13 Reacties

vorig jaar

Heb je daarna je handen wel gewassen? Want dan maakt het al heel minder uit. De kans is ook groot dat ze de virussen niet bij zich dragen. Ik heb zelf gewoon geholpen met de geitenlammeren (wel met handschoenen aan en daarna goed ontsmet)

vorig jaar

Reactie op Bommel1997

Heb je daarna je handen wel gewassen? Want dan maakt het al heel minder uit ...
Ja een uur later toen ik thuis was gelijk handen gewassen en gedoucht. Heb je dat tijdens je zwangerschap gedaan? En is alles tot nu toe goed?
Bij zorgen altijd contact opnemen met je verloskundige of gynaecoloog.

vorig jaar

Reactie op Pientertje

Ja een uur later toen ik thuis was gelijk handen gewassen en gedoucht. Heb ...
Ja onze lammetjes zijn in Maart geboren. Ik ben morgen 18 weken en alles is nog goed. Qua q-koorts zou je evt wel je oom nog kunnen navragen of de schapen ingeënt zijn. Wij doen dat wel met de geiten namelijk omdat de wei grenst aan een bedrijf en mensen dus kijken (deels dus publiek). Qua de lammeren en het helpen heb ik wel van te voren met verloskundige overlegd en die gaf aan om hetzelfde aan te pakken als hun met bevallingen doen. Dus handschoenen aan en daarna goed wassen en ontsmetten. Maar dat is dus echt als je bij de bevalling bent/helpt.

vorig jaar

Ik heb hier nooit bij stilgestaan. Ben met 9 weken zwanger ook in een stal met lammetjes geweest en geaaid.. alles is tot nu toe gewoon goed. Kon daarna alleen wassen met water uit een flesje.

vorig jaar

Reactie op Bommel1997

Ja onze lammetjes zijn in Maart geboren. Ik ben morgen 18 weken en alles is ...
Oh ja nee ik was niet bij de bevallingen. Heb alleen in de schuur gestaan en een poosje gekletst. Er stonden toen 2 zwangere schapen in en er was een dag ervoor wel een schaap daar bevallen. Heb wel de hond lang geaaid die dus wel in aanraking komt met de schapen/lammetjes. Wat betreft q-koorts zal ik mijn oom nog even vragen inderdaad, goed idee.

vorig jaar

Reactie op Juttut

Ik heb hier nooit bij stilgestaan. Ben met 9 weken zwanger ook in een stal ...
Ik wist het ook niet hoor, anders had ik het uiteraard niet gedaan. Hoeveel weken ben je nu?

vorig jaar

Bij de kinderboerderij hier hangen alleen bordjes dat je ze als zwangere beter niet kunt aaien. Denk dus dat de besmettingskans heeeeel klein is als je alleen maar in de stal bent geweest en niks hebt aangeraakt

vorig jaar

Bij de kinderboerderij hier hangen alleen bordjes dat je ze als zwangere be ...
Ik hoop het! Maar heb dus wel de hond geaaid die veel bij de schapen is en er vlak van te voren ook bij is geweest.

vorig jaar

Mijn ouders hebben een boerderij en mijn moeder hielp tijdens de 3zwangerschappen gewoon mee op de boerderij! Ook toen ik van de eerste zwanger was, was ik regelmatig bij mijn ouders op de boerderij en ook met lammetjes geknuffeld. Het is gewoon belangrijk om goed je handen te wassen maar dat moet sws ook als je niet op een boerderij bent

vorig jaar

Joh, ik neem aan dat je je handen hebt gewassen. Ik zou me hier echt niet druk om maken. Dit soort risico's zijn ook verbonden aan het eten van een tomaat of een plantje in je tuin planten. 🤷‍♀️

vorig jaar

Reactie op Pientertje

Ik wist het ook niet hoor, anders had ik het uiteraard niet gedaan. Hoeveel ...
Ruim 18 ondertussen😊

vorig jaar

Zou je hier niet te druk om maken. Overal zitten risicos aan! Een vriendin van mij woont ook op de boerderij en helpt mee en heeft 2 gezonde kinderen. Inderdaad goed handen wassen maar dat is altijd verstandig ook als je niet op een boerderij bent 🤗