11 Reacties

10 dagen geleden

sudocreme smeren en even laten nakijken bij huisarts of consultatiebureau of er niet een schimmeltje overheen zit. dan miconazol zalfje halen bij de kruidvat tegen schimmel, is het zo weg. :)

10 dagen geleden

Bepanthen werkte hier goed, beter dan sudocrem

10 dagen geleden

Even zonder luier! Lekker laten luchten op een doek of kleedje bij iedere wakkertijd.

10 dagen geleden

Inderdaad eerst even laten checken bij de huisarts of cb. Die van mij had geen schimmel, en ik heb het volgende gedaan: Na elke poepluier sudocreme en daaroverheen talkpoeder Zo snel mogelijk verschonen als je denkt dat baby gepoept heeft. Water wipes van de kruidvat gaan gebruiken in plaats van billendoekjes van pampers. Het is nu helemaal weg.

10 dagen geleden

ohja, en na elke verschoon beurt een flinke laag sudocreme erop zodat het niet gaat prikken als ze plast. (dit advies had ik van de cb arts)

10 dagen geleden

Weleda zalf met calendula werkt hier top!

10 dagen geleden

Geen idee of het bij je past. Maar sinds wij wasbare luiers hebben (met bamboo inlegvellen), geen luieruitslag meer. Wij waren overgestapt toen hij ook enorm rode uitslag had en na twee dagen was het helemaal weg. Daarnaast gebruiken we de billendoekjes van pampers met calendula.

10 dagen geleden

Wij hadden verschillende zalfjes geprobeerd, o.a. naïf en sudocreme. Maar het bleef aan houden. We zijn naar de huisarts gegaan en er bleek een schimmel bij te zitten. Dus gesmeerd met Miconazol. Bij ons werkte het verder om zoveel mogelijk te luchten; iedere luier wissel 5-10 minuten en daarnaast nog 1x per dag een uurtje. Elke luier wissel insmeren met Weleda billenzalf met calendula. En schoonmaken met een hydrofielwashandje met water ipv de billendoekjes. En heeeeel vaak verschonen zodat hij zo min mogelijk in een vieze of natte luier lag. Ik vond dit alles best wel intensief, maar het was het mee 100% waard. Hij is er nu van af. We smeren nog steeds na elke luier de Weleda billenzalf :)

8 dagen geleden

Ik zweer bij luiercreme van hemnature. Wel wat duurder, maar drie keer smeren en het verdwijnt. Helpt zelfs bij spruw

8 dagen geleden

Dankjewel! Was begonnen met bepanthen, maar op de een of andere manier werd het zelfs erger. Nou sinds gister begonnen met Weleda billenzalf en idd vaker luier verschonen en eerst schoonmaken met hydrofiel en water en erna laten luchten. Het is enorm verbeterd maar ze blijft nog huilen. Hopelijk trekt het snel weg.

8 dagen geleden

Hier heeft ons meisje ook last van gehad, tot bloedend aan toe, zo sneu.. 😪 Wat hier heeft geholpen: - Geen billendoekjes meer gebruiken, maar een hydrofiel washandje vochtig maken en daar de billen goed mee schoonmaken - Daarna de billetjes voorzichtig droogdeppen met weer een hydrofiel washandje en een paar minuten laten luchten (wij deden er dan vaak zo'n puppy matje onder voor ongelukjes - Vervolgens de billenzalf van Weleda (royaal!) aanbrengen en de pamper weer aan (zie dat je de billenzalf van Weleda ook al gebruikt). Af en toe deed ik ook een dikke laag sudocreme (vaak voor de nacht), zodat vooral de poep niet aan de huid ging plakken. De overige keren smeerde ik dus royaal met de Weleda billenzalf. Na een week waren we er vanaf en we hebben er daarna nooit weer last van gehad gelukkig 😊