Zijn er meer dames die laatste bloed hebben laten prikken en bij wie bleek dat ze laag ferritine gehalte hebben?
Bij mij is er iets misgegaan waardoor we nu nog niet weten wat mijn Hb waarde is. Daarvoor moet ik komende dinsdag opnieuw laten prikken.maar ferritine was 8, wat echt behoorlijk laag is.
De vk vond er niet echt iets van, zolang ze de Hb niet weet. Maar omdat dit zo laag is wilde ze wel dat ik absoluut nog opnieuw liet prikken voor die Hb.
Maar ik maak me wel zorgen. Afgelopen maart was mijn ferritine 23. Ik vermoed nu dat ik standaard al vrij laag zit dus. Normale waardes voor een vrouw zijn (als ik goed heb onthouden) tussen de 20 en 100.
In oktober had ik een miskraam en daarna was mijn ferritine 6. Dat was dus na heel veel bloedverlies... En nu zonder duidelijke reden zit ik weer bijna zo laag.
Ik voel me de hele zwangerschap ook al erg moe. Nu slaap ik door mijn peuter ook slecht dus dat helpt niet mee. Maar vraag me wel of of die lage waardes ook een rol spelen. Vooral omdat ik ook merk dat ik me soms veel extremer vermoeid voel dan ik normaal zou verwachten, met de nachten die we hebben. Die zijn niet top maar we hebben erger meegemaakt. En toch ga ik er soms volledig aan onderdoor... Ik kan er vooral heel erg emotioneel bij worden, door de vermoeidheid.
Herkent iemand dit? En wat was de reactie van jouw verloskundige op die lage waardes?
Ik twijfel een beetje of het zinvol zou zijn om dit toch ook even met de huisarts te bespreken.