8 Reacties

20 dagen geleden

Ik zou kijken of je sochtends na de voeding wat kan kolven, vaak is dit het moment waarop je productie het hoogst is en dus ook de meeste kans hebt dat je wat extra kan kolven. Verder hoef je in principe natuurlijk helemaal geen grote voorraad te hebben want zodra je werkt ga je kolven wanneer hij eigenlijk een voeding zou krijgen. Je hebt dus alleen melk nodig voor de eerste dag en daarna geef je de volgende werkdag de melk mee die je hebt gekolfd op de werkdag daarvoor(:

20 dagen geleden

Wat is weinig of wat vind je weinig:)? Ben ook een tijdje terug begonnen en kolf af en toe als ik de deur uitga. Of als ze doorslaapt en niet wakker wordt in de nacht. Bij mij verschilt het nog weleens hoeveel eruit komt

20 dagen geleden

Reactie op JelineB

Wat is weinig of wat vind je weinig:)? Ben ook een tijdje terug begonnen en ...
Word je dan ‘s nachts wakker om te kolven? 😱

20 dagen geleden

Opzich is wat je zegt helemaal niks geks. Het zegt alleen maar dat je super goed bent afgestemd op je baby dat je daarna bijna niks meer kolft. Je zou je productie iets kunnen proberen t everhogen door 1 keer per dag te powerkolven.

20 dagen geleden

Ik gebruik tijdens het voeden een lekschaal (haakaa ladybug) op de andere borst om lekkende melk op te vangen. Daarmee vang ik in 48 uur zo’n 100-120 ml op, waarmee ik dus een voorraadje kan opbouwen zonder extra te kolven. En inderdaad, zodra je aan het werk gaat, kolf je op de momenten dat je kindje drinkt, dus zou je daarmee telkens weer moeten kunnen aanvullen wat je gebruikt.

20 dagen geleden

Om de voorraad op te bouwen kolf ik nu 1x per dag ongeveer een uur nadat ze gedronken heeft of als ik merk dat ik veel melk heb en ze weinig drinkt. Ik kolf nooit helemaal leeg en altijd maar 1 borst. Je weet dat je kleine beetjes bij elkaar kan doen als het dezelfde (koelkast) temperatuur heeft? Je hebt vast wel genoeg hoor als je nu al begint!

20 dagen geleden

Reactie op Anne3621

Ik gebruik tijdens het voeden een lekschaal (haakaa ladybug) op de andere b ...
Ik zou hier wel mee uitkijken, hiermee kan je namelijk overproductie in de hand werken doordat het een licht vacuüm creëert

20 dagen geleden

Reactie op JuffrouwE

Word je dan ‘s nachts wakker om te kolven? 😱
Nee dat niet:) maar m’n dochter slaapt soms wat langer door terwijl ik haar op dat moment live borstvoeding wil geven. Maar heel soms krijgen we haar dan echt niet wakker en dan ga ik maar kolven 😝