24 Reacties

één maand geleden

Hier hetzelfde met darmkrampjes. Voornamelijk in de avond tussen 7 en 12 ontroostbaar, niet diep in slaap kunnen vallen en niet in bed gelegd willen worden. Tegen ons wordt er ook gezegd dat het na 8 zal verminderen… wij hebben ook van alles geprobeerd, overgestapt naar geitenmelk maar ook dit leek geen baat te hebben. Helaas geen tip, maar wel zelfde ervaring!!

één maand geleden

Reactie op mer1234

Hier hetzelfde met darmkrampjes. Voornamelijk in de avond tussen 7 en 12 on ...
Ik lees op internet veel dat als ze allergisch zijn voor koemelkallergie, dat ze dit dan ook zijn voor geitenmelk. Een hypoallergene voeding zou dan wel kunnen werken bij een allergie. Misschien dat dat voor jullie een optie is. Ik kreeg ook van iemand een ervaring te horen, daar was soja melk poeder de oplossing. Dat was alleen via de apotheek te krijgen werd mij verteld. Ik kan er op internet alleen eigenlijk echt wat over vinden voor jonge baby's. Dus wij gaan daar ook nog even over informeren bij het consultatiebureau. En wellicht een allergietest via de huisarts.

één maand geleden

Welke voeding gaf je voor de darmkrampen? Ik geef nu hero nutrasence comfort + AR is voor krampen , spugen en moeizame ontlasting. Hier gaat hij heel goed op en niet gemixt gelijk overgestapt , 1 dagje last en nu heel ander kind. Veel tussendoor laten boeren en recht op houden.

één maand geleden

Reactie op Noiyah

Welke voeding gaf je voor de darmkrampen? Ik geef nu hero nutrasence comfor ...
Ook doen waar je je goed bij voelt hoor ! Consultatiebureau zei ook niet over te stappen toch gedaan en heel ander kindje.

één maand geleden

helaas zit ik in het zelfde situatie mijn dochter huilt en krijs hele dag en savonds de piek van 20:00 tot 22:00. van alles al geprobeert dinsdag na de kinderarts

één maand geleden

Ik geef zelf borstvoeding en eerder ook gedaan, dus helaas qua kunstvoeding zelf geen ervaring. Maar jaren terug is mijn nichtje ook bevallen en die hebben werkelijk 4 maanden lang hetzelfde gehad. Het was zelfs zo erg dat als we daar een uurtje op bezoek waren geweest, we blij waren dat we buiten stonden. Het huilen van de kleine was zo intens. Zij had toen ook van alles geprobeerd en heel toevallig tipte iemand haar toen ook over koemelk allergie en voeding die alleen bij de apotheek te krijgen was. Bij de apotheek hadden ze toen ook gezegd van beter wacht je ermee tot verwijzing vd huisarts, zodat het vergoed zou worden. Maar dat kon haar echt niks schelen. Dat was voor hun een keerpunt. Na 1 voeding merkte zij al 100% verschil. Ik denk echt dat dat de moeite waard is om te proberen. Moet er niet aan denken dat mijn kind de hele dag door zo zou krijsen/huilen. Dat breekt je echt op en voel je je machteloos. Hij is er nu inmiddels overheen gegroeid hoor, maar die 4 maanden waren echt hels.

één maand geleden

Reactie op Noiyah

Welke voeding gaf je voor de darmkrampen? Ik geef nu hero nutrasence comfor ...
Wij gaven de extra care van Kruidvat, inderdaad ook tegen krampjes en moeizame ontlasting. Wij kregen van het consultatiebureau het advies om deze eerst 50/50 te mengen omdat de voeding anders opeens te dik was voor haar. Wij voeden haar inderdaad ook al rechtop en de voeding vaak in delen door tussendoor vaak te laten boeren

één maand geleden

Reactie op Zühal

Ik geef zelf borstvoeding en eerder ook gedaan, dus helaas qua kunstvoeding ...
Het krijsen gaat echt door merg en been, dus breekt ons ook echt op inderdaad. Wij gaan morgen ook direct contact opnemen met de huisarts om te kijken wat we met de voeding kunnen doen. Aangezien we wel goede dingen horen over de voeding die via de apotheek te krijgen is. Bedankt voor het delen van je ervaring!

één maand geleden

Krijsen na voeding was bij ons wel echt reflux. Rest van de dag kwam vaak nog melk omhoog of zuur en dit deed dan ook weer pijn en hoorde we haar kreunen. Te veel switchen tussen voedingen is inderdaad niet goed, maar je zou al reflux regels kunnen toepassen.

één maand geleden

Reactie op Vlindertje92

Wij gaven de extra care van Kruidvat, inderdaad ook tegen krampjes en moeiz ...
Hoe is haar ontlasting? Is die gewoon in orde ?

één maand geleden

Reactie op Noiyah

Hoe is haar ontlasting? Is die gewoon in orde ?
Haar ontlasting is gewoon normaal. Hebben ook niet het idee dat ze daar moeite/pijn van heeft. We gaven de voeding echt alleen tegen de krampjes.

