6 Reacties
7 dagen geleden
Ik heb ook last van koortslip en ik geef borstvoeding. Ik smeer meteen sudocreme, dat droogt uit. Ik was mijn handen zodra ik m’n zoon aanraak en als die echt overstuur is, met zijn handen slaat en mijn partner niet in de buurt is, doe ik een mondkapje op.
7 dagen geleden
Toevallig heeft mijn partner dit sinds zondag ik heb alle zorg op mij genomen omtrent onze kindje van ruim 11 weken ( wassen voeden verschonen aankleden enz) en als hij hem vast moest houden omdat het niet anders kon waste hij extra zijn handen en hij kwam niet in de buurt van het gezichtje van onze zoon( met zijn gezicht). En alles word extra schoongemaakt in huis zodat de besmetting nihil is. Meer kunnen we niet ondanks dat kreeg hij gister toch een plekje op zijn lip kreeg gelukkig was dit geen koortslip volgens huisarts maar moeten dit strikt in de gaten houden! En de huisarts gaf ook aan dat hij in vervolg beter geen vinger in de mond kan stoppen.
En pas kusjes geven of knuffelen als het plekje helemaal weg is!
7 dagen geleden
Ik had ook een koortslip, zinkzalf om uit te drogen, goed handen wassen, pleister zolang er een blaasje zat, heb toen het blaasje een korstje was nog een pleister gedragen omdat hij hem anders open sloeg met zn handje
7 dagen geleden
Mijn man heeft dit gehad. Gelijk behandeld met speciale zalf toen hij het op voelde komen. Hele tijd handen desinfecteren en wassen voordat hij de baby aanraakte en hem geen kusjes geven. Uiteindelijk heeft de baby het niet gekregen en ging de koortslip gelukkig bij mijn man heel snel weg.
7 dagen geleden
Wij kampen niet met een koortslip, maar mijn bonusdochter van 13 heeft kinderzeer opgelopen op school, daarmee is onze 2,5 jarige besmet geraakt, ik heb nu ook blaasjes op lip en partner, bonusdochter 15 en dochtertje 12+3 nog niet. Fusidinezuur gehad op recept huisarts en dat nu aan het gebruiken en hygiëne heel goed in de gaten houden, Zorgen dat onze zoon niet naar onze dochter gaat en aan haar gaat zitten hoe moeilijk ook. Als de plekken toch uitbreiden dan contact opnemen huisarts en krijgt hij nog een oraal middel om het tegen te gaan.