Hallo allemaal!
Wij hebben hier een kleine baby. Met 10 weken zit deze man op 4250 gram. Er worden dus nog steeds kindjes geboren met hetzelfde gewicht en maatje 50 past nog steeds. We volgen gewoon het -2 lijntje…
Ik merk dat ik soms tegen dingen aan loop die anderen wellicht minder herkennen met een wat grotere/zwaardere baby: dat maakt me wat onzeker maakt ook al maak ik me geen echte zorgen.
- Het consultatiebureau vraagt zich af of hij genoeg drinkt. Ik heb geen idee hoe ik hem meer kan laten drinken… Als hij honger heeft meldt hij zich zeker en hij poept en plast prima.
- Nu na de rota heeft hij al drie dagen zo’n vier poepluiers op een dag. Verder geen last, maar daar wordt hij niet zwaarder van natuurlijk…
- Ik wil graag zwemmen, maar is dat verstandig met zo’n kleintje?
- Luxeprobleem waar veel ouders naar hunkeren: hij slaapt door. Krijgt bij het melden na 20u de laatste voeding en dan naar bed. Om 4u heb ik hem er vanmorgen uitgevist, nog in diepe slaap en wilde doorslapen. Hij màg geen tweede nachtvoeding overslaan van het cb… Hoe doe ik dat handig?
Hopelijk zijn er mama’s die zich hierin (deels) herkennen of zelf ook tegen dingen aanlopen… Kunnen we bij elkaar ons verhaal kwijt!