één maand geleden

Reactie op Vlindertje92

Haar ontlasting is gewoon normaal. Hebben ook niet het idee dat ze daar moe ...
Nee denk dan inderdaad dat het geen krampjes zijn. Zou toch je gevoel volgen .

één maand geleden

Reactie op Lauw1993

Krijsen na voeding was bij ons wel echt reflux. Rest van de dag kwam vaak n ...
Ze spuugt zelden en als het gebeurd is het echt minimaal. We horen het haar vaak na de voeding ook weer wegslikken. En inderdaad het kreunen. We voeden haar al rechtop, laten haar tussendoor boeren en houden haar na de voeding ook nog een tijd rechtop. We hebben ook al een reflux matrasverhoger voor in haar bedje.

één maand geleden

Bij de etos kan je pepti voeding kopen. Hierbij zijn de koemelkeiwitten in kleinere stukjes geknipt. Werkt hier heel goed. Ik ben in 1x gewisseld van voeding. Na 1 mnd zelf betaalt te hebben, krijgen wij dit nu via de verzekering vergoed na een provocatietest. Dit was wel in overleg met t cb

één maand geleden

Onze oudste dochter had dit ook! Na de eerste week begon zij non stop te huilen in de middag, avond en nacht. Een hele aardige mevrouw van het cb zag dit toen wij op consult waren, zij heeft ons doorverwezen naar de kinderarts. Hier bleek dat zij verborgen reflux had. Ze spuugde zelden, maar er kwam regelmatig maagzuur omhoog wat wij hoorde weg slikken. Wij zijn begonnen met jbpm toevoegen aan haar voeding. Echter was zij door al het huilen zo oververmoeid geraakt, dat zij slecht begon te drinken en het huilen niet minder werd. Na 6 weken trokken wij het niet meer en is zij opgenomen in het ziekenhuis. Hier doorgegaan met het toevoegen van jbpm ( zoektocht naar de juiste hoeveelheid) en haar weer tot rust laten komen. Het indikken van de voeding heeft bij ons enorm geholpen en haar wieg flink schuin zetten ( echt flink schuin deden ze in het ziekenhuis). Ook hebben we haar vanaf die tijd ingebakerd ( advies zkh) en dit hielp ook! Helaas wel krampjes weer van de jbpm, maar dit ging al snel goed. Nu bij ons zoontje (7 weken) precies hetzelfde en zijn wij in week twee gestart met jbpm, schuin leggen, half uur rechtop na de voeding en direct onder controle gekregen. Nu heel tevreden mannetje!

één maand geleden

Reactie op Kaylee07

Onze oudste dochter had dit ook! Na de eerste week begon zij non stop te hu ...
Wij gaven dit in combinatie met nutrilon omneo voor krampjes, 1 afstreken schepje jbpm op 100 cc voeding

één maand geleden

Ik zou eerder adviseren om naar een kinderarts te gaan dan zelf van alles te proberen. Ons kindje krijste ook na elke voeding en bleek koemelk allergie en verbogen reflux te hebben. Je kan inderdaad verknipte voeding kopen, maar ons kindje kon ook niet tegen de verknipte voeding. Dus dan moet je toch echt speciale dieet voeding krijgen. En die kun je niet zo kopen (of is heel duur) dus ik zou je kindje laten onderzoeken. Het is tenslotte niet normaal om na elke voeding te krijsen.

één maand geleden

Zoals ik het lees lijkt je kindje veel last te hebben van de verborgen reflux. Vooral ook omdat je schrijft dat het na de voeding komt opzetten. Ik weet niet welke voeding je gebruikt en dat ze het afraden over te stappen, maar ik zou echt gaan nadenken over anti reflux voeding. Veel rechtop houden, rond bij kop en kont vasthouden, bedje verhogen, kinderwagen verhogen. Daarnaast starten met sab simplex tegen de krampen en een strak schema aanhouden mbt slapen. Een oververmoeid kind kan ook heel hard huilen. Succes en sterkte!

één maand geleden

Reactie op anne55

Ik zou eerder adviseren om naar een kinderarts te gaan dan zelf van alles t ...
Ik sluit me hier volledig bij aan. Ik hoor en lees veeeel te vaak dat het CB je afwimpelt, maar wat jij omschrijft is níét normaal of gemiddeld en hoef je niet mee te blijven struggelen! Ga naar de huisarts (ik lees dat je dat al gaat doen) en laat je niet wegsturen met slappe adviezen. Sta erop dat je wordt doorverwezen en geholpen! Laat merken hoe wanhopig je bent. Dat klinkt misschien stom maar ouders worden echt te vaak weggezet als onzeker en het zal wel meevallen etc. Vecht ervoor dat jullie gehoord worden 🤗 en hang in there, het wordt beter! 🍀

één maand geleden

Oh en met koemelk allergie kan je kindje even goed bijkomen. Mijn zoontje van 7 weken weegt inmiddels al 6,4 kilo en kan totaal niet tegen koemelk. Hij heeft pas sinds 1,5 week koemelk vrije melk. Dus dat je kindje niet goed bij zou moeten komen dan is onzin. Volg je eigen gevoel.