Hoi mama's!
Graag vraag ik jullie advies en/of ervaringen.
Mijn dochtertje van 6 weken huilt al ongeveer 5 weken lang bijna non-stop. We geven haar flesvoeding en ongeveer een half uur daarna beginnen bij haar de darmkrampjes. Vaak doen we haar dan in de draagzak, deze houding vind ze dan erg fijn, en mijn lichaamswarmte tegen haar buik aan werkt dan ook heel goed en nemen de krampjes al heel snel af. Dan hebben we weer even een vrolijke en relaxte baby.
Vaak na een kwartier tot half uur een vrolijke baby, slaat het opeens om in ontroostbaar krijsen. Werkelijk niks werkt om haar ook maar iets rustiger te krijgen. De enige optie is om haar zichzelf in slaap te laten krijsen, soms duurt dit wel tot 2,5 uur.
Wij waren bezig met de overstap te maken op voeding tegen darmkrampjes (mixte deze 50/50 met haar standaard voeding), alleen reageerde haar huid hier heel slecht op. Op aanraden van een osteopaat zijn wij toen weer terug overgestapt op de oude voeding, om te kijken of het daadwerkelijk door de voeding kwam.
Ook laat zij veel symptomen zien van verborgen reflux. We hebben al meerdere malen contact gehad met het consultatiebureau, maar zij raden het af om nu weer van voeding over te stappen omdat dit in korte tijd al geprobeerd is.
Ze zeggen ook dat het geen koemelkallergie is, omdat ze wek gewoon aankomt. Maar daar hebben wij onze twijfels over. Volgens ons is dit ook zeker een mogelijkheid, omdat ze ook veel symptomen hiervan vertoont.
Het consultatiebureau blijft alles eigenlijk afschuiven op darmkrampjes, en dat nu tussen de 6-8 weken de piek is, en wij de tijd eigenlijk maar uit moeten zitten.
Wij zitten ondertussen met de handen in het haar omdat we het zelf ook niet meer weten en zelf ook helemaal uitgeput zijn.
Kunnen jullie meedenken of eventueel advies/ervaringen delen?