13 Reacties

7 dagen geleden

Borstvoeding is volgens mij lichter verteerbaar dus kan het wel zijn dat je baby daardoor vaker komt en minder lang ertussen laat, maar elke baby is anders en het wil niet zeggen dat als je gedeeltelijk KV gaat geven dat je baby langer gaat slapen. Bij mijn eerste ging ik na 9 maanden over op KV, en toen bleef hij nog zeker 2 maanden iedere nacht om een fles vragen, dus bij ons maakte het toen geen verschil

7 dagen geleden

Geen idee of dat klopt, mijn oudste kreeg ook alleen borst en sliep door bij ongeveer 9 weken dus volg je eigen gevoel. Mijn mini nu slaapt in de nacht 7 uren bij kunstvoeding.

7 dagen geleden

Nou, volg je eigen. Ik had dat namelijk niet, mijn eerste zoontje kreeg bv en kv en kwam elke 3 uur. Ook in de nacht en het leek of hij onverzadigbaar was. Mijn dochter nu krijgt alleen maar BV en slaapt van 22.00 tot 5.00, het zegt dus niks. Mijn dochter drinkt overdag zich helemaal vol, dan komt ze elke 2 uur.. maar dat vind ik juist totaal niet erg want ze slaapt juist de nacht zo goed! Dus daar sleutel ik niet aan. Je moet echt doen wat voor jou goed voelt! Ik zou overdag dan niet te lang tussen de voedingen laten waardoor ze zich misschien ook vol drinkt? En er dan in de nacht langer tussen laat

7 dagen geleden

Ik geef kunstvoeding en mijn zoontje slaapt vanaf 6 weken door van 23.00 tot 7.00. Maar of dat door de kunstvoeding komt weet ik natuurlijk niet🙈

7 dagen geleden

Nee is een mythe, Google maar. Sommige kindjes slapen nou eenmaal langer aan één stuk dan anderen. Bij mijn oudste heb ik er ook wel eens mee geëxperimenteerd en fles of borstvoeding als laatste voeding maakte echt niet uit. Ook getwijfeld aan mijn productie in de avonden dus flesje gekolfde melk gegeven. Hij dronk minder cc borstvoeding uit de fles dan kv. Je doet het goed mama, laat je niet gek maken door anderen en doe waar jij je goed bij voelt.

7 dagen geleden

Is een mythe. De voeding is inderdaad zwaarder maar kindjes worden om allerlei redenen wel of niet wakker. Lekker doen wat goed voelt voor jou.

7 dagen geleden

Mijn dochter krijgt volledig borstvoeding en slaapt soms 8 uur door in de nacht.. van kunstvoeding krijgen ze vaak juist last van krampjes en spugen(mijn ervaring) dus zou lekker op de borstvoeding blijven!

7 dagen geleden

Mijn tweede kreeg gelijk de fles maar die sliep pas door toen die 3 jaar was 🙊 zegt echt niks wat voor voeding een baby krijgt :)

7 dagen geleden

Volgens mij is het een mythe. Mijn zoontje van 10 weken krijgt volledig borstvoeding op verzoek. Hij slaapt sinds een week van 20.00 tot 7.30 door. Dus als jouw borstvoeding goed loopt zou ik daar lekker mee doorgaan.

7 dagen geleden

Reactie op ZonovergotenMaan681968

Volgens mij is het een mythe. Mijn zoontje van 10 weken krijgt volledig bo ...
Heerlijk zeg! Mijn oudste (2 jaar) heeft altijd de fles gekregen en dat nog nooit gedaan 😂

7 dagen geleden

Dank jullie wel!! Pff als je soms dingen vaak genoeg te horen krijgt, ga je aan jezelf twijfelen natuurlijk.

4 dagen geleden

Ik heb 3 dochters en dit is ook mijn ervaring.. ik gaf vanaf het begin gecombineerde voeding omdat ik ondanks verschillende pogingen niet genoeg bv had.. maar daarbij is ieder kindje anders en weet jij wat het beste is voor jouw kindje!, dus doe wat goed voelt 😍

4 dagen geleden

Het is niet zeker dat jouw kind opeens gaat doorslapen wanneer hij/zij kv krijgt, wel is het bekend dat kv iets zwaarder te verteren is. En bij kunstvoeding is het ‘normaal’ om grotere hoeveelheden ineens te geven. Dat is overigens niet perse voordelig voor je baby, maar meer in het voordeel voor ouders. Nachtvoedingen zijn heel normaal, en zelfs goed voor de hersenontwikkeling. Waarom ‘moeten’ baby’s altijd maar doorslapen?