3 Reacties
25 dagen geleden
Geen herkenning helaas. Ik geef ook bv, bij ons zoontje ook gedaan, maar voedde ook wel op verzoek. Als je dochter na die 4 uur niet wilde drinken, dan zou ik me nog niet direct zorgen maken. Onze dochter, nu na middernacht 10 weken en een dag, kwam zelf en dronk hoeveel ze nodig had. Wij dachten dat ze te weinig zou krijgen, maar mijn kraamverzorgster gaf zowel bij onze zoon als dochter aan dat ik goede melk heb omdat ze het er zo goed op doen en snel de nachten al door sliepen zonder extra voedingen. Onze dochter laat heel duidelijk weten wanneer ze eten wil en op het moment ben ik al een kleine 2 weken aan het kolven en heb ik zodra ze honger heeft gelijk een flesje die ik maken kan voor haar. En de ene keer drinkt ze een voeding minder en de andere keer drinkt ze de normale hoeveelheid. Ik maak me er dus geen zorgen om. Ze komt als ze komt. Wordt ze lusteloos en wil ze helemaal niets meer drinken, dan zou ik me zorgen maken en huisarts gaan bellen. Alleen onze huisarts gaf aan bij onze zoon: als baby's goede plas luiers hebben is er niet veel aan de hand. Gewoon goed in de gaten houden. Heeft ze inmiddels na je bericht wel gedronken?
25 dagen geleden
Hi! Mijn baby van 6 weken doet dit ook. Soms zit er wel 5,5/6 uur tussen, vooral als we een stuk gewandeld hebben buiten. Dan slaapt ze gewoon heel goed. Ze wordt altijd tussen de 5 en 6 uur wakker voor een voeding. Bij 4 uur zou ik mij echt geen zorgen maken zolang ze inderdaad goede plasluiers heeft! Als ze honger heeft wordt ze echt wel wakker :)
25 dagen geleden
Ik heb voor mezelf de stel regel dat ik me pas zorgen mag maken als zich iets herhaalt. Hier miert ze soms met drinken en wil me dan direct zorgen gaan maken en heb met mezelf afgesproken ‘als ze dit met de volgende voeding nog doet, mag je je zorgen maken. Tot dan toe niet zorgen maken. Soms drinken ze minder of doen ze er langer mee’ en tot nu toe geen zorgen ‘hoeven’ maken. Lost zich altijd van zelf op.