

10 dagen geleden

Thanks voor jullie reacties! Als alles goed blijft gaan dus lekker niet aan beginnen 😁👌 We zijn deze week wel begonnen met flesjes oefenen, dat gaat gelukkig wel aardig en ze heeft steeds beter door wat ze moet doen 🤩

10 dagen geleden

Hier is de kleine nu bijna 9 weken en nog steeds geen speen. Zuigt heel soms op zijn handje.

10 dagen geleden

Mijn oudste heeft nooit een tutje gewild. Ze was wel een huilbaby dus wij hebben het wel gemist 🙈 maar na een aantal maanden ging het huilen steeds wat beter. Niet de indruk gehad dat ze eerder mijn borst als tut gebruikte en tot heden geen duimzuigen (bijna 3j intussen), soms zuigt ze een beetje op haar onderlip of knuffel. Dus het kan zeker zonder denk ik 😊 qua taal is ze heel erg voor op de meeste leeftijd genootjes (volgens Cb mede dankzij het niet hebben van een tutje). Als jullie het niet missen zou ik het dus persoonlijk niet aanbieden 😊

10 dagen geleden

Onze dochter van 2 heeft ook nooit een speen gehad, ze had hier zelf geen behoefte aan. Wel geprobeerd bij onrust maar ze heeft hem nooit gepakt. Ze sabbelt bij vermoeidheid of bij het in slaap vallen op haar onderlip. Onze dochter van 6 weken heeft hem soms even nodig om in slaap te vallen. Vaker niet als wel maar dan geven we hem gewoon

10 dagen geleden

Bij mijn eerste niet gedaan, en nu met de tweede (9 weken) ook niet. Beide volledig borstvoeding, en de tweede sabbelt soms op zijn handje als hij honger heeft maar verder niet. Dus ik ben blij dat we het zonder speentje goed redden! De oudste duimt niet en ik verwacht dat het met de tweede ook wel goed komt.

10 dagen geleden

De oudste was direct een duimer.. Speentje wel geprobeerd, maar ze kauwde er alleen maar op 😅 Onze zoon van (morgen) 9 weken probeer ik af en toe de speen te geven (als ik alles geprobeerd heb om hem stil te krijgen), maar hij moet er ook nog niet veel van hebben en duimen doet hij ook nog niet (sabbelt wel soms op zijn vuistje). Ben dus benieuwd! Als ze geen speen “nodig” hebben lijkt het mij handiger om hier dan ook maar niet aan te beginnen! Steeds er ‘s nachts uit moeten om dat ding terug te stoppen lijkt me echt ellendig 🤦‍♀️

10 dagen geleden

Onze dochter wilt geen speen, gaat ervan kokhalzen;) Ze sabbelt graag op onze vingers, wordt ze rustig van. Ze duimt minimaal, ze is echt haar handjes aan het ontdekken

10 dagen geleden

Mijn oudste heeft nooit echt een speen geaccepteerd. Ook nooit gaan duimen. Super fijn nu! Mijn baby van 7 weken is ook niet echt van de speen. Gaat misschien wel duimen. Zou ik stiekem heel schattig vinden

10 dagen geleden

Oudste was echt verknocht aan zn speen. De baby (9 weken) wil er niets van weten tot nu toe maar steekt wel continu zn handjes in zn mond, dus we zullen zien of het een duimer wordt.

10 dagen geleden

Ik heb verschillende soorten / merken spenen geprobeerd maar mijn zoontje wil het liefst zijn eigen duimpje/vuistje in z’n mondje doen. Ik heb het spenen echt wel geprobeerd aan te leren omdat hij veel huilde en veel last had van krampen, maar hij wil vaak geen speen en als hij hem al in zijn mond doet dan spuugt hij hem gauw genoeg weer uit. Zijn eigen duimpje/handje doet hij wel continu in z’n mond en dat vind hij wel fijn.

10 dagen geleden

Niet ieder kind pakt een speen inderdaad, hoeft ook echt niet per se! Onze dochter heeft een vrij grote zuigbehoefte, dus ik kan kiezen tussen een speen geven of een speen ZIJN haha. Ze krijgt volledig borstvoeding maar wil na de voeding vaak nog meer sabbelen, en als ik haar dan laat doorsabbelen aan mijn borst wordt ze heel boos en ongelukkig als er melk uit mn tepel komt, want ze heeft genoeg gegeten. En je kunt geen uren met je pink in haar mond gaan zitten, dus ze krijgt dan een speen. We doen het uiteraard niet altijd, en niet om haar altijd maar stil te krijgen. Maar ondanks dat ik vooraf ook geen speen wilde, was dat toch iets te makkelijk gedacht.

10 dagen geleden

Reactie op Daph90

Niet ieder kind pakt een speen inderdaad, hoeft ook echt niet per se! Onze ...
O dit is herkenbaar! Alleen accepteert hij dan alsnog geen speen 😵‍💫