6 Reacties
één maand geleden
Als ik heel eerlijk ben kolf ik gewoon wanneer het me uitkomt. Zo heb ik dat ook met de vorige gedaan en nu ook. Afhankelijk van hoe vaak mijn man haar een flesje geeft kolf ik soms niet en soms 2 of 3 keer op een dag. En soms alleen 1 borst als ze alleen 1 borst drinkt en soms allebei. Of als ik merk dat ik mijn dochter per ongeluk 2x achter elkaar dezelfde borst geef (drinkt vaak maar 1 borst compleet leeg) dan kolf ik even de andere leeg zodat ik niet ga lekken of pijn gaat doen. Nu dat mijn dochtertje alweer 6 weken is merk ik geen overproductie meer bij mij.
één maand geleden
Hi, wil je kolven om een voorraadje op te bouwen?
Zelf gebruik ik de haakaa om dit te doen. Ik geef eerst de twee borsten en bij de laatste borst zet ik de haakaa op de eerste borst. Ik vang dan vaak nog wel tussen de 30-50ml op. Na 2/3 momenten heb je dan één voeding die je kunt invriezen.
Ik zie soms ook vrouwen de ene borst geven en dan de andere tegelijkertijd afkolven. Mocht je baby nog niet genoeg hebben gehad aan de ene borst, kun je natuurlijk altijd nog een flesje geven en het overige weer bewaren.
één maand geleden
Jaa is voor voorraadje en oefenen fles.
Haakaa geprobeerd vangt niets op bij mij helaas.
En ik voed vaak maar 1 borst dus als ik dan tegelijk de ander afkolf (wat ik trouwens best lastig vind terwijl aan t voeden ben) dan creëer ik weer overproductie aan de andere kant toch? Ik 🤯🤯🤯
één maand geleden
Ik ben op het advies van mijn beide zussen afgegaan:
Voor je gaat douchen de baby voeden zodat hij/zij met een lekkere volle buik gaat slapen. Dan een lekkere ontspannen douche nemen (door de warmte produceer je meer melk) en onder de douche even de borsten masseren. Na het douchen afkolven (lwartier tot half uur).
Ik doe dit nu een aantal dagen en heb al een klein voorraadje opgebouwd in de vriezer liggen. Ik kolf ongeveer rond de 100 ml af na het douchen. Ik kolf beide borsten in 1x af met de kolf van Medela.
Tips:
- Ontspanning en warmte zorgen voor meer productie.
- wees niet bang voor overproductie. Dit gebeurd niet zo snel en als het gebeurd kun je ook weer rustig afbouwen.
- wees niet te streng voor jezelf! Hoe vaker je kolft hoe beter het gaat.
- van een oude sport BH kun je gemakkelijk een kolfBH maken. Gewoon een gaatje knippen waar je tepel zit en hier de kolf doorheen doen, dan kun je ook ontspannen zitten met kolven.
Bij mij werkte al deze tips heel goed! Succes en je kunt het ❤️
één maand geleden
Reactie op Rosalindem
Jaa is voor voorraadje en oefenen fles.
Haakaa geprobeerd vangt niets op b ...
Zuig je de haakaa wel goed vacuüm? Op het moment dat je kindje aan de andere borst drinkt, dan creërt dit ook een toeschietreflex aan de andere borst en kun je dat opvangen in de haakaa. Het is dus wel echt van belang dat die toeschietreflex er is, anders gaat het met een haakaa niet lukken.
Je zult inderdaad iets meer gaan produceren dan dat je kindje drinkt, maar dat kun je dan opvangen en invriezen. Je hebt ook iets meer nodig, anders kun je nooit een voorraadje opbouwen. En mocht je erg bang zijn voor overproductie, kun je het ook om de dag doen.