26 Reacties
één maand geleden
Als je kindje een vuistje heeft heeft hij/zij trek. Sabbelt hij/zij op het vuistje heeft het ook trek, maar dit kan hij/zij ook dien als hij/zij zoch ongemakkelijk voelt.
Je kunt je baby ook gebaren taal aan leren. Ons zoontje van 10.3 wkn kan ons doormiddel van had gebaren al aangeven dat hij trek heeft.
Veel kijken naar je kleine spruit. Zo ben ik er ook achter wel hoofdje hij trekt en welke hand gebaren hij doet als hij n boertje moet laten.
één maand geleden
Hier is t verschil tussen krampjes en honger heel duidelijk te horen. Honger is hier n heel constant en zeurderig huiltje. Terwijl krampjes echt krijsen is😅dat gaat ook door merg en been
één maand geleden
Reactie op GeestigeBeuk348443
Mijn kleine vandaag wou alleen maar aan de borst, heel erg huilerig en nauw ...
Krampjes! Dan zijn ze echt een beetje wanhopig, en je ziet het ook aan het trappelen met de beentjes en het duwen/kreunen. Het lastige hieraan is dat ze dan willen drinken als troost, en dat is verwarrend. Bovendien zorgt veel melk weer voor meer krampjes…. Het is lastig. Maar wat je kunt proberen is de lege borst aan te bieden als ze vrij snel na de voeding weer wil drinken en je denkt dat het krampjes zijn. Krampen komen ook vrij snel na de voeding. Tenzij ze bijv een uur op je borst hebben liggen slapen en de krampjes pas gevoeld worden als je de baby eraf haalt en bijv het buikje strekt. Dan kan bet ook later komen. Ik zou eens proberen te kijken of een lege(re) borst helpt. Hier helaas aanhoudende krampjes dus veel ermee bezig.
één maand geleden
Reactie op NikkiFloor
Als je kindje een vuistje heeft heeft hij/zij trek. Sabbelt hij/zij op het ...
Ik las toevallig over de handgebaren, ik ga er eens naar kijken.