26 Reacties
één maand geleden
Bij krampjes zie je erg het ongemak, zoals met de beentjes trappelen.
Ik zie dat je een speen gebruikt. Veel babys happen de speen dan anders aan als ze honger hebben. Ze schudden dan meer met hun hoofdje en zijn een beetje zoekend. Ook laten ze de speen sneller uit de mond vallen. De huil van honger is vaak meer "piepend". Laat je kleine na 3 min drinken maar eens stoppen met drinken. Dan hoor je het huiltje goed 😉
één maand geleden
Voorafgaand aan huilen om honger gaan er meestal een aantal signalen aan vooraf, denk aan smakken, tong uitsteken, happen in de lucht. Mijn kleintje gaat pas huilen als het te lang duurt, meestal zijn we het al voor. Het huilen bij krampjes komt hier uit het niets, maar meestal tijdens of na een voeding en is dan ook een ander soort huil met daarnaast ook rood hoofd, overstekken, trappen, hoofd en weer schudden enzo. Maar ik geef borstvoeding en bij beide helpt het om de borst aan te bieden (dan wel voor eten, danwel voor troost). Kan me voorstellen dat dat bij fles anders is.
één maand geleden
Reactie op Mommytobe1008
Bij krampjes zie je erg het ongemak, zoals met de beentjes trappelen.
Ik z ...
Ja dat schudden zag ik net inderdaad ook, denk dat dit een hele goede tip is!
één maand geleden
Hier werkt het om even zachtjes met een vinger op zijn bovenlip of naast zijn mondhoeken te tikken. Als hij er dan naar probeert te happen, dan is het bijna altijd honger. Bij krampjes doet hij dat niet. Ik weet niet of dat bij alle baby's zo werkt, maar bij mijn dochter was dat ook zo.
één maand geleden
Onze dochter heeft een heel duidelijk hongersignaal; sabbelen op haar handjes. Daarnaast rond zoeken etc. Krampen zien we heel duidelijk aan dat het in vlagen komt en ze dan helemaal rood wordt, gaat overstrekken en trappen met de benen. Tussendoor is ze dus opeens heel rustig en dan komt het weer. Net weeen die op en af gaan zeg maar haha. Hier werkt de fles soms trouwens wel soms even tegen krampjes, maar dat doen we alleen als het bijna weer tijd is of als ze bij de vorige voeding weinig heeft gedronken omdat we niet willen dat ze teveel drinkt (ze is echt een mini) omdat dat de krampjes ook weer erger kunnen maken.
één maand geleden
bij mijn dochtertje doen we onze pink eerst langs haar mondje, als ze dan heel erg gaat bewegen met haar hoofd en uiteindelijk gaat zuiden op onze pink weten we dat ze honger heeft. Zo niet zijn het krampjes . Die babytaal helpt bij ons echt totaal niet want ik hoor echt nooit een "neh" gehuild bij haar
één maand geleden
Reactie op Mamama811
Hier werkt het om even zachtjes met een vinger op zijn bovenlip of naast zi ...
Hier wil ze ook graag zuigen bij kramp. Ik bied de pink aan en als ze die niet hoeft, is het juist honger.
Lastig hè, elk kindje is weer anders.. het blijft een beetje aanmodderen en uitproberen soms
één maand geleden
Mijn kleine vandaag wou alleen maar aan de borst, heel erg huilerig en nauwelijks geslapen, als ik dan denk dat ze net in slaap is gevallen wordt ze weer krijsend wakker, ze is erg ongeduldig en word snel rood van het krijsen, ze wilt dan ook gelijk een speentje of aan de borst, maar na dat ik haar ben gaan voeden en ze niet meer wilt word ze weer krijsend wakker en het enige wat haar troost is de borst of speentje, ook trekt ze met haar benen omhoog en merk ik dat ze probeert te poepen/puffen maar dit niet lukt waardoor ze weer huilt, is dit dan krampjes of is dit een of andere regeldagen?