14 Reacties

één maand geleden

34+4* 😂

één maand geleden

Ik merk dat langere stukken lopen pijn geeft aan mijn banden.. vind dit dus ook lastig want lopen is eigenlijk de fijnste beweging vind ik. Ben zelf echt geen sporter. Weet wel dat het niet perse conditie is. Je wordt ook gewoon sneller moe en buiten adem etc door de druk tegen je longen. Ik ga denk ik gewoon lekker genieten de laatste weken en er niet al te veel over inzitten 😬 misschien is yoga een optie? Kan je wel lekker je spieren rekken

één maand geleden

Ik sport met andere zwangere. Speciale trainingen, super fijn.

één maand geleden

Reactie op Marr_

Ik merk dat langere stukken lopen pijn geeft aan mijn banden.. vind dit dus ...
Ik ben ook niet zo'n sporter. Lopen is niet fijn voor m'n bekken. Fietsen gaat beter en zwemmen kan ook maar daar zijn weinig opties in s avonds (en overdag gaat niet makkelijk ivm peuter). Ik zal eens kijken of iets als yoga iets is 👍

één maand geleden

Reactie op Marr_

Ik merk dat langere stukken lopen pijn geeft aan mijn banden.. vind dit dus ...
Moet je zeker doen! Maar las wel dat het fijn is als je beetje conditie hebt en voel mezelf er gewoon niet prettig bij

één maand geleden

Reactie op Flowergirl99

Moet je zeker doen! Maar las wel dat het fijn is als je beetje conditie heb ...
Begrijp wat je bedoelt hoor! Maar ik heb er zelf gewoon geen zin in om nu voor de laatste weken conditie op te bouwen 😅 zwaar wordt het toch haha. Ook topsporters krijgen het benauwd

één maand geleden

Ik probeer elke dag een stuk te wandelen. Fysio gaf als tip om elke dag iets aan beweging te doen (ipv ik voel me fit dus veel doen & ik voel me slecht dus ik doe niks). Daarnaast merk ik dat rusten afwisselen met activiteit me goed doe, zo slaap ik elke middag 1-2u en doe ‘s ochtends en ‘s middags iets. Ps ik heb een dreumes van 15 maanden die me bezig houdt dus dat maakt het enerzijds makkelijker om te bewegen anderzijds ook niet 😅

één maand geleden

Pff hier is het ook moeilijk. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik in mijn verlof elke dag minimaal 10.000 stappen gezet tot aan de dag van de bevalling. Maar nu, ik ben echt kapot als ik de trap op moet. Heb totaaaal geen energie😅

één maand geleden

1x per week zwemmen en ik wandel iedere dag met de hond. Ik merk dat het per dag verschilt hoe het gaat. Ik loop in principe een uur, maar wil het een dag niet dan kort ik de tijd gewoon in. Ik probeer me er ook maar gewoon aan over te geven dat dit is wat het is 😆.

één maand geleden

Reactie op Krsj1994x

Pff hier is het ook moeilijk. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik in mijn v ...
Haha dit 🥲en moet nog 6 weken. Hoe dan?!?

één maand geleden

Ik ben nu 34+2. Ik doe 1x per week aan ZwangerFit en verder dagelijks een wandelingetje met de hond.

één maand geleden

Dat alles langzamer gaat en dat je snel buiten adem bent, betekent niet dat je conditie opeens slecht is geworden. Natuurlijk is het goed om in beweging te blijven, maar duw niet te hard door. Je lichaam is al druk genoeg met vanalles en heeft ook gewoon veel rust nodig. En als het helpt: ik heb bepaald geen goede conditie en heb een bevalling van 30 uur met 2 uur persfase overleefd. Hormonen doen echt heel veel tijdens de bevalling.

één maand geleden

Misschien een thuis work out via YouTube? Er zijn genoeg korte trainingen te vinden voor tijdens de zwangerschap. Sowieso luisteren naar je lichaam maar van “spoten” bewegen ga je je nooit slechter voelen. Als je het eenmaal hebt gedaan voel je je altijd beter en iets is beter dan niets. Ik haal motivatie uit het idee dat ik mijn spieren nodig zal hebben tijdens en na de bevalling dus dat ik mezelf dankbaar ga zijn na iedere vorm van beweging.

één maand geleden

Ik probeer regelmatig een yoga filmpje te doen van youtube. Als je daar prenetal yoga zoekt vind je heel veel filmpjes vanaf 15 minuten. Ik had opgegeven moment veel laat van m'n rug en bekken en dit heeft mij toen wel veel geholpen. Fijne is dat het niet veel tijd in beslag neemt.