6 Reacties
12 dagen geleden
Goedemorgen,
Hier krijgt onze dochter, als het zo uitkomt, 5 voedingen per dag, maar soms ook 4. Ik voedt haar op verzoek (bv), maar als ze tekort komt zorg ik er wel voor dat ze die voeding krijgt en wek ik haar. Maar ze doet het erg goed en slaapt hele nacht al door. Dit deed ze al vrij vlot. Ze slaapt zelfs uit net als onze zoon dat die toen nog zo klein was. Ze vraagt de nachten ook al een tijd geen voeding meer. Ze is morgen 12 weken. Als je dus niet aan de voedingen komt die ze nodig heeft kun je haar wekken en anders zelf laten komen. Als ze honger zou hebben dan komt ze echt wel, dus geen zorgen. Jullie bepalen zelf wat goed voelt en als dat om 23:00 laatste fles is, dan moet je die vooral geven. En als ze slaapt en je denkt lekker laten is ook goed. Ze gaat vanzelf ook nachten doorslapen.
12 dagen geleden
Mijn zoon is nu 10 weken. Hij krijgt 5 voedingen per dag om de 4 uur. Hij krijgt om 12 uur snachts de laatste fles en slaapt dan door tot de volgende fles en dat is om 08uur.
11 dagen geleden
Je kunt het gewoon proberen. Wij voeden op verzoek maar verschonen hem nog voordat we naar bed gaan (en doen dan meteen zn slaapzak aan). Meestal wordt ie dan nog even half wakker en proberen we een fles te geven. Als ie die pakt, mooi meegenomen. Als niet, ook geen probleem, dan leg ik hem lekker in zn bedje. Hij komt meestal inderdaad wat later voor de volgende fles als ie 'm om 23:00 uur wel gedronken heeft.
10 dagen geleden
Ik lees even mee, wij zitten met hetzelfde.
Wij geven om 19.30 de fles en leggen haar dan in bed. Om 22.30/23.00 maakt mijn vriend haar wakker om een fles te geven, daarna komt ze ongeveer om 4.00 uur (moet rond 3.00 uur nog even een speentje geven maar slaapt daarna tot 4.00)
Laatst hebben we de voeding van 23.00 overgeslagen om te experimenteren, maar toen kwam ze om 01.00 en 05.00 uur. Dat vond ik toch wel rottijden om uit bed te gaan, je bent dan net in je diepe slaap. Dan maar liever 1 keer eruit om 4.00 uur.
Dus ook in dubio wat beter is om uiteindelijk haar te laten doorslapen, de avond fles eraf of juist de nachtvoeding rekken/er af halen?
10 dagen geleden
Ik volg even. Ons zoontje is nu 7 weken en sinds een paar dagen leggen we hem om een uurtje of 19/20 in bedje na de voeding. Hij slaapt dan tot ongeveer 2 uur, al heel knap! Maar na deze voeding komt hij vaak weer rond 5/6 dus er zijn dan 2 momenten per nacht dat ik eruit moet. Na de fles van 5/6 slaapt hij nog maar heel eventjes en wil hij rond 7 uur wel echt uit bedje en wordt hij onrustig.
Ik hoop dat hij langzaam maar zeker gaat doorslapen van 19/20 tot 4/5 zodat we maar 1 voedingsmoment hebben, maar ik weet niet of we hier nu goed aan doen op deze manier. Benieuwd naar alle ervaringen!
10 dagen geleden
Bij ons is het ritme zo dat we een fles geven rond 21:30, waar hij zelf komt rond 4:00 en dan doorslaapt tot 7/8 (ik maak hem altijd wakker rond 7:30 als het nodig is om in ritme te blijven). Dus de eerste ruk is het langste, maar hij heeft echt nog een nacht fles nodig (bijna 8 weken, maar prematuur dus nog wat aan de kleine kant). Wellicht dat een idee om uit te proberen? Wij gaan op een gegeven moment proberen naar voedingen te gaan rond 23:00 en dan proberen door te slapen naar 6:30/7:00.