50 Reacties

één maand geleden

Hoi Ilse, ik ben ook bekend met een baarmoederhals die verkort. Helaas in mijn vorige zwangerschap uiteindelijk volledige bedrust gehad omdat mijn bmm nog maar een lengte van 8mm had. 34mm is echt nog keurig, vaak onder de 25mm moeten ze iets. Ook toen progesteron gehad. Uiteindelijk door de bedrust en progesteron capsules 10 weken m’n zwangerschap kunnen rekken. Dus het helpt zeker. Deze zwangerschap heb ik met 14 weken preventief een cerclage gekregen, naast de progesteron capsules. Wellicht voor jou om in je achterhoofd te houden mocht het toch verder verkorten. Dit kan tot 24 weken geplaatst worden. Hoop voor je natuurlijk dat die extra hormonen voldoende zijn en je kindje gewoon lekker blijft zitten. Mocht je vragen hebben laat maar weten, lieve groetjes

één maand geleden

Hoi Lies, Dat is echt heel kort! dan ben ik nog blij met 34 mm. Ik heb 3 jaar geleden een lissectie gehad en daardoor is die misschien wat korter en moeten ze nu iets doen. ik zit net op de grens zeiden ze. weten ze bij jou waardoor het kwam? nu moet ik iedere 4 weken op controle, dat is ook wel een geruststelling. Ook een geruststelling dat jij nu een 2e zwangerschap hebt, dat dat gewoon kan.

één maand geleden

lisexcisie bedoel ik

één maand geleden

34 mm is toch een mooie lengte Ik zou een korte baarmoedermond hebben grote paniek al voor de zwangerschap En de mijne bleek een mooi lengte te hebben 32 mm niks om zorgen over te maken Wel werd ik nog extra in de gate. Gehouden en dat ding kan groeien onder invloed van hormonen Niemand die mij dat verteld had in de jaren er voor uit eindelijk bij de laatste meting was hij meen ik 54 mm Dus hou moed

één maand geleden

Hier bij 12 weken al maar 26mm niet meer

één maand geleden

Hier ook al verschillende metingen gehad ivm. Een eerdere vroeggeboorte toen was hij 1.7 met 25 wk met platte bedrust en utrogestan kunnen rekken tot 32 wk, nu was hij eerste meting 3.7 daarna 3.2 en toen 3.5 helemaal prima volgens de verloskundige en de 2 gynaecologen die ik heb gehad. Kom je uit Nederland of België? Volgens mij zit daar ook nog wat verschil in de richtlijnen

één maand geleden

Zeker netjes boven de 25mm is allemaal nog keurig volgens de artsen. Dus hou idd moed en hopelijk doen de hormonen gewoon hun werk. Bij mij komt het door een zwakke baarmoedermond. Als het kindje gaat groeien en zwaarder wordt start te vroeg de fase van ontsluiting. Ik hoop nu dus dat de cerclage en de extra hormonen zorgen dat alles mooi dicht en lang blijft. Goed te horen dat ze je goed in de gaten houden en probeer fijn van je zwangerschap te genieten, blijft bijzonder 🥰

één maand geleden

Wat verwarrend al die verschillende richtlijnen, ik heb al 3 metingen gehad, doordat m’n vorige zwangerschap op een extreme vroeggeboorte is uitgekomen.. nu volgens mij al 3x op 35mm en dat zou helemaal keurig zijn!? Ben wel benieuwd of de hormoonpillen veel bijwerkingen hebben? Anders zou ik ze met mijn geschiedenis en dit verhaal bijna gaan opvragen bij de volgende meting 🫣..

één maand geleden

Reactie op Lies013

Zeker netjes boven de 25mm is allemaal nog keurig volgens de artsen. Dus ho ...
Hier zijn veel harde buiken de oorzaak dat hij (te) snel verkort, dus helaas was bij mij een cerclage geen optie want die zou teveel triggeren.. elke zwangerschap is spannend denk ik maar ik vind dit wel next level! elke keer die metingen en toch ook weer veel pijntjes maar bijna op de helft😁

één maand geleden

Reactie op Tessa5894

Wat verwarrend al die verschillende richtlijnen, ik heb al 3 metingen gehad ...
Ja vind het eigenlijk bijna gek dat je ze niet krijgt🙈 ik heb geen bijwerkingen en lees vooral veel goede ervaringen dus ik zou het zeker eens na vragen!

één maand geleden

Reactie op Tessa5894

Wat verwarrend al die verschillende richtlijnen, ik heb al 3 metingen gehad ...
Ik gebruik ze 1x per dag voor het slapen. Je kunt er vermoeid en duizelig van worden maar daar merk ik niks van als ik de nacht in ga en overdag nergens last van. Zou het zeker navragen inderdaad.

één maand geleden

Reactie op Lieve3108

Hier ook al verschillende metingen gehad ivm. Een eerdere vroeggeboorte toe ...
ik kom uit NL. hopelijk blijft het bij mij ook rond die 3 hangen dan lijkt het me prima.

één maand geleden

Toevallig is de mijne gisteren nog gemeten na een spoed bezoekje ivm heftige krampen. Ik zat op 34mm en dat was keurig lang.. wat gek dat er zoveel verschil in zit kwa ziekenhuis/arts?

één maand geleden

Reactie op Tessa5894

Wat verwarrend al die verschillende richtlijnen, ik heb al 3 metingen gehad ...
Ik ben met de eerste met 27+2 bevallen. Dit was nu direct een indicatie voor progesteron vanaf 16 tot 36 weken. Ik krijg vanaf 18 weken metingen bij de gyn.

één maand geleden

Reactie op Tessa5894

Wat verwarrend al die verschillende richtlijnen, ik heb al 3 metingen gehad ...
https://podcastprematuur.nl/podcast/seizoen-1/ aflevering 14 gaat een deel over het gebruik hiervan. Ik vond dit een hele informatieve aflevering.

één maand geleden

Reactie op Lieve3108

Hier zijn veel harde buiken de oorzaak dat hij (te) snel verkort, dus helaa ...
Hier het zelfde! Vind het ook heel spannend , twee vorige vroeggeboortes op 29 en 32 weken , maar toen bij 20 weken nog een baarmoedermond van 38mm en 36mm. Nu dus bij 12 weken al "maar" 2,6mm dus net boven de alarm grens. Benieuwd wat de rest van de zwangerschap gaat geven

één maand geleden

Ik word volgende week ook geopereerd ben nou 15weken ik krijg een cerclage ben bang..

één maand geleden

Reactie op momofpremies

Hier het zelfde! Vind het ook heel spannend , twee vorige vroeggeboortes op ...
heb je bij je vorige zwangerschappen progesteron gebruikt? hoop dat het deze zwangerschap goed uitpakt voor je!

één maand geleden

Reactie op helloooxx

Ik word volgende week ook geopereerd ben nou 15weken ik krijg een cerclage ...
wat vervelend! hoeveel mm is je baarmoedermond nu? sterkte!

één maand geleden

Dit is me eerste zwangerschap en ze willen meteen bij mij de cerclage plaatsen omdat mijn oma,tante en moeder dit vaak hebben meegemaakt. Dokter zei meteen oh lijkt wel erfelijk bij jullie!